نسخه چاپی

میانجیگری آمریكا بین تركیه و رژیم صهیونیستی

یك هیئت سیاسی از رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای دیدار و رایزنی با مقام های تركیه وارد آنكارا می شود، همزمان با این سفر، جان كری وزیر خارجه آمریكا نیز به تركیه سفر می كند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفر هیئت سیاسی رژیم صهیونیستی به ترکیه در حالی است که روابط تل آویو و آنکارا در ماه های اخیر با تنش های زیادی روبرو شده است.

حمله نیروهای نظامی ارتش اسرائیل به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه که منجر به کشته شدن چند تبعه ترکیه شد، سرآغاز تنش های جدید در روابط اسرائیل و ترکیه بوده است.

همزمان با سفر این هیئت اسرائیلی به ترکیه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز به این کشور سفر می کند.

کری قصد دارد امروز یکشنبه در ترکیه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفتگو کند.
مهم ترین موضوع این دیدار، بحث و تبادل نظر در خصوص روند مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه است که به بن بست رسیده است.

کری در سفر قبلی خود به اسرائیل تاکید کرده بود، قصد دارد با پیشنهاد یک طرح اقتصادی، فلسطینی ها را برای از سر گیری دوباره مذاکرات با اسرائیل متقاعد کند.

یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: کری در این دیدار در خصوص طرح اقتصادی پیشنهادی با عباس گفتگو خواهد کرد.

آمریکا در ماه های اخیر تلاش زیادی را انجام داده تا روابط اسرائیل و ترکیه از وضعیت کنونی خارج شود و دو طرف با پایان دادن به تنش های اخیر، بار دیگر روابط خود را به حالت عادی بازگردانند.

از زمان آغاز بحران سیاسی در روابط دو طرف، رهبران ترکیه اظهارات ضد و نقیضی را در خصوص از سرگیری دوباره روابط با تل آویو بیان کرده اند.

یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه تاکید کرد، جان کری در خصوص رابطه اسرائیل و ترکیه با احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در شهر استانبول دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا به تلاش های خود برای تشویق اسرائیل و ترکیه در زمینه عادی سازی روابط دو جانبه ادامه خواهد داد.

۱۳۹۲/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...