نسخه چاپی

ابهام در سخنان رئیس جمهور/ آقای احمدی نژاد! اگر كسی شما را تهدید كرده به قوه قضاییه عارض شوید

روزنامه سیاست روز در یادداشتی به ابهامات ایجاد شده در سخنان رئیس جمهور در جریان سفر به استان خوزستان اشاره می‌كند.

چند زمانی بود که اینگونه سخن گفتن از سوی وی دیده نشده بود. ابهام در سخنان، تهدید و استفاده از عباراتی که مناسب نیست. چه اتفاقی افتاده است که باز می‌بینیم فضای اینگونه سخن گفتن و موضع گرفتن باز شده است؟

این سخنان از طرف هر شخصیتی که باشد خواه یک سیاستمدار یا مسئول، هیچ کمکی که به آرامش فضای سیاسی کشور نمی‌کند، آن را متشنج کرده و آشفته می‌سازد.
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آیا فضای سیاسی کشور باید اینگونه باشد؟ تاثیر سخن هر کدام از شخصیت‌های سیاسی کشور از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا هوادارانشان با سخنان و مواضع مسئولان کشور بسیار تفاوت دارد و درجه و درصد تاثیر‌گذاری آن در ایجاد آرامش با بر هم زدن آن، روشن است.
این که رئیس‌جمهور در سفر استانی به خوزستان در روز اول و دوم، سخنان ومواضعی را مطرح می‌کند، شاید جای تعجب نداشته باشد، چون از اینگونه موارد از سوی آقای احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته دیده شده است. البته به نوع دیگری هم از سوی برخی مسئولین سخنان و مواضعی دیده شده که به شدت سخنان رئیس‌جمهور نبوده است.
گمان می‌رود، حافظه تاریخی برخی از مسئولین ضعیف باشد چون هنوز از سخنان مهم و هشدار رهبر معظم انقلاب زمان زیادی نگذشته است.
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم تبریز در سخنان مهمی با اشاره به بداخلاقی‌های اخیر مسئولان تاکید کردند؛ «این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده در دادگاه دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، غلط، نامناسب، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.»
ایشان تاکید کردند: «بنده فعلا نصیحت می‌کنم که این کار شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.»


چه کسی، چه ارگان و نهادی و سازمانی به رئیس‌جمهور پیغام فرستاده به خود اجازه داده که به رئیس‌جمهور بگوید که «فلانی اگر روت و زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم؟»، «گوشه پرونده چه کسانی بالا برود دیگر جایی بین ملت نخواهند داشت؟»
آقای رئیس‌جمهور اگر کسی شما را تهدید کرده است و اگر از کسی پرونده‌ای دارید در چارچوب قانون به قوه قضاییه عارض شوید و پرونده‌ها را به آن قوه بدهید و محکم هم، پیگیری کنید تا به نتیجه برسد.


آن کسی هم که شما را تهدید کرده نام ببرید و همانگونه که گفته‌اید، «شما در برابر اراده ملت ایران به حساب نمی‌آیید» بگذارید ملت متوجه شوند که آنها چه کسانی هستند تا جایگاه آنها نزد مردم ذلیل شود.»

احتمال این که مواضع اخیر آقای رئیس‌جمهور به خاطر مسائل دیگری هم باشد وجود دارد، گمان می‌رود، خط قرمزهای آقای احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مورد انتقاد قرار گرفته و به چالش کشیده شده است که ایشان در واکنشی نه چندان مناسب اینگونه سخن گفته است.


در حکومت اسلامی تنها خط قرمزی که وجود دارد، آرمان‌های انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه است و هیچ فرد و گروهی در کشور نباید برای خود خط قرمزی تعیین کند.

امید می‌رود با توجه به حساسیت عرصه کنونی کشور، همه مسئولین و سیاسیون نسبت به بیان سخنان خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...