نسخه چاپی

سفر رئیس سازمان سینمایی به مسكو

در پی سفر رئیس سازمان سینمایی به مسكو طی مراسمی هفته فیلم ایران در مسكو با فیلم "روز سوم" افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي سازمان سينمايي در اين مراسم شمقدري طي سخنراني كوتاهي در خصوص ويژگي هاي سينماي ايران سخن گفت.

وي گفت امروز بيش از هر زماني سينماي جهان به نوع نگاه و معنويتي كه در فيلم هاي ايراني هست نيازمند است . فيلم هاي ايراني در پرتو ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي تلاش دارد مسير رشد و تعالي انسان را نشان دهد.

جواد شمقدري افزود: سينماي هاليوود دغدغه هاي زميني كه باعث زميني شدن انسان مي شود را دستمايه خود كرده است در حالي كه سينماي ايران دغدغه هاي آسماني و راه كمال و حركت به سمت نور را مبناي كار خود قرار داده است.

وي گفت : قهرمان سينماي ايران از ميان مردم كوچه وبازار و با ويژگي هاي كاملاً انساني و عادي انتخاب مي شود و اين بر باور مخاطب خوشتر مي نشيند اما هاليوود خلق قهرمانان غير واقعي و دست نيافتني به افسون آدميان مي پردازد.

رئيس سازمان سينمايي افزود: اخلاق و معنويت در كنار واقع گرايي و انساني نگريستن ويژگي هاي سينماي ايران است . همه اين اتفاقات در پرتو آزادي عمل و گشودن راههاي ورود نيروهاي خلاق و جوان و هنرمند پس از انقلاب رخ داده است.

در جشنواره فجر 91 دو فيلم ايراني با حضور هنرمندان روسي و با موضوعات مشترك ساخته شد. فيلم استرداد كه فيلمي تاريخي است و فيلم رنجرو كه به روابط عاطفي و دو نوجوان بوشهري و روسي كه خانواده آنها در نيروگاه بوشهر مستقر شده اند مي پردازد.
ما آماده هستيم در عرصه هاي مختلف سينمايي همكاري هاي مشترك داشته باشيم و اميدواريم بتوانيم همزمان با ايران اين دو فيلم را در روسيه نيز اكران كنيم.

همچنين در حاشيه اين مراسم ملاقاتي با رئيس اتحاديه سينماگران روسي برقرار شد و وي در اين ديدار بشدت تقاضا داشت راه همكاري روسيه با سينماي ايران هموار شود. در پايان اين ديدار نيز توافقنامه اي بين رئيس اتحاديه سينماگران روس با محمد رضا عباسيان به نمايندگي از سازمان سينمايي منعقد شد.

لازم به توضيح است از شنبه به مدت يك هفته نمايش فيلم هاي ايران كه با همكاري موسسه رسانه هاي تصويري به زبان روسي دوبله شده است با مشاركت رايزني ايران و روسيه در سينماي بزرگ اتحاديه سينماگران روس به نمايش گذاشته مي شود.

۱۳۹۲/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...