نسخه چاپی

ورود مراجع امنیتی به ماجرای ماهان

درحالی مدیرعامل شركت پخش فرآورده‌های نفتی روند پرداخت بدهی سوختی ایرلاین‌هارامناسب اعلام كرده كه مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان مافوق وی از پیگیری دریافت بدهی میلیاردی ایرلاین‌ها از طریق مراجع امنیتی خبر داد.


به گزارش نما، علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت بدهی شرکت‌های هواپیمایی بابت دریافت سوخت جت، افزود: هنوز با ایرلاین‌ها برای حل این معضل به جایی نرسیده‌ایم و در حال حاضر بدهی ایرلاین‌های داخلی بابت دریافت سوخت به مرز 600 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این‌که سه شرکت هما، آسمان و ماهان بزرگترین بدهکاران به شرکت پخش هستند، تصریح کرد: دو شرکت «آسمان» و «ماهان» نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان اقدامی انجام نداده‌اند، از این آقایان خواهش می‌کنیم بیایند و بدهی خود را پرداخت کنند در غیر این‌صورت از راه‌های دیگری برای وصول طلبمان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که «آسمان» و «ماهان» به این مسئله بی‌تفاوت هستند، گفت: از وزیر نفت خواسته‌ایم تا با وزیر راه و شهرسازی جلسه با حضور شرکت‌های بدهکار برگزار شود تا تکلیف طلب ما از آنها مشخص شود.

ضیغمی با اشاره به این‌که ایرلاین‌ها می‌گویند پرداخت بدهی را شروع کرده‌ایم، افزود:‌ اما این برای ما کافی و قانع کننده نیست، طلب ما بیش از این رقم هاست. ایرلاین‌ها وقتی سوخت می‌گیرند باید بهای آنرا نقدی پرداخت کنند هیچ دلیلی ندارد که ما سوخت نسیه به آنها بدهیم همه جا بهای سوخت به‌صورت پرداخت نقدی تسویه می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان این‌که تعدادی از ایرلاین‌ها که هواپیماهای کمتری در اختیار دارند تقریبا در پرداخت‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند، یادآور شد: خبرهایی به ما رسیده است که تشکیلات معاونت راهبردی از خزانه بدهی 160 میلیارد تومانی هواپیمایی جمهوری اسلامی را کلا تسویه می‌کند، این در حالی است که آسمان و ماهان هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌اند.

ضیغمی تاکید کرد: اگر این دو شرکت مسائل پیش آمده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را حل نکنند مجبوریم از مراجع دیگری اقدام کنیم، البته منظور قطع سوخت نیست این کار مشکلاتی را برای مردم به همراه دارد.

وی ادامه داد: از مجرای امنیتی و نظارتی حتما اقدام می‌کنیم و مطالباتمان را می‌گیریم این‌گونه نمی‌شود که ما به آنها سوخت تحویل دهیم و بدهی‌های آنها همچنان افزایش یابد بدون آنکه بهای آنرا بپردازند

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...