نسخه چاپی

كواكبیان: هر چه خاتمی گفت نباید گوش داد

كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه اگر تائید صلاحیت نشوم، كف خیابانی عمل نمی‌كنم گفت: برای رقیب پیروز شیرینی می‌خرم.


به گزارش نما به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان دوشنبه شب که به دعوت «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز» در جمع دانشجویان این دانشگاه سخن می‌گفت، با تاکید بر حضور گسترده دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تشویق بیشتر افراد جامعه برای حضور در این صحنه توسط دانشجویان، اظهار داشت: با شعار «زنده باد اصلاحات» و «دولت اخلاق» در انتخابات آینده شرکت می‌کنم.

وی در توضیح واژه «اخلاق»، گفت: این واژه مخفف کلمات «اقتصاد پیشرفته»، «خدمت بی‌شائبه»، «لغو انواع تحریم‌های بین‌المللی»، «اصلاحات همه‌جانبه» و «قانون‌مداری مقتدرانه» است.

کواکبیان با اشاره به وظایفی که برای رئیس ‌جمهور در قانون اساسی تعریف شده، اضافه کرد: از وظایف این مقام، ترویج اخلاق در جامعه است که یکی از انگیزه‌های من برای کاندیداتوری در انتخابات آینده، مشاهده برخی بد‌اخلاقی‌ها مانند صحبت‌های مطرح شده در یکشنبه سیاه و در آستانه انتخابات سال 88 بود که معتقدم بد‌اخلاقی باید از جامعه ما بیرون رود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: در کشور‌هایی که حکومت سکولار دارند، تنها وظیفه دولت را ارتقای معیشت مردم می‌دانند اما در حکومت مردم‌سالاری دینی که یک الگوی تازه را برای بشریت به همراه آورده، از وظایف دولت، رشد فضائل اخلاقی جامعه است و در دولت اسلامی باید اخلاق جامعه را به سوی کمالات انسانی سوق داد.

50 اولویت برنامه‌ام را پیش از ثبت‌نام اعلام می‌کنم

نایب‌رئیس حزب همبستگی تصریح کرد: 50 اولویت برنامه‌ام را پیش از ثبت‌نام اعلام می‌کنم که از این تعداد، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی، پنج برنامه بین‌المللی، 12 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی و هشت برنامه فرهنگی‌ است، همچنین یک روز پیش از رای‌گیری، یک‌سوم از اعضای کابینه آینده‌ام را معرفی می‌کنم.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به تعطیل‌کردن «سازمان برنامه و بودجه» بیان داشت: این سازمان حاصل 60 سال کار و برنامه‌ریزی بوده که به دلیل بی‌برنامگی دولت احمدی‌نژاد و روزمرگی این دولت در سال‌های 84 تا هم‌اکنون شاهد آن هستیم، تعطیل شد و یکی از کار‌های من در دولت کلان آینده، احیای سازمان برنامه و بودجه است.

پشتکار زمانی خوب است که با بصیرت همراه باشد

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید نقاط قوت دولت فعلی در دولت بعد به کار گرفته شود و ضعف‌های آن در دولت آینده وجود نداشته باشد، تصریح کرد: پشتکار احمدی‌نژاد برای ما نقطه قوت دولت وی محسوب می‌شود اما پشتکار زمانی خوب است که با بصیرت همراه باشد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان لزوم قانون‌پذیری مسئولان، بیان داشت: در دولت احمدی‌نژاد با پدیده‌ای عجیب روبه‌رو بودیم که تا به حال نداشتیم و آن قانون‌ناپذیری یا بی‌قانونی رئیس‌جمهور و ایستادن در برابر قانون، آن هم با تفسیر‌ها و برداشت‌های ویژه بود که وی می‌گفت در صورتی که تشخیص دهد قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تائید کرده است، درست نیست، اجرا نمی‌کند.

این مسئول با انتقاد از وعده‌های بسیاری که در دولت احمدی‌نژاد عملی نشد، ادامه داد: این دولت با وعده‌های بسیاری که می‌داد، انتظار مردم را بالا برد که برای نمونه در سفر‌های هیئت دولت به استان سمنان، 705 مصوبه داشتیم که تنها 14 درصد از این مصوبات عملی شد و تا چهار دولت بعدی از این دولت، مصوبه باقی‌ می‌ماند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: از دیگر انتقاد‌هایی که به احمدی‌نژاد وارد است، بی‌انضباطی‌های مالی این دولت است که به نظر من رئیس‌ جمهور از این بی‌انضباطی‌ها به دنبال سود شخصی نبوده اما با برخی اقداماتش بر این بی‌قانونی‌های اقتصادی دامن زده است.

حضور 4 یا 5 وزیر اصولگرا در کابینه احتمالی آینده

وی افزود: ضعف دیگری که احمدی‌نژاد داشت، یکه‌سالاری وی در تمام تصمیمات بود به این صورت که اگر وزیری به او انتقادی وارد می‌کرد، از کار برکنار می‌شد و باید در نظر داشت تا شرایطی برای نقد و گفت‌گو وجود داشته باشد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: در کابینه احتمالی من در آینده، نه تنها از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنم بلکه چهار یا پنج وزیر اصولگرا حضور دارند و ما بر آنها به دلیل اینکه زمانی برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد کمک کرده‌اند، منتی نداریم چرا که در دوره‌ای تفکراتی داشته‌اند.

هر چه خاتمی می‌گوید را نباید گوش داد

نایب‌ رئیس حزب همبستگی با بیان اینکه به اجماع اصلاح‌طلبان معتقد است، گفت: من با نظر حزب، اعلام آمادگی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده‌ام و در صورتی که خاتمی نیز این آمادگی را داشته باشد، حزب دوباره تصمیم‌گیری می‌کند و هر چه که خاتمی می‌گوید را نباید گوش داد.

مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری اضافه کرد: عده‌ای مرا اصلاح‌طلب واقعی نمی‌دانند که اگر منظور این افراد از اصلاح‌طلب، کسانی‌ است که در خارج از کشور به دنبال براندازی نظام هستند، اعلام می‌کنم که من از آنها نیستم.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: اصلاح‌طلبان چارچوب و ساختمان نظام را قبول دارند در حالی که برخی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند در پی تخریب این ساختمان هستند و باید بگویم که اصلاحات برای تقویت و بقای این نظام و حاصل خون شهدا و در چارچوب نظام و ارزش‌های دین اسلام و مطالبات مردم است.

اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم / برای رقیب پیروز شیرینی می‌خرم

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت عدم موفقیت در انتخابات آینده یا رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، چه اقدامی انجام می‌دهد، بیان کرد: اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم و در صورتی نیز که پیروز نشوم با شیرینی به رقیب پیروز تبریک می‌گویم و اعلام همکاری می‌کنم.

این مسئول ادامه داد: با برنامه‌ریزی و اجازه رهبری که خودشان فرموده‌اند مخالف مذاکرات نیستند و با مشخص شدن خطوط قرمز ایشان، می‌توانیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم که باید برای بهبود روابط بین‌الملل کاری انجام دهیم و تسلیم زور‌گویی‌های قدرت‌های بین‌الملل نشویم.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...