نسخه چاپی

گیریم كه آمدیم ...!

رادیو «زمانه» تحلیلی را منتشر كرد كه در آن، اكبر گنجی با طرح این سؤال كه چرا خاتمی نمی‌آید، نوشت: «حسن روحانی و علی یونسی گفته‌اند كه خاتمی قطعاً كاندیدا نخواهد شد. چرا؟ خاتمی بارها این مدعا را تكرار كرده كه دنبال مقابله و براندازی جمهوری اسلامی نیست. به گفته عباس عبدی و احمد پورنجاتی، كاندیداتوری خاتمی به منزله مقابله با نظام به شمار خواهد رفت. از این رو، این دو مخالف نامزدی خاتمی هستند.


رادیو «زمانه» تحلیلی را منتشر کرد که در آن، اکبر گنجی با طرح این سؤال که چرا خاتمی نمی‌آید، نوشت: «حسن روحانی و علی یونسی گفته‌اند که خاتمی قطعاً کاندیدا نخواهد شد. چرا؟ خاتمی بارها این مدعا را تکرار کرده که دنبال مقابله و براندازی جمهوری اسلامی نیست. به گفته عباس عبدی و احمد پورنجاتی، کاندیداتوری خاتمی به منزله مقابله با نظام به شمار خواهد رفت. از این رو، این دو مخالف نامزدی خاتمی هستند.
وی با اشاره به یقینی بودن رد صلاحیت خاتمی از سوی شورای نگهبان نوشت: خاتمی به‌دنبال طرد شدن از سوی جمهوری اسلامی نیست. حتمی بودن تأیید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان شرط لازم کاندیداتوری اوست. پورنجاتی در این باره گفته است: «اگر آقای خاتمی را شورای نگهبان رد صلاحیت کند، هزینه زیادی داده‌ایم.»
شخص خود آقای خاتمی بارها در جمع مشاورانش گفته است هرگز حاضر به نامزدی در انتخابات ۹۲ نیست تا تضمینی در مورد تأیید صلاحیتش نداشته باشد... خاتمی می‌گوید: حسین شریعتمداری علیه من می‌نویسد؛ ولی من نمی‌خواهم از یک نهاد رسمی نظام، مهر عدم صلاحیت بگیرم... پیش‌بینی‌ام این است که خاتمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نمی‌شود. در واقع آقای خاتمی با تحلیل در انتخابات سال ۹۲ نامزد نمی‌شود.
رادیو زمانه همچنین با طرح این پرسش که با وجود ادعای تقلب و مهندسی انتخابات چگونه می‌توان از انتخابات سخن گفت، به احتمال قوی ناکامی اصلاح‌طلبان اشاره می‌کند و از قول پورنجاتی می‌نویسد: حالا فرض کنید آقای خاتمی تأیید شد و ۱۲-۱۰ میلیون رأی برای آقای خاتمی اعلام و در نهایت یک نفر دیگر به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شد. آن وقت لابد ما اصلاح‌طلبان باید کماکان بزنیم بر سر خودمان و بگوییم آرای ما را دزدیدند و جابه‌جا کردند و شعار بدهیم رأی ما را پس بده.»!

۱۳۹۲/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...