نسخه چاپی

مفتي تونس:

۱۶دختر برای جهاد نكاح به سوریه رفتند

مفتی تونس با اشاره به اعزام ۱۶ دختر از این كشور به سوریه تحت عنوان "جهاد نكاح"؛ فراخوان ها برای "جهاد" در سوریه را اشتباه بزرگ دانست و تأكید كرد: "جهاد نكاح" یكی از انواع فحشا و زنا است.

"شیخ عثمان بطیخ" مفتی تونس گفت: همه اطلاعات و دلایل نشان دهنده آن است جوانان تونسی که به جنگ در سوریه کشانده می‌شوند، فریب خوردگانی هستند که مغز آنها شستشو داده شده است.
مفتی تونس تأکید کرد: فراخوان ها برای جهاد در سوریه، اشتباه بزرگی است. زیرا هیچ مسلمانی حق ندارد با برادر مسلمانش بجنگد. از این رو، ضروری است افرادی که درصدد رفتن به سوریه هستند برای روی آوردن به جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس قانع شوند.
مفتی تونس خاطر نشان کرد: جهاد دو نوع است، جهاد برای مقاومت در مقابل اشغالگران، و جهاد با نفس که همان جهاد اکبر است.
وی افزود: فلسطین اشغالی از سرزمین هایی است که باید برای آزاد سازی آن جهاد کرد. اما این بدان معنی نیست که ضرورتا برای جهاد در فلسطین به آن سرزمین عزیمت کرد. بلکه با حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از ملت آن نیز می‌توان به جهاد با دشمن اشغالگر پرداخت.
گزارش های رسانه‌ای از حضور حدود سه هزار تونسی در سوریه خبر می‌دهند. تا کنون شمار قابل توجهی از این تروریستهای اعزام شده به سوریه به قتل رسیده‌اند. علاوه بر این صدها تن از آنها نیز از سوی دولت سوریه دستگیر شده‌اند و در زندان به سر می‌برند.
براساس این گزارش ها، شبکه‌هایی سازماندهی شده جوانان تونسی را جذب نموده و پس از ارسال به لیبی و سپس ترکیه، وارد میدان درگیری ها در سوریه می‌کنند.
علاوه بر این، برخی گزارش ها از دست داشتن تشکل هایی در داخل تونس در این شبکه ها خبر می دهند.
در همین راستا دیروز جمعه، لطفی بن جدو وزیر کشور تونس از متلاشی شدن چندین شبکه ارسال جوانان تونسی به سوریه برای کمک به مخالفان مسلح نظام آن کشور، خبر داد.
شیخ عثمان بطیخ مفتی تونس، همچنین پدیده موسوم به "جهاد نکاح" در سوریه را یکی از انواع زنا و فحشا توصیف کرد و اظهار داشت ۱۶ دختر تونسی با هدف عمل به فتوای مزعوم در این باره به سوریه فرستاده شده اند.
وی از دولت تونس خواست با این پدیده "خطرناک و عجیب" مقابله کنند.
اطلاع رسانی نادرست و ناآگاهی جامعه تونس از مفاهیم دینی، باعث شده است تا شماری از دختران تونسی برای عمل به این فتوای مشکوک به سوریه اعزام شوند.
کارشناسان مسائل منطقه دلیل حضور دختران تونسی در سوریه برای عمل به این فتوای مشکوک برخلاف دیگر شهروندان سایر کشورهای عربی را بی اطلاعی آنها از مفاهیم دینی می دانند. رژیم لائیک و ضد دین در دوره گذشته تونس حتی کلاس های تدریس قرآن را نیز تعطیل می کرد و شمار زیادی از مساجد این کشور سالیان درازی پلمپ شده بودند. این امر باعث شد تا مردم این کشور از مفاهیم دین اسلام فاصله بگیرند و در نتیجه پس از انقلاب ۲۰۱۱، افراطیون و سلفی‌های وهابی به راحتی افکار و اعتقادات آنها را بازیچه خود قرار دهند و در چنین وضعیتی شماری از جوانان آن کشور را فریب داده و آنها را برای جنگ با نظام سوریه به این کشور اعزام کنند. در چنین شرایطی با صدور فتوای جهاد نکاح از سوی حامیان گروه‌های تروریستی، شماری از دختران اغفال شده تونسی به سوریه اعزام شدند.

۱۳۹۲/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...