نسخه چاپی

عباسي در مجلس مطرح كرد:

مشكل امنیتی و اخلاقی علت بركناری برخی از مدیران

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: تمام تغییرات مدیریتی در سطح فدراسیون ها بر مبنای قانون بوده، برخی بازنشسته شده اند، برخی مشكل امنیتی داشته و صلاح نمی دانم به لحاظ فرهنگی دلیل بركناری برخی را مطرح كنم.


به گزارش تما به نقل از مهر، محمد عباسی وزیر ورزش و امور جوانان که امروز برای پاسخگویی به 10 سئوال 10 نماینده در صحن علنی امروز سه شنبه مجلس حاضر شده بود، اظهار داشت: دخالت بنده در عزل و نصب ها و تغییر روسای فدراسیون ها به این شکل که مطرح کردند نیست، دستگاه ها باید به وظایف خود بپردازند اما اگر خلاف قاعده عمل کردند نیاز به پاسخ دارند.

وی گفت: مدیریت و اصلاح لازمه‌اش تغییر است. همین مقدار کمی که در دوران بنده تغییرات ایجاد شده است یک پنجم دوره های قبل نیز نبوده است. تغییراتی که تاکنون انجام داده یا قانونی بوده یا افراد بازنشسته شده اند و برخی هم به خاطر مسائل فرهنگی و چون نگرانی برای مردم ایجاد می شود مطرح نمی کنم. لذت تغییر تغییرات مدیریتی همه بر مبنای قانون بوده است.

وی همچنین در خصوص پروژه های ناتمام وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ما نیز می خواهیم زیرساخت های ورزش در کشور شکل بگیرد و این چند ساله برای افتتاح و اتمام پروژه ها نیاز به 3500 میلیارد تومان بودجه بود که 200 هزار میلیارد تومان آن تعیین شده است و این مجلس است که باید بودجه ما را افزایش دهد. ما خوشحال می شویم که اعتبارات ما به حدی باشد که تمام اعتبارات ما تکمیل شود. در سال گذشته قرار بود یک درصد از بودجه کل کشور به وزارت ورزش و جوانان داده شود که یک ریال آن نیز به ما داده نشده است.

عباسی گفت: اینکه گفته می شود افرادی خارج از وزارت به ما امر و نهی می کنند و یا خط می دهند درست نیست. کسانی که بنده را می شناسند می دانند من اهل این حرف ها نیستم.

وی همچنین در خصوص اجرای برنامه های 5 ساله پنجم توسعه نیز گفت: تمام این برنامه ها توسط این وزارتخانه انجام شده است.

وی همچنین در خصوص ورزش ناشنوایان تصریح کرد: ورزش ناشنوایان رشد بسیار خوب و افتخارات بهتری را طی سالهای گذشته طی کرده است.

عباسی همچنین در پاسخ به این سئوال که نماینده اسدآباد از وی پرسیده بود چرا فامیل گرایی را بر ضابطه مندی ترجیح داده اید گفت: اینکه برخی فکر می کنند فامیل گرایی جای ضوابط گرایی را گرفته است حرف درستی نیست این حرف ها باعث می شود خدایی ناکرده مردم فکر کنند مسئولان نظام این کار را انجام می دهند. موضع ما مقتدر است.

وزیر ورزش در ادامه افزود: هیچ کدام از حرف های نعمتی در خصوص بنده در وزارت ورزش و جوانان صحت ندارد.

وی در خصوص تغییر برخی روسای فدراسیون ها مانند کشتی نیز گفت: همین تغییرات باعث شد که در یکی دو سال اخیر کشتی گیران ما بالاترین افتخار مسابقات را در المپیک کسب کنند چرا ما همه چیز را برعکس جلوه می دهیم.

وی همچنین در خصوص مشکلاتی که برای ورزش کشور ما در مجامع بین المللی اتفاق افتاده است گفت: اگر مجامع بین المللی مزاحمتی در برخی امور ایجاد می کنند شماها باید از من دفاع کنید. البته ما محکم ایستاده ایم و از موازین شرعی خود دفاع کرده و کوتاه نمی آییم.

عباسی همچنین در خصوص فامیل گرایی و بکارگرفتن اقوام نزدیک خود در این وزارتخانه گفت:افرادی را به عنوان فامیل بنده معرفی می کنند و می گویند که برایشان حکم خورده است که این افراد و با این اسامی جزء شهدا هستند و حکم شهادت آنها نیز موجود است و استعلام بنیاد شهید نیز در این خصوص مثبت است.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...