نسخه چاپی

رمز حضور مردم در صحنه از نظر هاشمی

آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی و كارآفرین كشور با توجه به نقش توده مردم در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به تشریح اوج‌گیری مبارزه انقلابیون با رژیم پهلوی و نقش راهبردی امام (ره) در رهبری نهضت پرداخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، ‌آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی و كارآفرین كشور با توجه به نقش توده مردم در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی به تشریح اوج‌گیری مبارزه انقلابیون با رژیم پهلوی و نقش راهبردی امام (ره) در رهبری نهضت پرداخت.

وی تصریح كرد: در مبارزات قبل از انقلاب به رغم وجود گروه‌ها و جریانات مختلف كه در مبارزه حضور داشتند و رنج‌هایی كه مبارزین در زندان‌ها كشیدند، آنچه در نهایت كمر نظام شاهنشاهی را شكست، نقش مرجعیت امام (ره) و حضور توده‌های مردم در صحنه مبارزات بود.

هاشمی رفسنجانی متذكر شد: اگر آحاد مردم وارد مبارزه نمی‌شدند، پیروزی انقلاب اسلامی غیر ممكن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب نیز در مقاطع مختلف حساس و بحرانی از جمله دوران دفاع مقدس، توطئه‌های ریز و درشت دشمنان داخلی و خارجی، بحران‌ها و دوران بازسازی و سازندگی كشور مردم و داوطلبان جان بركف بودند كه حرف اول و آخر را در مصائب و بحران‌های كشور زدند و خواهند زد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد كه «این مهم، جز با اعتماد و اطمینان متقابل بین مردم و مسئولان ممكن نبود».

وی در ادامه، رمز حضور مردم در عرصه‌های مختلف كشور را اعتماد و اطمینان متقابل میان مسئولان و مردم دانست و گفت: مردم ایران مردمی نجیب و وفادار به نظام و انقلابند و نباید اعتماد و اطمینان آنان را نسبت به نظام و مسئولان مخدوش كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقویت اعتماد مردم می‌تواند وحدت و همدلی را در جامعه ایجاد كند و حماسه سیاسی و اقتصادی نیز با جلب این اعتماد و وحدت و همدلی قابل تحقق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تعدادی از حاضران دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیان داشتند.

سخنرانان خواستار حضور جدی‌تر شخصیت‌های مؤثر نظام از جمله هاشمی رفسنجانی در این عرصه شدند.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...