نسخه چاپی

دیدار كاندیدای احتمالی با مسیحیان تهران/اخبار آخرین مناظره ها

عکس خبري - ديدار کانديداي احتمالي با مسيحيان تهران/اخبار آخرين مناظره ها

آخرین اخبار انتخاباتی از ائتلاف‌های چندگانه اصولگرایان، پایداری، اصلاح طلبان و دولتی‌ها نشان از فعالیت های گسترده گروه ها دارد.

به گزارش نما به نقل از رویداد، در روزهایی که تنور بازار «نامزد شدن» از طرفی در انتخابات ریاست جمهوری و از طرفی دیگر انتخابات شوراها، داغ داغ وارد آخرین روزهای خود می‌شود و آرایش نهایی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شکل و شمایل جدیدتری می گیرد، اظهار نظرهای اول اردیبهشتی این جریان‌ها، خالی از خواندن نیست.


پورمحمدی: ائتلاف 5گانه و 1+2 در نهایت یک نفر را معرفی می‌کنند
نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:« از طیف اصولگرایان در حال حاضر گروه 1+2 و نیز گروه پنج نفره اصولگرایان حضور دارند که قرار است به نظر واحد برسیم و یک نفر را برای حضور در انتخابات معرفی کنیم».


پورمحمدی در ادامه در مورد برخی فسادهای اقتصادی در کشور گفت:« اگر فساد اقتصادی و اداری در کشور حل نشود؛ حماسه اقتصادی در کشور شکل نمی‌گیرد».
وی ادامه داد: برای جلوگیری از فساد اقتصادی نظام مالیاتی، بیمه، گمرک، نظام دریافت عوارض، تعرفه باید حل و فصل شود.

کواکبیان: احتمال کاندیداتوری خاتمی و هاشمی را شدیداً رد می‌کنم
دبیر حزب مردم‌سالاری احتمال حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات را منتفی دانست و گفت:« اگر خاتمی بیاید؛ ما از او حمایت می‌کنیم».


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ائتلاف 1+2 شکل گرفته در اصلاح‌طلبان نیز اظهار داشت: بنده منبع این خبری که یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده است، نمی‌دانم. هر چند دیدار نوروزی درست بوده است؛ اما نمی‌دانم این گفت‌وگوها را از کجا آورده‌اند.

رضایی: هنوز جواب نامه متکی را نداده‌ام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره علت نپیوستنش به ائتلاف‌ها گفت:« نگران اختلاف این ائتلاف‌ها با یکدیگر هستم».


محسن رضایی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در مورد دعوت منوچهر متکی از وی برای پیوستن به ائتلاف پنج گانه اصولگرایان گفت:« من هنوز جوابی ندادم؛ البته بنده به همه ائتلاف‌ها احترام می‌گذارم».

ناطق نوری: من هیچ چیزی بلد نیستم
علی‌‌‌اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، در حاشیه ختم آیت‌الله رضوانی و در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال حمایتش از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت:« هنوز چیزی از فضای انتخابات معلوم نیست که بخواهم از کسی حمایت کنم».


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تعدد کاندیداها در انتخابات گفت:« من هیچ چیزی بلد نیستم و نمی‌دانم که اوضاع چطور است».

دیدار ابوترابی فرد با مسیحیان تهران
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه کسانی که امروز قدرت را در دست دارند بر سلاح تکیه کرده اند و با انسانیّت و عدالت ارتباطی ندارند، گفت:« در این زمینه پیروان ادیان الهی برای ساختن ایرانی آباد متحد شوند».
محمدحسن ابوترابی‌فرد، شب گذشته با حضور در مجتمع فرهنگی اجتماعی ارامنه تهران در مراسمی که به مناسبت بیست و چهار آوریل سالگرد کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی برگزار شده بود شرکت کرد.
نائب رئیس مجلس با اشاره به فرمان حضرت علی علیه‌السلام به مالک اشتر در مورد رعایت حقوق تمامی انسانها گفت: این پیام از طرف شخصیتی است که نویسنده مسیحی لبنانی او را صدای عدالت انسانی نامیده است و امیدواریم همه ما به این آموزه‌های انسان ساز و پاسدار کرامت و رفتار بشر متعهد باشیم؛ چرا که از نگاه انبیای الهی از بین بردن یک نسل با کشتن یک انسان تفاوتی ندارد؛ چرا که هر دو گناهی نابخشودنی است.


در این مراسم سفیر ارمنستان در ایران، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس و شمار زیادی از اقلیت‌های دینی حضور داشتند و همچنین کلیپی از کشتار ارامنه در سال 1915 پخش شد.

سبحانی: اهل مسامحه و کوتاه آمدن در ایفای وظایف دینی و ملی ام نیستم
حسن سبحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌‌ای خطاب به نخبگان ایران با بیان اینکه انتخابات عرصه رقابت مردم برای تحقق خواسته‌هایشان است، نه عرصه رقابت داوطلبان برای برگزیده شدن، استدلال، انگیزه، تحلیل و ضرورت حضورش را شرح داد و تاکید کرد که اهل مسامحه و کوتاه آمدن در ایفای وظایف دینی و ملی ام، در قبال دین و ملت، نیستم.

زاکانی: کروبی و موسوی سران فتنه نیستند
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، زاکانی با بیان این که در اسلام نیز جنبه های مادی در نازلترین وجه موضوعیت قرار دارند، تصریح کرد: بزرگترین مشکل کشور که بسیار خطرناک است و هر روز حادثه می آفریند بهره گیری از الگوی غربی برای ساختن جامعه اسلامی است.


زاکانی ادامه داد: بنده در زمان فتنه گفتم؛ الان هم می‌گویم که من سران فتنه را کروبی و موسوی نمی‌دانم، اندازه فتنه خیلی بزرگ تر از این حرف‌هاست و سران فتنه آمریکا و دولت‌های غربی هستند.


زاکانی عنوان کرد: بنده با آقای جلیلی دیدار داشتم، همه دغدغه‌هایمان مشترک و شفاف است، بنده اعتقاد دارم هرچه از این جنس آدم‌ها و از این نسل به میدان بیایند می‌توانند ائتلاف‌های دینی و اعتقادی و ائتلاف‌های شایسته تری داشته باشند.

احتمال کاندیداتوری خاتمی روز به روز کمتر می‌شود
غلامرضا تاجگردون گفت:« به نظر می‌رسد احتمال حضور آقای خاتمی در انتخابات روز به روز کم‌رنگ‌تر می‌شود و جز ایشان در مورد اجماع مابقی کاندیداهای اصلاح‌طلب نمی‌توان خیلی روشن و متقن سخن گفت».
تاجگردون ادامه داد: بقیه گزینه‌های اصلاح‌طلب رای حداکثری در انتخابات ندارند و نمی‌توانند رقابت جدی داشته باشند. شاید هم شانس آنها مثل بقیه کاندیداهایی باشد که در صحنه حضور دارند.

مناظره اقتصادی آل‌اسحاق و نمایندگان قالیباف و رضایی در دانشگاه تهران
یحیی آل اسحاق کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان اقتصادی محمد باقر قالیباف و محسن رضایی دو کاندیدای دیگر انتخابات در نشستی با عنوان "آینده و اقتصاد" در دانشگاه تهران با یکدیگر مناظره می کنند.

صدیقی: کاندیداهایی که حریم اخلاق را رعایت نمی کنند امانتدار نیستند
امام جمعه موقت تهران در توصیه اخلاقی به کاندیداها اظهار داشت: کاندیداهایی که حریم اخلاق را رعایت نمی کنند، در گفتار، اسراف و تخریب می کنند و یا زد و بندهایی دارند که در شأن یک مسلمان نیست و اهل امانت نیستند.

معاون احمدی نژاد: حامیان دولت کاندیدا معرفی می کنند
حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رئیس‌جمهور در امور قانون اساسی، امروز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله رضوانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌های دولت برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت به عنوان دولت مجری انتخابات است و کاندیدا معرفی نمی‌کند؛ اما حامیان و طرفداران دولت به عنوان یک سلیقه سیاسی در کشور وجود دارند و این افراد کاندیدای خاص خود را در وقتش اعلام می‌کنند.



وی در پاسخ به این سؤال که آیا شخص رئیس‌جمهور نظری روی کسی ندارد، افزود:‌ آقای رئیس‌جمهور هنوز نظرش را جایی اعلام نکرده است.

روحانی: در مذاکرات هسته ای منافع ملّی را تضمین کردیم!
«روزنامه شرق» روز گذشته طیّ گفت و گویی مفصّل با «حسن روحانی» در «صفحه سیاست» خود سعی کرده است به پوشش مواضع سیاسی این کاندیدای ریاست جمهوری بپردازد.


چه دلیلی برای «بهترین» بودن مذاکرات دوره خود دارید؟"، و او در جواب با تأکید بر مسئله امنیّت می گوید: «ما در آن دوره امنیّت ملّی را تضمین کردیم و نگذاشتیم آمریکایی ها علیه ما وارد جنگ شوند. از نظر امنیّتی کشور را از جنگ و شورای امنیّت نجات دادیم و کشور را از تحریم و جنگ دور کردیم.».


سؤال:بطور کلّی نظر شما در مورد حوادث انتخابات سال 88 چه بود؟حوادث را تا روز جمعه 29 خرداد 88 و بعد از جمعه باید متفاوت ببینیم. تا قبل از روز جمعه عدّه ای واقعاً معترض بودند که به خیابان آمدند و نظرشان را مطرح کردند. بعد از جمعه 29 خرداد شرایط متفاوت بود. اگر اعتراضات می خواست ادامه پیدا کند، باید به شیوه دیگری مطرح شود. همه مسائل را باید به قانون بسپاریم. اینکه ما در یک اتاقی بنشینیم و درباره مسائل نظر دهیم، کار دقیقی نیست. فکر می کنم از آن زمان چهارسال گذشته و باید تسلیم قانون باشیم و مسائل را قانونی حل و فصل کنیم.

آقا‌تهرانی: برخی از کاندیداها به موقع کنار می‌روند
دبیرجبهه پایداری انقلاب اسلامی با این پیش‌بینی که در پایان رقابت‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای اصولگرا کنار می‌کشند، گفت که گزینه جبهه پایداری نسبت به سایر گزینه‌ها اصلح‌ است.


حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، با رد احتمال شکسته شدن آرای کاندیدای اصولگرا به دلیل تعدد نامزدهای انتخابی اصولگرا گفت:« باید منتظر آینده بود تا بتوان نظر قطعی داد؛ ولی امیدواریم که جمعیت اصولگرایان به سمت انتخاب کاندیدای اصلح جهت‌گیری کنند. البته به باور ما برخی از این کاندیداها به موقع کنار می‌روند».

یک فعال دانشجویی:‌ تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات بر جامعه تاثیر منفی می‌گذارد


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی: در جریان انتخابات، دانشجویان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند.


عماد قبادی گفت:« تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات هم بر روی دانشگاه و دانشجویان و هم برای جامعه تاثیر منفی می‌گذارد. این تعطیلی با دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری افراد در انتخابات داشته‌اند همسو نیست».

ستادحامیان حدادهم اعلام موجودیت کرد
ستاد مردمی حامیان غلامعلی حدادعادل با عنوان «ایرانی آرام» با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.


غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون هیچ هزینه‌ای برای انتخابات خود نکرده‌ام، اظهار داشت: هنوز در ائتلاف 1+2 حضور دارم و نامزدی خود را اعلام نکرده‌ام.

قاضی زاده: امروزه شاهد تقابل گفتمانی انقلاب اسلامی و تکنوکراسی هستیم
سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به تدوین برنامه این جبهه برای دولت یازدهم در ده سرفصل با رویکرد کلان و خرد و با حضور کارشناسان مرتبط گفت:« جبهه پایداری در حوزه اقتصادی به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها بر زندگی مردم است».


وی با بیان اینکه امروزه شاهد تقابل گفتمانی انقلاب اسلامی و تکنوکراسی هستیم، اظهار داشت: مهم نیست که رئیس‌جمهور آدم متدینی باشد یا خیر، مهم این است که در اداره کشور چه روابطی را ترویج می‌دهد. آیا در حوزه اقتصادی به مدل تکنوکراتی تن می‌دهد؟


قاضی‌زاده تاکید کرد: فرد مورد نظر اگر دارای ذات ارزشی الهی و دارای برنامه و تجربه باشد، یک نیروی گفتمانی صرف، بدون هیچ سابقه را نمی‌توان در این مکان قرار داد و باید توانمندی‌های اجرایی افراد معلوم شود.

خاتمی: کاندیدا نمی‌شوم و از کسی حمایت نمی‌کنم
در آخرین جلسه اصلاح طلبان، خاتمی با بیان اینکه «اگر اتفاق خاصی نیفتد کاندیدا نخواهد شد و هیچ فعالیت انتخاباتی نیز نخواهد داشت»، در عین حال گفته که احتمالاً به صورت رسمی اعلام خواهد کرد که او نیز «مانند بقیه، تنها یک رای دارد و آن یک رای نیز متعلق به کسی است که اصلاح طلبان بر آن اجماع می کنند»


بنابر شنیده های موثق «انتخاب»، نظر خاتمی و چهره های اصلاح طلب بر روی جهانگیری متمرکز است.



کاندیدای انتخابات: آب‌های شمال و جنوب کشور را به هم می‌رسانم!


محمدباقر خرازی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تفصیلی گفت:« تنها کسی که دشمن شناسایی نکرده من هستم/ آب‌های شمال و جنوب کشور را به هم می‌رسانم/ موسوی و کروبی را با نظام»


آشتی می‌دهم/ برای یکایک وزارتخانه‌ها اعلام پذیرش عمومی خواهم داد

چمران چهارشنبه در مورد کاندیداتوری‌اش اعلام موضع می کند


رئیس شورای اسلامی شهرتهران، به دعوت ائتلاف فراگیر آبادگران ایران اسلامی و جبهه مشورت ایران اسلامی روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ،ساعت 16:30 باحضور در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا پیرامون «نقش شوراها در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» سخنرانی خواهد داشت.


شنیده ها حاکی از این است که مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به کاندیداتوری اش برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام موضع خواهد کرد.

پورمحمدی: آرزو می‌کنم احمدی‌نژاد عاقبت به خیر شود
نخستین جلسه از سلسله جلسات میز انتخابات به همت انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران و با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور و از جمله کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شامگاه یکشنبه در بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران برگزار شد.


پورمحمدی در این جلسه در پاسخ به سئوالی که نظر وی را در مورد برخی اشخاص سیاسی کشور پرسیده بود، گفت: در مورد آقای احمدی‌نژاد باید بگویم که من برای ایشان آرزوی عاقبت به خیری می‌کنم، درمورد آقای میر حسین موسوی نیز باید بگویم من قبل از سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ایشان گفتم راهی که شما در پیش گرفتید راه خطرناکی است و باید بدانید شما شروع کننده هستید؛ ولی قطعاً تمام‌کننده نیستید.


وی افزود: در مورد آقای هاشمی نیز باید بگویم ایشان مردی برای همه فصول بوده‌اند و می‌توانند با استفاده از تجارب‌شان کمک‌های شایانی به کشور کنند؛ اما من پیشنهاد می‌کنم ایشان وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری امسال نشوند.

سعیدی کیا عهدنامه میثاق با ولایت را امضا نکرد!
محمد سعیدی کیا ،کاندید ریاست جمهوری، شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد حضور یافت. در پایان این برنامه که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد برگزار شد، عهدنامه ای آماده شد که متن آن در ادامه خواهد آمد. نکته جالب توجه آنکه آقای مهندس سعیدی کیا، وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، از امضای این میثاق نامه برگرفته از منویات رهبری در خصوص اصول رقابت سیاسی سالم که طی بیست و دو سال اخیر تبین کرده‌اند، امتناع ورزید.

حمایت کمپین حامیان جلیلی از لنکرانی
کمپین حامیان سعید جلیلی در بیانیه ای حمایت خود را از لنکرانی اعلام کرد.


در این بیانیه آمده است: دست آخر اینکه خطاب به دکتر لنکرانی عرض می کنیم ما کمپین های حامی دکتر جلیلی این افتخار را داریم که جزو اولین حامیان مجازی حضرت عالی، تمام پتانسیل خود را جهت تبلیغ حضرت عالی متمرکز می کنیم و تا آنجا که در توان داشته باشیم بدون هیچ منت و چشم داشتی به وظیفه ی خود عمل خواهیم نمود.

روحانی: پیش از کاندیداتوری در انتخابات از نیامدن هاشمی و خاتمی مطمئن شدم
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه در صورت کاندیدا شدن هاشمی و خاتمی در انتخابات کناره گیری خواهید کرد یا خیر گفت:« قبل از اینکه وارد عرصه شوم با آنها جلسه داشته ام و آنها به من گفته اند که در انتخابات حضور پیدا نمی کنند».

تشکیل ستادهای انتخاباتی لنکرانی با عنوان حماسه 92
ستادهای انتخاباتی کامران باقری‌لنکرانی، کاندیدای نهایی جبهه پایداری، در انتخابات ریاست جمهوری 92 با عنوان «حماسه 92» تشکیل شد.


همچنین محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت نهم و نماینده فعلی مردم تهران، در خانه ملت مسئولیت ستادهای وی را بر عهده دارد.

حداد: اصلاحات هیچ گاه تعریف مشخصی از خود ارائه نداده است
غلامعلی حداد عادل شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان تاکید کرد: اگر در بنگاه های اقتصادی بزرگ از افراد با تجربه صرف نظر نمی کردیم می توانستیم این بنگاه ها را بهتر اداره کنیم.


وی انتقاد خود از دولت فعلی را خالی بودن عرصه ها از مدیران با تجربه عنوان کرد و گفت:« این موضوع به ضرر کشور است و نتیجه آن سوء مدیریت و اسراف منابع و ایجاد گرانی در کشور است».


حداد عادل در خصوص جایگاه اصلاحات در کشور گفت:« من در طول مجلس ششم در خط مقدم مواجهه با چیزی بودم که به آن اصلاحات می گفتند».


وی با بیان اینکه اصلاحات هیچ گاه تعریف مشخصی از خود ارائه نداده است، اظهار داشت: نمی توان گفت اصلاحات چه هدفی را دنبال می کند.


نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید نهضت ازدواج آسان در کشور ایجاد شود گفت:« باید تلاش شود در کشور ازدواج ها آسان و با هزینه کم برگزار شود که این امر و پائین آوردن توقعات گام مهم در زمینه رشد ازدواج است».


حدادعادل به دختران هشدار داد در صورت افزایش 70 تا 80 درصدی حضور دختران در دانشگاه ها آنها مجبورند با پسران دیلپمه ازدواج کنند.



احمدی نژاد:به من می گویند رویت را زیاد کنی پدرت را در می آوریم


محمود احمدی نژاد ظهر دوشنبه در ادامه چهارمین سفر هیئت دولت به استان خوزستان در جمع مردم شهرستان هفتکل اظهار کرد: تعدا شهدا و ایثارگران شهرستان هفتکل نشان می دهد افق نگاه و اندیشه مردم تا کجاها بالا رفته است.


رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه عده‌ای امکانات بیشتر بخواهند و خود را ارباب مردم بدانند و خیال کنند که تمام ملت باید در خدمت آنها باشد، درست نیست بلکه کشور و ثروت متعلق به همه ملت ایران است.


احمدی نژاد با اشاره به تهدید مخالفان و دشمنان، گفت:« عده ای به من می گویند" اگر رویت را زیاد کنی پدرت را در می آوریم"، در حالی که ما تا پای جان در خدمت عدالت، انقلاب، امامت و ولایت هستیم و هزاران احمدی‌ نژاد فدای یک قطره عدالت و یک موی سر مردم ایران».



شرایط برگزاری مناظره زنده بین نامزدها
مدیر شبکه یک سیما امکان برگزاری مناظره‌های زنده در تلویزیون برای نامزدهای انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری را منوط به محدود بودن تعداد این افراد دانست.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...