نسخه چاپی

هشدار ونزوئلا به آمريكا:

تحریم كنید، انتقام می‌گیریم

وزیر خارجه ونزوئلا در واكنش به رویكرد آمریكا به دولت جدید «ونزوئلا» هشدار داد: در صورتیكه واشنگتن، كاراكاس را تحریم كند، انتقام خواهیم گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس،«الیاس خائوا» وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در واکنش به تهدیدات آمریکا هشدار داد در صورتیکه آمریکا علیه ونزوئلا تحریم‌هایی را به دلیل نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در نظر بگیرد، کاراکاس با اقدامات خود انتقام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که اگر آمریکا به تحریم‌های اقتصادی یا هر نوع تحریمی متوسل شود، کاراکاس نیز در زمینه تجاری، انرژی، اقتصادی و هر نوع دستور سیاسی که لازم ببیند، انتقام می‌گیرد.

آمریکا روزانه حدود 900 هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد می‌کند.

«نیکلاس مادورو»، معاون «هوگو چاوز»، رئیس جمهور فقید ونزوئلا در انتخابات ریاست‌جمهوی این کشور که در 14 آوریل برگزار شد، با کسب 50.8 آراء توانست «انریکه کاپریلس» رقیب و مخالف خود را که 49 درصد آراء را کسب کرده بود شکست دهد و بعنوان رئیس‌جمهور کشورش معرفی شود.

کاپریلس نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و خواستار بازشماری آراء شد که ستاد ملی انتخابات ونزوئلا با این درخواست مخالفت کرد.

روز 18 آوریل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هنوز نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا را معتبر نمی‌داند.

کری تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم که باید آراء بازشماری شود. به طور قطع بی‌نظمی‌های بسیاری صورت گرفته است و ما سوالات جدی درباره تداوم آن دولت داریم.

مادورو نیز در واکنش به این اظهارات، واشنگتن را به مداخله در امور داخلی ونزوئلا متهم کرد و گفت: ما اهمیتی به اینکه شما ما را به رسمیت بشناسید نمی‌دهیم. ما انتخاب کردیم که آزاد باشیم و با شما یا بی شما، به آزاد بودن خود ادامه می‌دهیم.

از زمان اعلام نتایج انتخابات ونزوئلا، تظاهرات موافقان و مخالفان دولت کنونی در کاراکاس رخ داده که چندین نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

مادورو اعلام کرده است که سفارت آمریکا در کاراکاس مسئول تمامی خشونت‌هایی است که در جریان انتخابات رخ داد.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...