نسخه چاپی

تقویت رژیم صهیونیستی در برابر ایران

تروزنامه نیویورك‌تایمز 21 آوریل 2013(1 اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر وزیر دفاع آمریكا به اراضی اشغالی پرداخت

تروزنامه نیویورک‌تایمز 21 آوریل 2013(1 اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی پرداخت و نوشت: چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه دیداری یک‌هفته‌‌ای از خاورمیانه را آغاز کرد. وی بر دستور کار متمرکز برای بازدارندگی در برابر ایران از جمله توافق مهم تسلیحاتی با اسرائیل[رژیم صهیونیستی] تأکید کرد و در عین حال گفت که اقدام اسرائیل در حملات یکجانبه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، نابهنگام است. آقای هگل که در روند کسب صلاحیتش برای پست وزارت دفاع تحت فشار و حتی بررسی خصمانه بود و در مورد حمایتش از اسرائیل تردیدهایی وجود داشت، از روابط ویژه میان اسرائیل و آمریکا استقبال کرد. همچنین وی بارها بر حق اسرائیل برای دفاع از خود در خاورمیانه به‌عنوان منطقه‌ای بسیار خطرناک و بی‌ثبات تأکید کرده است.
در ادامه مقاله آمده است: آمریکا در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای گفته است که تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز است؛ اما باراک اوباما و تیم امنیت ملی وی استدلال کرده‌اند که به دیپلماسی و تحریم‌های اقتصادی زمان بیشتری داده شود. برخی رهبران اسرائیل نیز در مقابل گفته‌اند که زمان دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای کوتاه است و همواره از اقدام نظامی یکجانبه سخن گفته‌اند. در روزهای اخیر، مقامات اسرائیلی بار دیگر در مورد حق خود در اقدام علیه ایران بحث کرده‌اند. اما مقامات امنیت ملی آمریکا و مقامات نظامی این کشور گفته‌اند احتمالاً حمله نظامی اسرائیل برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران کافی نخواهد بود و به توقف بلندپروازی‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای منجر نخواهد شد. روز یکشنبه آقای هگل تأیید کرد که ممکن است تفاوت‌های اندکی میان آمریکا و اسرائیل در مورد جدول زمانی دستیابی احتمالی ایران به تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد. وی گفت: «تصور می‌کنم مهم است همگی نگاهمان را بر واقعیت و هدف موجود متمرکز کنیم.»
در پایان مقاله آمده است: تحریم‌های اقتصادی چندجانبه علیه ایران از جمله شدیدترین و مؤثرترین تحریم‌ها بوده که تاکنون علیه ایران اعمال شده است. با این حال هگل تأیید کرد تضمینی وجود ندارد که دیپلماسی و تحریم‌ها موفقیت‌آمیز باشند... بیشتر ما احساس می‌کنیم گزینه‌های نظامی باید آخرین انتخاب باشند. «آقای هگل در طول سفرهای خود توافق تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری را محقق خواهد کرد که هدف این توافق، افزایش توان نظامی اسرائیل در برابر سایر قدرت‌های منطقه است. در عین حال، تقویت نیروهای نظامی دو کشور مهم خلیج‌فارس یعنی عربستان و امارات متحده عربی در دستورکار قرار دارد. تسلیحات فروخته شده به اسرائیل، توان این کشور را در برابر حملات و توان نظامی ایران افزایش می‌دهد. الکس فیشمن، تحلیل‌گر امور نظامی روز یکشنبه در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «اگر ما پولی پرداخت نکنیم، توافق فروش تسلیحات اجرایی نخواهد شد.»
اخبار و تحلیل‌ها: به نظر می‌رسد فروش تسلیحات جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی با دو هدف تداوم سلطه نظامی این رژیم نامشروع به کشورهای عربی منطقه و افزایش تهدید علیه ایران برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای، انجام گرفته است. با اینکه آن‌ها در مورد هدف اول به نتیجه می‌رسند؛ اما یقیناً در تحقق هدف دوم هیچ توفیقی نخواهند داشت چرا که حق ایران در برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، مسلم و قطعی است و به هیچ وجه از آن صرف‌نظر نمی‌کند.

۱۳۹۲/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...