نسخه چاپی

باهنر:

اصلاح‌طلبان مجلس هشتم فتنه‌گر نبودند

مراسم پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل ازایسناّ،باهنر دراین جمع دانشجویی با تاکید بر اینکه در سطح قوه مجریه و اداره‌ی کشور باید کارآمدی مطرح باشد، چالش‌های مهم کشور را خانوار، گرانی و اشتغال خواند.

نایب رئیس مجلس ابراز عقیده کرد:حداکثر 30 تا 40 درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌هاست و بقیه به ناکارآمدی‌های اداری در اجرای برنامه‌های توسعه کشور برمی­‌گردد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص ائتلاف 5 نفری اصولگرایان و انتخاب فرد اصلح از طریق نظرسنجی پاسخ داد: اصول گرایان در ائتلاف به یک ساز و کار مشترک می رسند و باید به اصلح مقبول برسیم که در دموکراسی رای بیاورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره‌ی جریانات بعد از انتخابات سال 88 اظهار کرد: مشکل با تندروی‌های بعد از انتخابات بود. در مجلس هشتم 50 نفر اصلاح‌طلب حضور داشتند ولی هیچ کدام جزء فتنه‌گران محسوب نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: اصلاح‌گران یک جریان فکری با نکات مثبت و منفی‌اند مواضع اصولگرایان کاملا با آنها متفاوت است. از سویی نیز نمی توان 13 میلیون رای دهنده را با چوب فتنه‌گری راند.

باهنر در خصوص برنامه اقتصادی خود گفت: سالی 1میلیون و 100هزار شغل باید ایجاد کرد تا نرخ بیکاری افزایش نیابد و ثابت بماند. در سال گذشته تنها 500 هزار شغل در کشور ایجاد شده است. نباید شعار ایجاد 2.5میلیون شغل در سال را بدهیم.

وی درباره رابطه با کشورهای دنیا افزود: همانطور که در چشم اندازها ترسیم شده است باید با همه‌ی کشورها تعامل داشته باشیم. باید هم اخم کرد و هم لبخند زد.

وی همچنین درباره عملکرد دولت در برابر مجلس گفت: تاجایی که امکان داشت و مفید واقع بود، امور را اصلاح کردیم و جلوی دولت را گرفتیم.استیضاح دولت همچون طلاق است که تنها در روز مبادا از آن استفاده می ‌شود.چرا که تغییر مدیریت و عدم ثبات مدیریت ضررهای بسیاری برای کشور دارد و باید تلاش کرد که در نقطه تعادل حرکت کنیم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، داشتن فهم بالا، قدرت جمع بندی و استفاده از خرد جمعی را از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور برشمرد و در ادامه بیان کرد: مسئولین دولت باید لایحه‌هایی که در مجلس به قانون تبدیل شده است را اجرا کنند.

وی در خصوص رابطه‌ی خود با مقام معظم رهبری نیز پاسخ داد: کسی که منویات رهبری را اجرا کند نیاز به "اجازه" ندارد و بی‌مسئولیتی خود را به سایر دستگاه‌ها نسبت دادن به مصلحت نظام جمهوری اسلامی نمی‌­باشد.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...