نسخه چاپی

وضعیت پرونده دیپلمات مست سعودی

عضو‌كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پرونده‌ای در شعبه دوم مجتمع قضایی كاركنان دولت برای پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستانی تشكیل شده است و ما انتظار داریم وزارت امور خارجه در قبال مجازات این دیپلمات به تكلیف قانونی خود عمل كند.

به گزارش نما، مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مجازات دیپلمات مست عربستانی که منجر به قتل یکی از شهروندان ایرانی شده بود، اظهار داشت: شرب خمر این دیپلمات کاملا مشخص شده است و پرونده ای در شعبه دوم مجتمع قضایی کارکنان دولت تشکیل شده و ما انتظار داریم وزارت امور خارجه نسبت در قبال مجازات این دیپلمات به تکلیف قانونی و حقوقی خودش عمل کند.

وی افزود: اینکه مقامات وزارت امور خارجه عربستان در چند روز اخیر بیانیه داده و موضوع تکذیب کرده بودند، کاملا کذب محض است و اسناد و مدارک تست خون این دیپلمات بعد از تصادف، وجود الکل را در خون این فرد نشان می‌دهدو تایید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر دولت عربستان سعی می کند با کتمان حقیقت اعتبار از دست رفته خود را برگرداند، سخت در اشتباه است و ما به قدر کافی اسناد و مدارک داریم.

دواتگری خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت عربستان با پذیرش واقعیت ها نه تنها از ملت ایران و خانواده مقتول، بلکه از جهان اسلام به لحاظ اینکه یک دیپلمات دائم‌الخمر را به کشور دیگر اسلامی اعزام کرده، عذرخواهی کند.

وی همچنین تصریح کرد: پیگیری هایی توسط وزارت امور خارجه در حال انجام است و مجلس نیز روند کار را تحت نظر دارد.

۱۳۹۲/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...