نسخه چاپی

انتخابات 50 میلیونی كمر دشمن را می شكند

عکس خبري -انتخابات 50 ميليوني کمر دشمن را مي شکند

رییس جمهوری با تاكید بر این كه انتخابات 50 میلیونی باید در كشور اتفاق بیفتد تا كمر دشمن بشكند، گفت: انتخابات پرشور 50 میلیونی و یك منتخب با رای بالا، همه شرایط داخلی و بین المللی را به نفع ملت ایران تغییر خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «محمود احمدی نژاد» روز یکشنبه در ادامه چهارمین دور سفرهای استانی خود به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه مردم اهواز افزود: هر کسی که به این کشور، انقلاب، اصول امام (ره) و رهبری مومن است باید راه را باز کند و نباید حرفی بزند یا کاری کند که عده ای از مردم بی انگیزه شوند.

احمدی نژاد با بیان این که همه باید بیایند، اظهارداشت: ملت ایران ثابت کرده است که خوب می داند چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: «برخی به گونه ای سخن می گویند گویی قیم و صاحب ملت هستند، سوال اینجا است چگونه هنگامی که جوانان خوزستانی در هشت سال دفاع مقدس می خواستند روی مین بروند تا راه را برای رزمندگان باز کنند، می فهمیدند اما اکنون نه».

وی تصریح کرد: حضور همه سلایق، اعتماد به ملت، حضور مردم و شکستن کمر همه دشمنان یک حماسه است.

رییس قوه مجریه با بیان این که یک حماسه سیاسی شرایط را برای حماسه اقتصادی فراهم می کند، گفت: باید به سمتی برویم که دشمنان از مایوس کردن ملت ایران ناامید شوند.

احمدی نژاد تاکید کرد: ایمان دارم این ملت حماسه ای خواهد آفرید که در تاریخ بشریت خواهد درخشید و امروز دنیا منتظر هنرنمایی ملت ایران است.

وی با تاکید بر این که باید اجازه دهیم ملت در صحنه های گوناگون تصمیم بگیرد و عمل کند، یادآور شد: شیاطین، بدخواهان، خودخواهان و انحصارطلبان نمی خواهند کار اقتصاد و سیاست دست ملت بیفتد.

رییس دولت دهم افزود: این عده می خواهند کارها در دست خودشان باشد به همین دلیل با هر طرحی در اقتصاد و سیاست مخالفت و فضاسازی می کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، حماسه زمانی اتفاق می افتد که برخی کارها قفل و شرایط پیچیده شده باشد با اقدامات عادی کار انجام نمی شود.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می کنم که در این سرزمین هم حماسه سیاسی و هم حماسه اقتصادی ممکن است.

رییس جمهوری با بیان این که حضور توده های مردم به میدان مقدمه حماسه است، گفت: باید به توده های مردم اعتماد کنیم همانگونه که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به توده های مردم اعتماد کردند.

احمدی نژاد همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم. کشور و انتخابات متعلق به مردم است.

وی با تاکید بر این که اراده ملت باید کشور را اداره کند، یادآور شد: تجربه نشان داده است هرگاه ملت به صحنه آمد و تصمیمی گرفت آن تصمیم بهترین بود.

رییس دولت دهم ادامه داد: در حوزه سیاست نیز همچون اقتصاد عده ای انحصارطلب هستند و نمی خواهند مردم تصمیم بگیرند.

احمدی نژاد یادآور شد: این موضوع مثل آمریکا و اروپا است که سیاست در انحصار عده ای است و فقط دو نفر را برای ریاست جمهوری معرفی می کنند و از مردم می خواهند که با آنها رای دهند البته در ایران این گونه نیست.

وی تصریح کرد: «رهبر معظم انقلاب فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و کسی هم نمی داند به چه کسی می خواهم رای دهم. کار، کار خود ملت و میزان رای ملت است.»

رییس قوه مجریه افزود: بعضی ها از قبل برای شورای نگهبان نسخه می پیچند، شما چه کاره هستید و به چه حقی جای دیگران اظهار نظر می کنید و برای شورای نگهبان نسخه می پیچید؟رهبری فرمودند که همه سلایق باید بیاید و انتخابات همین است.

احمدی نژاد همچنین اظهارداشت: ساختن ایران امری شدنی است و همه شرایط فراهم است، اما نیازمند چند عامل هستیم و باید کنار هم قرار بگیریم.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی و عزم برای ساختن کشور، تصریح کرد: به هیچ ملتی از بیرون و از کرات دیگر هدیه نخواهند فرستاد و هیچ کس خود را قربانی ملت دیگر نمی کند.

رییس جمهوری با بیان این که مستکبران هیچ نفعی به ملتی نمی رسانند، ادامه داد: هر ملتی باید با همدلی، اتکا بر منابع خود و تلاش و کار روی پای خود بایستد.

احمدی نژاد اضافه کرد: ما باید به قدرت ملت اعتماد کنیم و فرصت ها را در اختیار ملت قرار دهیم، چرا که تجربه نشان داده هر جا به مردم اعتماد و تکیه کرده ایم دستاوردهای بزرگی کسب شده است.

وی با یادآوری این که ملت ایران انقلاب اسلامی را برپا کرده است، گفت: امام راحل به ملت و جوانان اعتماد کرد که بدین ترتیب بزرگ ترین حادثه سیاسی تاریخ ایران در دورانی کوتاه رقم خورد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ما یک ملت بزرگ، تاریخ ساز و تمدن آفرین هستیم، اظهارداشت: ما همواره در طول تاریخ همدل، پیوسته و متحد برای رسیدن به قله های شرف، عدالت، پاکی و توحید در کنار هم حرکت کرده ایم.

وی ادامه داد: تاریخ ایران سرشار از فراز و نشیب ها است و شاید بتوان گفت که تاریخ ملت ایران پرحادثه ترین تاریخ یک ملت است. حوادث بزرگ، جنگ ها، درگیری ها و فراز و فرودهای بسیاری در تاریخ این کشور وجود دارد اما این ملت از آنجا که دارای ایمانی مستحکم، عشق به خدا و ارزش های الهی بوده از همه این حوادث سرافراز عبور کرده است.

وی خاطرنشان کرد که دشمنان و بدخواهان ملت ایران یکی پس از دیگری آمده و به تاریخ پیوسته اند، اما ملت عزیز ایران همچنان ایستاده است و تا رسیدن به اهداف بلند و قله های شرف همچنان خواهد ایستاد.

رییس جمهوری یادآور شد: ملت ایران در این تاریخ پرفراز و نشیب، مسوولیت سنگینی را برعهده دارد چرا که تنها ملتی است که در طول تاریخ موحد، مومن، صلح طلب و عدالت خواه بوده است.

احمدی نژاد همچنین گفت: ملت ایران امروز باید پرچمداری عدالت و توحید را در جهان برعهده بگیرد که البته گرفته است، امروز چشم همه ملت ها، عدالت خواهان، مستضعفان و مظلومان به سمت ملت ایران است.

وی اضافه کرد: ملت های دیگر به دلیل سابقه و توانایی که در ملت ایران می بینند به این ملت، امید بسته و اتکا کرده اند.

رییس جمهوری با بیان این که این امید و اتکا ملت ها به ملت ایران به دو منظور است، گفت: نخست این که ایران ساخته و برای رسیدن به آرزوها تکیه گاه ملت ها شود و دوم این که ملت ایران حرکت و در جهان فرهنگ اسلام ناب، توحید و عدالت را منتشر کند.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ها انتظار دارند که مردم ایران آنها را کنار هم قرار داده و از حرکت های آنان در مقابل استکبار پشتیبانی کند به همین دلیل امروز باید ایران را همانگونه که شایسته است، بسازیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری تعلیق فعالیت های هسته ای ایران قبل از آغاز به کار دولت نهم گفت: سال 84 بعد از انتخابات ریاست جمهوری و پیش از شروع کار رسمی رییس جمهوری، به نطنز سفر کردیم و مشاهده کردیم تمام ابزار کار جوانان پلمپ شده و قفل و زنجیرهای استعمار آنها را بسته است.

احمدی نژاد، چهره جوانان دانسمند هسته ای در زمان تعلیق غنی سازی اورانیوم را «ماتم زده» توصیف کرد و افزود: با جوانان دانشمندمان جلسه گذاشتم، گفتند ما در ابتدای راه هستیم ولی صفر کار را شروع نکرده بر همه امکانات ما قفل زده اند؛ سوال کردم آیا شما می توانید چرخه غنی سازی را راه بیندازید؟ آنها کمی با هم مشورت کردند و گفتند بله می توانیم و با هم قرار گذاشتیم که اعتماد از ما و کار از آنها باشد.

احمدی نژاد نخستین سفر خود به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور شد و گفت: بعضی از این کشورهای غربی به ما می گفتند از برنامه هسته ای دست بردارید، زیرا نمی توانید برسید و بعد مصاحبه می کردند و می گفتند، امکان ندارد ایرانی ها بتوانند به چرخه سوخت هسته ای دست پیدا کنند.

رییس جمهوری در ادامه تصریح کرد: ظرف چند ماه به همان جوانانی که به آنها اعتماد کردیم و امکانات دادیم، گفتیم بروید کار کنید، حرکت کرده و چرخه سوخت هسته ای را راه انداختند.

رییس قوه مجریه خاطرنشان کرد: زمانی که تلاش کردند چرخه سوخت هسته ای را از ما بگیرند، ملت بسیج شد، ایستاد و دشمنان را مایوس کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که باید در عرصه اقتصاد هم باید به مردم اعتماد کنیم، اگر تصور کنیم اقتصاد باید دست گروه کوچکی باشد این گونه نمی توان اقتصاد را راه انداخت، باید به توده های مردم اعتماد کنیم.

وی افزود: هر کجا به مردم اعتماد شد پیروزی و عزت به دست آمد، در سال 85 آیا به خاطر دارید که مشکل سیمان وجود داشت؟ در آن مقطع کل تولید کشور 32 میلیون تن سیمان بود که در دولت قرار شد یک بسیج همگانی انجام شود تا تمام کسانی که قادر به تولید هستند مورد پشتیبانی قرار گرفته و تسهیلات بانکی دریافت کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: پس از این موضوع طی 5 تا 6 سال تولید سیمان از 32 میلیون تن به بیش از 80 میلیون تن رسید که حتی در سال گذشته 12 میلیون تن سیمان به خارج از کشور صادر شد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت و دستگاه های گوناگون این است که راه را برای ملت بازکنند این که امام (ره) فرمودند که ما خادم ملت هستیم راهش این است.

رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود گفت: دولت در حوزه اقتصاد تلاش کرد ثروت را در لایه های پایین اجتماع توزیع کند.

احمدی نژاد از جمله این اقدامات را طرح بنگاه های زود بازده، سهام عدالت، مسکن مهر و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بیان کرد و گفت: اما انحصارطلبان با هر طرحی مخالفت می کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح بنگاه های زودبازده بیش از یک میلیون و 60 هزار شغل ثابت در کشور به وجود آمد اما شاهد بودیم که تا چه حد با این طرح مخالفت شد.

رییس قوه مجریه در ادامه با بیان این که چه کسانی با این موضوع مخالفت می کردند، افزود: آنها کسانی بودند که هزار میلیارد از بانک گرفته و آن را بازپس نمی دهند اما به دلیل این که رسانه و بلندگو دارند، فریاد می زنند «ای داد، ای بیداد 5، 10میلیون تومانی که به جوانان می دهید به بانک بازگردانده نشده و اقتصاد خراب شده است»

احمدی نژاد اظهارداشت: این عده نمی خواهند توده های مردم قدرت پیدا کنند و فعال شوند و البته غربی ها و دشمنان بیرونی هم همین خواسته را دارند.

وی با یادآوری جمعیت 75 میلیونی ایران و 30 میلیون نفر آماده کار در کشور، گفت: اگر این نیروی کار در اقتصاد فعال شود و برای ساختن کشور کار کند، انقلابی اقتصادی برپا می شود.

رییس جمهوری همچنین با یادآوری پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومان به هر یک از اعضای یک خانواده و گفت: این مبلغ از جیب مردم به خود مردم پرداخت می شود اما شاهد بودیم چه غوغایی به راه انداختند دلیل آن این بود که اگر توده های مردم توانمند و وارد عرصه های اقتصادی شوند آنگاه فرصت انحصارطلبی و انباشت ثروت های باد آورده از عده قلیل گرفته می شود.

احمدی نژاد درباره رفتار غربی ها در موضوع هسته ای ایران به نمونه دیگری اشاره کرد و گفت: آنها نیز این گونه هستند می خواهند دانش، انرژی، نیرو و پزشکی هسته ای در انحصار خودشان باشد تا به وسیله آن دنیا را چپاول کنند به همین دلیل نمی خواهند سایر ملت ها از این انرژی بهره مند شوند.

احمدی نژاد افزود: در داخل کشور هم همین طور است ثروت و امکانات ملت باید در بدنه اجتماعی توزیع شود.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها پول خود مردم است، از جیب مردم گرفته و به جیب خود آنها بازمی گردانیم، ما گفتیم به جای 45 هزار و 500 تومان می توان 250 هزار تومان به هر ایرانی داد پس از این موضوع بود که داد و فریادها بلند شد.

رییس دولت دهم تصریح کرد: «کسی احتکار کرده و بازار را به هم ریخته که آن را نادیده می گیرند و کنار می گذارند و می گویند که مشکل اقتصاد کار هدفمندی است، هدفمندی چه گناهی کرده است آیا غیر از این است که پول مردم را به جیب خود آنها بازگردانده است؟»

احمدی نژآد با بیان این که دشمن کشور را به امید آن که ملت را به زانو درآمد تحریم کرده است، اظهارداشت: سال گذشته همه شیاطین جمع شده بودند تا ملت ایران را شکست دهند که بیشترین فشارها از خارج و ناجوانمردانه ترین اقدامات نیز در داخل انجام شد.

وی با تاکید بر این که می توان با دو حرکت کاری کرد که دشمن از تحریم کردن شرمنده شود، گفت: ما کشوری بزرگ، پر از اراده و مردم خوب هستیم بنابراین باید به مردمان اعتماد کنیم.

وی با طرح این سوال که چه کسی گفته اگر ثروت در دست عده ای باشد، کشور بهتر اداره می شود؟، افزود: اگر ثروت ملت دست خود ملت باشد طی 4 تا 5 سال تبدیل به قدرتمندترین کشور می شویم.

رییس جمهوری همچنین اظهارداشت: برخی از این که طبقات محروم هر چند بسیار ناچیز و کم وضعشان بهتر شده ناراحتند و می گویند که این مردم فردا چیزهای دیگری هم می خواهند.

احمدی نژاد تاکید کرد سال گذشته فشار اقتصادی بسیاری را بر ملت ایران وارد کردند و از سوی دیگر به جنگ روانی، سیاه نمایی، دروغ و فضاسازی پرداختند، هدف آنها این بود که ملت ایران را بشکنند. اما آنها بدانند که همه شیاطین را هم بسیج کنند، قادر نیستند دانش هسته ای را از ایران بگیرند.

۱۳۹۲/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...