نسخه چاپی

عربستان از تركیه تانك و پهپاد می‌خرد

منابع آگاه از انجام مذاكرات میان تركیه و عربستان برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی به ارزش دو میلیارد دلار خبر دادند.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، براساس این معامله، پهپادهای ساخت ترکیه از نوع "عنقاء" و تانکهای ساخت ترکیه از نوع "آلتای" به عربستان فروخته می‌شوند.

پیشتر "حسین بن عبدالله القبیل"، رئیس ستاد مشترک عربستان در سفر رسمی‌اش به آنکارا در هفته گذشته با عبدالله گل، رئیس جمهوری، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و "نجدت اوزل"، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه دیدار کرد.

روزنامه وطن نوشت که این دیدار به انعقاد معامله سلاح به ارزش دو میلیارد دلار انجامید و ترکیه مذاکراتی را برای فروش پهپادهای "عنقاء" و تانکهای "آلتای" به عربستان انجام می‌دهد.

روزنامه مذکور در ادامه آورد: عربستان از پهپادهای "عنقاء" استقبال می‌کند چرا که آنها به طور ویژه برای نیروهای مسلح ترکیه ساخته شده است و در ژانویه گذشته با موفقیت آزمایشها بر روی آنها انجام شده و دولت ترکیه به صورت گسترده تولید این پهپادها را آغاز کرده است.

پیش بینی می شود که پهپادهای "عنقاء" که برد 200 کیلومتری دارد و می تواند 18 ساعت به طور مداوم به پرواز دربیاید، برای ارتش عربستان نیز ساخته شود.

عربستان همچنین توجه خاصی برای تانک "آلتای" قائل است که برنامه‌ریزی شده در مرحله نخست 250 تانک ساخته شود. هزینه تانک "آلتای" که 60 تن وزن دارد، به 4 / 5 میلیون دلار می رسد این در حالی است که هزینه تانک "ابرامز" که عربستان اکنون در اختیار دارد، به 58 / 8 میلیون دلار می رسد. به همین دلیل پیش بینی می شود که عربستان تانک "آلتای" را ترجیح دهد.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...