نسخه چاپی

غربی‌ها درك دقیقی از اوضاع سوریه ندارند

تحلیل‌گر و نویسنده سرشناس انگلیسی، به‌تازگی با اشاره به دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه درباره بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، ادعای این رسانه‌ها درباره قدرت‌طلبی بشار و كشتار مردم سوریه را رد كرد.


تحلیل‌گر و نویسنده سرشناس انگلیسی، به‌تازگی با اشاره به دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه درباره بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، ادعای این رسانه‌ها درباره قدرت‌طلبی بشار و کشتار مردم سوریه را رد کرد. «رابرت فیسک» طی یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: در حالی که بیش از هفت هزار زندانی سوری به مناسبت آزادی این کشور از یوغ استعمارگران فرانسوی آزاد شده‌اند، رسانه‌های خارجی به‌دروغ ادعا می‌کنند که «بشار اسد فردی جاه‌طلب است. واقعیت این است که کشورهای غربی، تنها آن دسته از حکام عرب را که «فرمانبردار» هستند، می‌پذیرند.» این نویسنده انگلیسی می‌گوید: ما از درک حقیقت روند امور در خاورمیانه عاجزیم؛ ما طرف‌هایی چون قطر، عربستان و دیگر مدعیان طرفداری از آزادی و آمریکا را نمی‌شناسیم. ما هنوز طرف‌هایی را که از آن‌ها بیزاریم، خوب نشناخته‌ایم و درک نمی‌کنیم؛ ما اینک به تماشای کشورهای عربی‌ای نشسته‌ایم که به‌صراحت با نظام بشار اسد خصومت می‌ورزند و با تمام توان، تسلیحات به این کشور می‌فرستند و من این جنگ را یک جنگ فرقه‌ای و مذهبی تمام‌عیار می‌دانم.
واقعیت امر آن است که هدف از حمله و جنگ عیله سوریه، ایران است و این همان هدف اسرائیل از حمله به حزب‌الله لبنان در سال 2006، بود؛ هدفی که عبارت است از تضعیف و ازهم‌گسیختگی ایران. هرچند بر خلاف انتظار، اسرائیل بازنده آن جنگ بود.»
تحلیل‌گر انگلیسی در پایان آورده است: قدرت مورد توجه در این میان، ارتش بشار اسد است و کسی نمی‌داند که این ارتش چه وقت بر اثر ضربات دشمنان تضعیف می‌شود. با توجه به این حقیقت، دولتمردان غرب و دیپلمات‌ها، تحلیل‌گران، اندیشمندان و نظریه‌پردازان سبک‌مغز آن‌ها، باید در جست‌وجوی یک «گوی شیشه‌ای» باشند که آینده را برای آن‌ها پیش‌بینی کند.

۱۳۹۲/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...