نسخه چاپی

جوانترین و پیرترین نامزد انتخابات شورای شهر

وزیر كشور با اعلام آخرین آمار ثبت نام كنندگان برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر كشور گفت: این تعداد داوطلب برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام كرده اند كه جوان ترین داوطلب ۲۵ سال و مسن ترین ۱۰۰ سال سن دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مصطفی محمد نجار در نشستی خبری كه عصر امروز در محل وزارت كشور برگزار شد با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات داوطلبان ثبت نام كننده در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در مجموع طی ۷ روز مهلت ثبت نام، ۳۰۲ هزار و ۱۶۵ داوطلب در سراسر كشور برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام كرده اند كه از این تعداد ۱۸ درصد برای شوراهای اسلامی شهر و ۸۲ درصد برای شوراهای اسلامی روستا بوده است.

وی همچنین با اشاره به آمار تفكیك جنسیتی داوطلبان گفت: در این دوره از انتخابات ۴ درصد از داوطلبان را بانوان و ۹۶ درصد از آن را آقایان تشكیل داده اند.

وی همچنین با اشاره به تركیب سنی داوطلبان ادامه داد: از ۲۵ تا ۳۵ سال ۳۹ درصد، از ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۸.۵ درصد ، از ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴.۸ درصد، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۰.۵ درصد، ۵۱ تا ۵۵ سال ۷.۹ درصد، ۵۶ تا ۶۰ سال ۴.۷ درصد، ۶۱تا ۶۵ سال ۲.۲ درصد، ۶۶ تا ۷۰ سال ۱.۲ درصد و بالاتر از ۷۰ سال ۱.۱درصد ثبت نام كرده اند.

وزیر كشور تصریح كرد: جوان ترین نامزد متولد ۶۷.۹.۵ با ۲۵ سال سن از سیستان و بلوچستان و مسن ترین نامزد متولد ۱۲۹۲/۲/۴ با ۱۰۰ سال سن از شهرستان مریوان ثبت نام كرده اند.

وی همچنین با اشاره به تركیب تحصیلی نامزدها خاطرنشان كرد: در انتخابات شوراهای شهر ۲.۳درصد با مدرك تحصیلی دكتری، ۱۴.۳ با مدرك تحصیلی فوق لیسانس، ۶۰.۶ درصد با مدرك تحصیلی لیسانس، ۱ درصد حوزی و ۲۱.۹ درصد با سایر مدارك تحصیلی در این انتخابات شركت كرده اند.

نجار همچنین در مورد تركیب تحصیلی ثبت نام كنندگان در شوراهای روستا گفت: در شوراهای روستایی كمتر از یك درصد با مدرك دكتری، ۶.۷ درصد لیسانس، نیم درصد فوق لیسانس، ۴ درصد فوق دیپلم، ۲.۲ درصد حوزوی، ۱۵.۳ درصد دیپلم ، ۳.۳ درصد متوسطه، نیم درصد راهنمایی و ۳ درصد در مقطع ابتدایی ثبت نام كرده اند.

وزیر كشور تركیب شغلی داوطلبان را ۶.۲ درصد فرهنگیان، ۰.۷ درصد استاد، ۹.۷ درصد كارمندان، ۴ درصد روحانی، ۳ درصد مشاغل قضایی، ۰.۲ درصد پزشك و ۴.۵ درصد بازنشسته اعلام كرد.

وی گفت: با پایان یافتن كار ثبت نام روند بررسی صلاحیت آغاز شده و مراكز استعلامی، وزارت دادگستری و ثبت احوال ۱۰ روز فرصت دارند تا پاسخ خود را اعلام كنند.

نجار افزود: هیئت اجرایی در تاریخ ۹۲/۲/۱۲ ظرف مدت ۷ روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتایج آن به هیات نظارت ارسال می شود و هیات نظارت نیز ظرف مدت ۷ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی و از تاریخ ۹۲/۲/۲۰ تا ۹۲/۲/۲۶ فرصت دارند صلاحیت داوطلبان را بررسی و اعلام كنند .

نجار گفت: آن دسته از داوطلبانی كه صلاحیتشان تایید نشده باشد از تاریخ ۹۲/۲/۲۸ فرصت دارند شكایت خود را به هیات های نظارت اعلام كنند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...