نسخه چاپی

مضحك‌ترین‌ حرفی‌ كه‌ صالحی‌‌ شنیده‌ است

وزیر امور خارجه كشورمان مرتبط بودن افراد مرتبط با عناصر القاعده در ایران كه از سوی كانادا مطرح شده، را مضحك‌ترین حرفی خواند كه تا به امروز شنیده است و گفت: القاعده ایران یك حرف كذب است.


به گزارش نما، علی‌اکبر صالحی صبح امروز در حاشیه سی‌و دومین نشست گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس که خواستار عدم اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا زمان انتخابات شده‌اند، گفت: آنها همواره اعلام کرده‌اند که آمادگی تعامل با ایران را دارند، ما هم گفته‌ایم که اصول سیاست خارجی ما براساس منطق است و اگر این بار تمایل آنها برای همکاری با ایران صادقانه باشد ما هم آمادگی داریم.

وی با اشاره به نشست آلماتی 2 گفت: متأسفانه هنوز گروه 1 + 5 به وعده‌های خود عمل نکرده است. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بود با سعید جلیلی تماس بگیرد و نتیجه رایزنی‌های خود با 6 کشور را اعلام کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنان هیچ‌گاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: برای ایجاد تعامل باید قدم های اعتمادساز برداشته شود، آنها نباید فکر کنند به خاطر اینکه رسانه‌ها را در اختیار دارند می‌توانند افکار عمومی را در جهت افکار خود حمایت کنند.

وی افزود: ایران آمادگی تعامل را دارد و من گفته‌ام که سال 92 سال سرنوشت سازی خواهد بود عصر جدیدی باز خواهد شد چرا که غرب چاره‌ای جز تعامل با ایران ندارد.

صالحی در خصوص اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص فروش اسلحه در منطقه خاورمیانه گفت: آنها برای فروش سلاح مجبور هستند فضاسازی کنند و فروش سلاح برای تأمین منافع خودشان است. ایران یکی از کشورهایی است که در طول تاریخ نشان داده است که برای ثبات منطقه تلاش کرده به خصوص در 34 سال اخیر.

وی گفت: در این مدت هجمه‌های زیادی علیه ایران صورت گرفته است اما ایران در مقابل چطور عمل می‌کند؟ سیاست صلح و ثبات را دنبال کرده است.

صالحی ادامه داد: این سیاست‌های فتنه که در منطقه شاهد هستیم از کجا رواج پیدا کرده است؟ چه کسی به بحث شیعه و سنی دامن می‌زنند؟ طالبان ساخته چه کسانی است؟ مراکز امنیتی خودشان طالبان را به وجود آورده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: همان جبهة‌النصره که امروز با حمایت آنها می‌جنگد امروز یک معضل شده است، به طوریکه صدای رژیم صهیونیستی هم در آمده است. از ترس اینکه این سلاح‌هایی که وارد سوریه می‌شوند روزی علیه اسرائیل به کار گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلس کانادا مدعی شده است دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ایران را به اتهام تلاش برای از خط خارج کردن قطار کانادا دستگیر کرده است، گفت: این مضحک‌ترین حرفی است که تا به امروز شنیده‌ام، القاعده ایران یک حرف کذب است و آنقدر مفتضح که تعجب می‌کنم. امیدوارم اگر واقعا چنین خبری صحت داشته باشد دولت کانادا مقداری به عقلانیت و شعور مردم مراجعه کند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...