نسخه چاپی

كانادا، شعبه القاعده در ایران را افتتاح كرد!

پلیس كانادا در یك كنفرانس خبری گفت كه دو نفر را به اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی بازداش كرده است. كانادا مدعی شده كه این افراد از سوی عناصر القاعده مستقر در ایران[!] حمایت می‌شده‌اند.

به گزارش نما سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «پلیس کانادا روز دوشنبه، دوم اردیبهشت، اعلام کرد، دو نفر از اعضای مرتبط با القاعده را دستگیر کرده‌ که درصدد بودند یک قطار مسافری در این کشور را از ریل خارج کنند. به گفته پلیس کانادا، شهیب الصغیر 30 ساله و رائد جاسر 35 ساله قصد داشته‌اند، قطاری را در منطقه تورنتو از ریل خارج کنند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود این دو مظنون روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شوند. اتهام‌های این دو، توطئه برای حمله و توطئه برای همکاری با یک گروه تروریستی برای کشتن افراد است.
پلیس کانادا در یک کنفرانس خبری گفت که این دو مظنون از عناصر القاعده مستقر در ایران[!] حمایت می‌شده‌اند. پلیس کانادا با این حال گفت که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که یک کشور پشت این حملات باشد.
به گزارش بی بی سی فارسی، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس، جنیفر استرکان، رئیس پلیس می‌گوید که دو مظنون رفت و آمد قطار‌ها را در اطراف تورنتو زیر نظر گرفته بودند و خط قطار مشخصی را برای حمله مد نظر داشتند. او نگفت که کدام خط مورد نظر متهمان بوده است. این مقام پلیس گفت: «ما این اتهام را مطرح می‌کنیم که این دو نفر گام‌هایی برداشتند و اقداماتی کرده بودند تا یک حمله تروریستی انجام بدهند.»
به نوشته بی بی سی، در حالی کانادا مدعی است اعضای القاعده در ایران فعالیت دارند که این گروه به عنوان یک جنبش مسلحانه سلفی، ایدئولوژی رادیکال ضد شیعی را تبلیغ می کند.این موضوع، القاعده در تقابل مستقیم با ایران قرار می دهد. در افغانستان، عراق و اخیرا در سوریه، القاعده و گروه های وابسته به آن، جنگی خونین و تمام عیاری را علیه شیعیان و علویان و هر گروه قومی که نزدیک به ایران تلقی می کنند، به راه انداخته اند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...