نسخه چاپی

قیمت‌ مسكن مهر از ابتدا تا امروز

هر متر از واحدهای مسكن مهر در ابتدا (تیر ۸۶) متری ۳۷۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد اما برای مناطق پر تقاضا همچون هشتگرد، پرند و پردیس این م�

به گزارش نما به نقل ازایسنا،همچنین در حالیکه مبلغ آورده اولیه برای ثبت‌نام در سایت مسکن مهر پردیس پنج میلیون تومان عنوان شده بود، این مبلغ اکنون در سایت ثبت‌نام این شهر 14 میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت هر واحد مسکن مهر که ساخت آن از سال 1384 آغاز شده است، در سال 89 توسط وزیر راه و شهرسازی از متری 370 تا 470 هزار تومان بیان شد اما این قیمت‌ها در برخی مناطق از جمله هشتگرد، پرند و پردیس و شهرهای نزدیک به شهرهای بزرگ اندکی بیشتر اعلام شد و بسته به پروژه و متراژ واحدها این قیمت‌ها اندکی متغیر بود.

خرید و ساخت واحدهای خود مالک نیز با کمی قمیت‌ بیشتر و حدود متری 600 هزار تومان ساخته و فروخته شدند اما نیمه دوم سال گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی افزایش حدود 13درصدی قیمت هر واحد مسکن مهر تصویب شد.

این افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای بود که واحدهای در حال ساخت بسته به مرحله ساختشان از متری 5000 تا 45 هزار تومان افزایش داشت.

خرید و فروش فعلا ممنوع است

همواره پس از آغاز طرح ساخت و فروش مسکن مهر علاوه بر نیازمندان به خرید خانه، ‌عده‌ای از متقاضیان جهت کسب سود و درآمدهای حاصل از خرید و فروش‌های مکرر این بازار را کمی مختل کردند و در این باره نیز وزیر راه و شهرسازی به متقاضیان و خریداران مسکن مهر تاکید کرد: خرید و فروش واحدهای مسکن مهر فعلا غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

این در حالی است که در طول مدت ساخت و تحویل واحدها در برخی شهرها به ویژه نزدیکی شهرهای بزرگ، خرید و فروش‌های واحدهای مسکن مهر رونق گرفت و برخی بنگاه‌داران، واجدان شرایط را با دریافت مبلغی بیشتر در سایت ثبت‌نام کردند که خارج از قوانین مسکن مهر است و متقاضیان برای ثبت‌نام تنها باید از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی یا شرکت عمران شهرهای جدید اقدام کنند.

سه شرط اصلی برای ثبت‌نام در مسکن مهر

تاهل،‌ داشتن حداقل سابقه سکونت پنج سال در شهر محل تقاضا و فاقد مسکن یا زمین مسکونی بودن از ابتدای سال 84 تاکنون از مهمترین شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر است.

متقاضیان مسکن مهر باید قبل از ارسال هرگونه مدارک، به سایت http://maskanmehr.net/ مراجعه کرده و پس از انتخاب نام شهر و محل مورد نظر به اداره راه و شهرسازی استان خود مراجعه کنند و از شرایط ثبت‌نام واحدهای مسکونی مهر آن شهر مطلع شوند و سپس مدارک ارسال کنند.

متقاضیان و افراد تحت تکفلی که از ابتدای فروردین 84 تا کنون مسکن یا زمین مسکونی ملکی نداشته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت نام مسکن مهر اقدام کنند.

علاوه بر متاهل یا زن سرپرست خانوار بودن،‌ متقاضیان باید از تاریخ 22 بهمن 57 تاکنون از هیچ امکانات دولتی مربوط به بخش مسکن همچون زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت خانه استفاده نکرده باشند.

از دیگر شرایط ثبت‌نام در سایت مسکن مهر داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا یا شهر مادر است که مدت سابقه سکونت برای مهاجران از شهرهای بزرگ به یک سال کاهش یافته و برای کارمندان دولتی که به استناد حکم دستگاه مربوط منتقل می‌شوند، سابقه سکونت، ملاک نمی‌شود.

پس از احراز این شرایط و واجد شرایط بودن، مدارک لازم برای استعلام از اداره ثبت احوال و ثبت اسناد و سازمان‌های دیگر ارسال و بررسی می‌شود و پس از واجد شرایط بودن متقاضی، حدود دو الی چهار هفته بعد، تاییدیه مدارک به وی اعلام می‌شود.

پس از مشاهده تاییدها در سایت، پروژه متقاضیان تعیین می‌شود و بدون حضور متقاضی، بانک به صورت خودکار و به نام متقاضی حساب بانکی افتتاح می‌کند و پس از آن متقاضیان باید اقساط تعیین شده خود را بپردازند.

تحویل خانه‌ مهر پس از واریز 70 درصد از اقساط

پس از واریز حدود 70درصد اقساط، متقاضیان منتظر تعیین واحد مسکونی خود می‌شوند و در این مرحله، قرارداد پیش‌فروش واحد مابین متقاضی و سازنده منعقد می‌شود و متقاضی باید در انتظار دفترچه قسط و مراحل اداری باشد تا پس از اعلام، مابقی اقساط خود را واریز کند.

پس از انجام کامل این مراحل، کلید و سند به متقاضی مسکن مهر تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وجود مسکن مهر در کشور بر اساس بند «د» تبصره 6 بودجه سال 1386 کل کشور بر تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به خصوص اقشار کم درآمد که تاکید جدی داشته و جهت نیل به اهداف تعیین شده راهکارهای متعددی ازجمله اجاره بلند مدت زمین در چاچوب حق بهره‌برداری از زمین‌های دولتی به منظور کاهش قیمت واحدهای مسکونی و حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده واحد مسکونی پیشنهاد شده، ایجاد و طرح‌های آن برای اجرا آماده شد و در دستور کار قرار گرفت.

دستورالعمل اجرایی آ‌یین‌نامه اجرای بند" د " تبصره 6 قانون بودجه سال 86 توسط وزارت مسکن و شهرسازی جهت اجرایی شدن اهداف این طرح تهیه و سیزدهم تیر 56 از سوی وزیر مسکن و شهرسازی وقت ابلاغ شد که طی تبصره 4 بند «ب» آن کلیه وظایف وزارت مذکور در خصوص اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 12 هزار نفر اعم از تهیه زمین، دریافت لیست متقاضیان پالایش شده از وزارت تعاون، معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات، نظارت بر تهیه طرح‌های آماده‌سازی تفکیکی، عملیات آماده‌سازی و عملیات ساخت واحدها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

مدارک مورد نیاز در ثبت‌نام مسکن مهر عبارتند از :

- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی متقاضی

- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی همسر متقاضی

- تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی تمامی فرزندان و افراد تحت تکفل

- مدارک محل سکونت (اعم از اجاره نامه و ...)

- مدارک دیگر محل سکونت (مثل فیش آب و برق به نام مالک یا سرکوپن یا گواهی مدرسه فرزندان)

- دانستن کد پستی که البته پشت کارت ملی درج شده است.

- در صورتی که از افراد ایثارگر شامل جانباز، آزاده، خانواده شهید یا عضو بسیج هستید، مدارک مربوطه را همراه داشته باشد.

-در صورتی که متقاضی کارمند دولت باشد که بر اساس قانون نقل و انتقال از مرکز، محل سکونت خود را با نامه رسمی سازمان مربوطه تغییر داده‌است باید نامه مربوطه را همراه داشته باشد.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...