نسخه چاپی

جزئیات بررسی صلاحیت‌ها در شوراها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان تهران سازوكار روند بررسی صلاحیت‌ها را برای انتخابات شوراها تشریح كرد.

به گزارش نما حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران در گفت‌‌وگو با تسنیم، با اشاره به پایان یافتن ثبت‌نام از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 20 امروز گفت: هیئت‌های نظارت از چند ماه پیش کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: هیئت‌های نظارت مسئول بررسی لیست معتمدین هیئت‌های اجرایی، نظارت بر اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت بر ثبت‌نام‌ها هستند و لذا هیئت‌های نظارت از چند ماه پیش کار خود را آغاز کردند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران در مورد آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، گفت: بررسی صلاحیت‌ها از فردا به مدت 10 روز آغاز می‌شود و دستگاه‌ها موظف هستند که اگر در مورد داوطلبی موردی دارند، طی استعلام‌ها ارائه کنند.

طلا افزود: بعد از آن به مدت 7 روز هیئت‌های اجرایی با استفاده از استعلام‌ها و اگر در موردی نیازی باشد، بررسی‌هایی که انجام خواهد داد، نظرشان را به هیئت‌های نظارت اعلام می‌کنند و هیئت‌های نظارت و بخش‌ها برای روستاها و هیئت نظارت شهرستانها برای شهرها نظارت هیئت اجرایی را بررسی می‌کنند و در نهایت به مدت 7 روز بعد از بررسی، نظر خودشان را به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرماندار هر شهرستان و حوزه انتخابیه که رئیس هیئت اجرایی آن حوزه نیز هست، نظر هیئت نظارت را به داوطلب ابلاغ می‌کند، اظهار داشت: اگر داوطلبی به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض داشت، اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت اعلام می‌کند.

رئیس هیئت نظارت در انتخابات شوراهای شهر استان تهران در مورد سازوکار بررسی اعتراضات تشریح کرد: معترضانی که صلاحیت آنها برای شوراهای روستاها توسط هیئت نظارت و اجرایی بخش‌ها رد شده باشد، به هیئت نظارت شهرستانها و معترضانی که برای انتخابات شورای شهرها تایید نشده باشند، اعتراض خود را به هیئت نظارت استانها اعلام می‌کنند و هیئت نظارت استانها و شهرستان‌ها 7 روز برای بررسی و اعلام نظر فرصت دارند.

طلا در انتها خاطرنشان کرد: بعد از اعلام تجدیدنظر که دیگر نظر قطعی است، هیئت‌های اجرایی اسامی کاندیداهای تایید شده را به صورت رسمی و روزنامه‌ای اعلام می‌کنند.

۱۳۹۲/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...