نسخه چاپی

افزایش جان باختگان زلزله چین

شمار قربانیان زلزله شدید در جنوب غرب چین همچنان رو به افزایش است و تاكنون آمار كشته شدگان دویست و چهار تن اعلام شده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از پکن، براساس اعلام مقامات امداد و نجات چین هنوز بیست و چهار نفر از ساکنان مناطق زلزله زده ناپدید هستند و بیش از یازده هزار نفر زخمی و در بیمارستان ها بستری شده اند.

زلزله ای به قدرت هفت ریشتر دیروز صبح استان سیچوان را در جنوب غرب چین به شدت لرزاند که تاکنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن را آواره کرده است.

این زمین لرزه به سیزده شهر و 69 روستا استان سیچوان از بیست تا هشتاد درصد آسیب زده است.

لی که چیان نخست وزیر چین امروز برای بررسی اوضاع به منطقه زلزله زده رفت و اعلام کرد، همه امکانات و نیروهای امدادی منطقه را بسیج کرده ایم و شمار زیادی از مردم از زیر آوارها نجات یافته اند و عملیات امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

مرکز لرزه نگاری چین اعلام کرد: پس از زمین لرزه اصلی روز شنبه تاکنون 1165 بار دیگر پس لرزه هایی با قدرت های مختلف منطقه آسیب دیده را لرزاند که سه زلزله آن بیش از پنج ریشتر قدرت داشته است.

به گفته مقامات چین زلزله هفت ریشتری روز شنبه هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای استان سی چوان وارد نکرده و علایم انتشار رادیو اکتیو دیده نشده است.

استان سی چوان از مناطق زلزله خیز چین است که در پنج سال پیش نیز زلزله مشابهی در همین منطقه روی داد و نزدیک به نود هزار نفر قربانی به جا گذاشت.

۱۳۹۲/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...