نسخه چاپی

وزیر ارشاد: نامزدها می‌توانند در نمایشگاه كتاب مناظره كنند

وزیر ارشاد با بیان اینكه تامین یارانه‌های نمایشگاه كتاب تهران یكی از دغدغه‌های او و دیگر دست اندركاران این رویداد فرهنگی است، پیرامون شرایط حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایام برپایی نمایشگاه بیست و ششم هم توضیحاتی ارائه كرد.


به گزارش نما، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، درباره اقدامات صورت گرفته برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خوشبختانه مقدمات کار از هر جهت فراهم است و تنها دغدغه‌ای که از ابتدا داشته‌ایم و به نحوی فکر ما را مشغول کرده، یارانه‌هایی است که باید پرداخت کنیم تا دانشجویان و اقشار مختلف بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: منتظر هستیم که ان‌شاءالله اعتبارات کافی در این خصوص اختصاص پیدا بکند. قول‌هایی هم گرفته‌ایم ولی هنوز بخشی از آنها تحقق پیدا نکرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عدم تحقق این وعده‌های مالی هم گفت: شاید به این خاطر باشد که مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری الان در مجلس مشغول بودجه سال 92 هستند و هنوز به این موضوع نپرداخته‌اند، ولی قول گرفته‌ایم که این مسئله در روزهای آینده نهایی شود تا ما بتوانیم نمایشگاه کتاب را به خوبی برگزار کنیم.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «آیا صحت دارد که حضور نامزدهای ریاست جمهوری در غرفه‌های ناشران در نمایشگاه کتاب تهران ممنوع شده است؟» تاکید کرد: هرکس می‌تواند بیاید و از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند و نامزدهای انتخابات هم به عنوان شهروندان این کشور می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

وی سپس گفت: بحث ما این است که مشورتی با وزارت کشور و شورای نگهبان داشته باشیم که اگر نامزدها بخواهند دیدگاه‌های خودشان را مطرح کنند و سئوالات و پرسش‌های مردم را پاسخ دهند و حتی مناظره‌هایی داشته باشند، به هر حال این امکانات در مصلی مهیاست، ولی باید تدبیری در این مورد اندیشیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما بنا نداریم رنگ سیاسی نمایشگاه کتاب را زیادتر و پررنگ‌تر از وجهه فرهنگی آن بکنیم، اما به هر حال چون این قبیل اقدامات می‌تواند به انتخاب بهتر مردم هم کمک کند، فکر می‌کنیم باید از این ظرفیت هم به نحو معقول و درستی استفاده شود.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...