نسخه چاپی

بزرگترین پیروزی سیاسی، راهبردی وامنیتی برای عراق

عکس خبري -بزرگترين پيروزي سياسي، راهبردي وامنيتي براي عراق

وزیر خارجه عراق با اشاره به برگزاری بیست وسومین اجلاس سران اتحادیه عرب در بغداد تاكید كرد كه این اجلاس بزرگترین رخداد سیاسی ،راهبردی وامنیتی برای عراق جدید تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،هوشیار زیباری عصر پنجشنبه در یك كنفرانس خبری مشترك با ' نبیل العربی ' دبیر كل اتحادیه عرب در سالن اجلاس سران اتحادیه عرب در منطقه سبز بغداد اظهار داشت : عراق توانست به كشورهای عربی ثابت كند كه لیاقت ایفای نقش مهم در منطقه وجهان عرب را دارد.

وزیر خارجه عراق در ادامه این كنفرانس خبری همچنین تاكید كرد كه برگزاری موفقیت امیز این نشست موجب برقراری ثبات در منطقه نیز خواهدشد.

به گفته زیباری در اجلاس بغداد برای نخستین بار به مواضیع مهمی پرداخته شد كه در نشستهای قبلی این اتحادیه به آن توجه نمی شد.

زیباری همچنین افزود ،تحولات در سوریه وفلسطین ومشكلات اقتصادی جهان عرب از محورهای مهم این اجلاس بوده است.

وی با اشاره به سطح شركت كنندگان در این اجلاس تاكید كرد انچه كه برای عراق اهمیت دارد شركت كشورهای عربی در نشست بغداد ونتایج حاصل شده از این اجلاس می باشد.

اجلاس سران اتحادیه عرب روز پنجشنبه با جضور مقامات بلند پایه عراقی وبرخی سران اتحادیه عرب ونمایندگان برخی كشورهای دیگر عضو این اتحادیه تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در بغداد برگزار شد.

۱۳۹۱/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...