نسخه چاپی

امید به خاتمی؛ وقت تلف كردن است

«تا وقتی كه نخبگان به جای برنامه دنبال شخص هستند، در همین دایره اسیریم، تا وقتی كه حضور امثال خاتمی صرفا به خاطر «نه گفتن» به حاكمیت مورد اقبال عده ای واقع شود و ایشان بتواند بدون ارائه برنامه، بدون توضیح ظرفیت های معطل مانده قانون اساسی و بدون نشان دادن مسیر به صحنه برگردند، وقت تلف كردن است.»

سايت ضد انقلاب خود نویس در یادداشتی با عنوان "نامه‌ای به نامه‌‌نویسان به خاتمی: شخص یا برنامه؟ مساله این است" در واکنش به دعوت كنندگان خاتمي برای حضور در انتخابات از آنها پرسید مسئله اصلي، برنامه است يا شخص.



خونیس نوشت: «اخيرا عده اي از كنشگران سياسي سعي داشته آقاي خاتمي را با نامه نگاري ترغيب به نامزدي كنند. اشكالي هم ندارد اما آيا دوستان فكر مي كنند پانسمان هاي موقتي و استفاده از چسب زخم مي تواند جلوي خون ريزي مهلك را بگيرد؟ خوب تصور بر اين است كه دوستان فراموش نكرده اند كه آقاي خاتمي در اوج اقتدار اصلاح طلبان و در حالي كه مجلس هم در اختيارشان بود نتوانستند جلوي حكم حكومتي را بگيرند و سرانجام مطبوعات چه شد. الان كه اصلاح طلبان در موقعيت ضعيف تري هستند چه ابزاري در اختيار هست تا اين امر تحقق پيدا كند؟ آقاي خاتمي در كدام كلاس خودباوري و مهندسي ذهن ثبت نام كرده است كه امروز از ايشان توقع داريد كه كاري را كه در اوج قدرت نتوانست بكند در 4 سال آينده انجام دهد؟»


خودنويس مي افزايد: «دوستان آيا فراموش كرده اند چه بر سر مجلس ششم آمد؟ مهندسي انتخابات سال 84 در دوران رياست جمهوري كدام رئيس جمهور انجام شد؟ كدام رئيس جمهوري به غير دموكرات ترين انتخابات تن داد؟ همچنين درصدي از زندانيان امروز در سال هاي حضور آقاي خاتمي در كاخ رياست جمهوري به زندان رفتند، هنوز زندانياني از حادثه 18 تير 1378 در زندان هستند، آقاي خاتمي براي آزادي آنها آن موقع چه كرد كه امروز از وي توقع داريم براي آزادي بقيه همت كند؟ مگر همين آقاي خاتمي شرط آزادي سران جنبش سبز را براي حضور در انتخابات مجلس مطرح نكرد و بعد به دماوند نرفت كه راي دهد؟»


این سایت در ادامه تاکید می کند: «گوستاو يونگ روان شناس حرف خوبي مي زند؛ «تجربه بدون تفكر امكان ندارد». آيا دوستان ما به «تجربه خاتمي» به اندازه كافي فكر كرده اند؟ يا صرفا تصور مي كنند تكرار عملي كه نتيجه آن را قبلا ديده اند و انتظار نتيجه ديگر از آن داشتن محتمل است؟... تا وقتي كه نخبگان به جاي برنامه دنبال شخص هستند، در همين دايره اسيريم، تا وقتي كه حضور امثال خاتمي صرفا به خاطر «نه گفتن» به حاكميت مورد اقبال عده اي واقع شود و ايشان بتواند بدون ارائه برنامه، بدون توضيح ظرفيت هاي معطل مانده قانون اساسي و بدون نشان دادن مسير به صحنه برگردند، وقت تلف كردن است.»

4.jpg

۱۳۹۲/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...