نسخه چاپی

شبكه «من و تو» و ترویج اسلام انگلیسی

مأموریت اصلی شبكه «من وتو»، تلاش برای تغییر سبك زندگی مردم ایران و هجمه به ارزش های دینی و اسلامی است و این هدف را در قالب برنامه های سرگرمی و تفریحی و در سایه غفلت مخاطبان به آنها القا می كند. این شبكه با دست یازیدن به شیوه های اغواگری، با پخش برنامه های روز دنیا نظیر ...

اختصاصی نما: شبكه ماهواره اي «من و تو» يكي از شبكه هايي است كه با هدف آشكار تغيير در سبك زندگي ايراني و اسلامي از سه سال پيش راه اندازي شده است. از روزهاي آغازين روي كار آمدن اين شبكه، پرسشي ذهن مخاطبان را به خود مشغول كرد كه بودجه اين شبكه با اين همه امكانات، برنامه و مجري و ... از كجا تأمين مي شود؟ پرسشي كه هيچ گاه پاسخي به آن داده نشد، اما رفته رفته آشكار شد كه اين شبكه از طرف دولت انگليس حمايت همه جانبه مي شود و مانند «بي بي سي» بودجه اش توسط اين دولت تأمين مي شود و به همين دليل برخي اين شبكه را «بي بي سي2» مي دانند. تأمين هزينه هاي بالاي اداره اين شبكه از بخش هاي فني گرفته تا حقوق كاركنان، مجريان، دوبلورها و... بدون اتكا به آگهي هاي تلويزيوني به غير از پشتوانه دولتي ممكن نيست. قرار گرفتن ساختمان شبكه در منطقه اي كاملاً امنيتي كه كاخ ملكه انگليس هم در اين منطقه واقع شده، نمي تواند اتفاقي باشد. خريد امتياز برنامه هاي مختلف از شبكه هاي اروپايي و تأمين جوايز برنامه هايي همچون «بفرماييد شام» را هم به اين موارد اضافه كنيد.

همانطور كه گفته شد، مأموريت اصلي اين شبكه، تلاش براي تغيير سبك زندگي مردم ايران و هجمه به ارزش هاي ديني و اسلامي است و اين هدف را در قالب برنامه هاي سرگرمي و تفريحي و در سايه غفلت مخاطبان به آنها القا مي كند. اين شبكه با دست يازيدن به شيوه هاي اغواگري، با پخش برنامه هاي روز دنيا نظير فيلم، سريال، موسيقي و برنامه هاي ديگر در طول سه سال گذشته مخاطبان خاصي براي خود پيدا كرده است.بررسي روند برنامه هاي اين شبكه كه در جهت ترويج فرهنگ غربي، شرابخواري، دفاع از فرقه ضاله بهائيت، ترويج موسيقي هاي شيطان پرستي، اشاعه روابط نامشروع زن و مرد و قبح شكني از مفاسد اخلاقي و ... است، نشان مي دهد كه اين شبكه درست در همان مسيري قدم برمي دارد كه اربابان انگليسي شان ملزم به آن شده اند.اما شايد يكي از دلايلي كه سبب شد بخشي از جامعه مخاطب ايراني از ابتداي راه اندازي به «من و تو» اعتماد كند، پرهيز اين شبكه از پخش فيلم ها و صحنه غيراخلاقي به صورت علني بود، چرا كه ظاهراً هدف گذاري شده بود تا در دراز مدت و گام به گام، فرهنگ و تعصبات ديني و اخلاقي مردم خدشه دار شود. يكي از برنامه هاي اين شبكه «آكادمي موسيقي گوگوش» - يكي از پر بيننده ترين برنامه هاي اين شبكه- است كه در سري جديد اين مجموعه، انتخاب زني با حجاب به نام «ا رميا» كه علاقه مندي زيادي به خوانندگي دارد، توجه مخاطبان را به خود جلب كرده است.

من و تويي ها براي پيشبرد اهداف شان خود را محدود به ا رميا نكرده اند و در بخش صداهاي غايب كه از آثار دريافتي از داخل كشور است، بعضاً دختران باحجابي را انتخاب و به عنوان بهترين خواننده آن بخش از مسابقه اعلام مي كنند. اين موضوع به اين دليل عجيب جلوه مي كند كه سياست هاي شبكه من و تو با ملاحظات اسلامي به طور كامل در تضاد است. از اين جهت چرايي اين امر در اين شبكه معلوم الحال جاي تأمل دارد. البته آينده نزديك نشان خواهد داد كه همين خواننده اي كه الآن از پوشش او براي رسيدن به اهداف اين شبكه استفاده مي شود، چگونه هم رنگ جماعت خواهد شد.نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه بدون شك گردانندگان اين شبكه با هدف ترويج سبك زندگي غربي در جامعه اسلامي و در ميان خانواده هاي ايراني، چنين كسي را به نمايندگي از جامعه ايران انتخاب كرده اند تا با القاي بي حيايي حتي با حفظ حجاب، دختران و زنان ايراني را گام به گام به منجلاب بي حيايي سوق دهند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...