نسخه چاپی

اسماعيل‌نيا در نطق ميان دستور:

نامزد ریاست جمهوری باید بگوید با ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه سرگردان در كشور چه می‌خواهد بكند

نایب رئیس كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در نطق میان‌دستور خود، گفت: دستورات رئیس جمهور و مصوبات استانی وی را عملیاتی كنید.

محمد اسماعیل‌نیا در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 3 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود تصریح کرد: برای عملی کردن حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز به شجاعت مدبرانه، جسارتی هوشیارانه و نیاز به مدیریتی از جنس جنگ است.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خروجی حماسه سیاسی باید منجر به انتخاب رئیس جمهور و شوراهای اسلامی شایسته شود که رئیس جمهور و دولت شایسته بتواند مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور را به نحو مطلوب حل کند.

وی با بیان این که حماسه اقتصادی در حماسه سیاسی گره خورده است، گفت: تحقق حماسه اقتصادی در گروه تحقق حماسه سیاسی و انتخاب یک رئیس جمهور شایسته است.

اسماعیل‌نیا خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جایگاه رئیس جمهور آنچنان لوث شده است که برای خروج از وضعیت باید از نامزدها برنامه، طرح و مدل بخواهیم که با آمار و ارقام کمی و کیفی و زمان اجرای برنامه‌ها ارائه دهند تا بتوانیم بهترین برنامه و طرح را انتخاب کنیم.

وی افزود: نامزد ریاست جمهوری باید بگوید با 405 میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور چه می‌خواهد بکند و چند درصد را وارد تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری و... خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که سرمایه سرگردان در کشور سرطان اقتصاد است، یادآور شد: این سرمایه سرگردان یک زمانی به ارز و سکه و زمانی به زمین حمله می‌کند و باید کنترل شود.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: همچنین نامزد ریاست جمهوری باید درباره 118 میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور، برنامه ارائه دهد و باید بگوید که تولیدات کشاورزی را از نظر کمی، کیفی، تولید محصولات ارگانیک و... چگونه مدیریت می کند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آتی کشور باید درباره درآمد ناخالص ملی و برنامه‌های خود در طول چهار سال توضیح و برنامه ارائه کند تا بر مبنای برنامه درباره او تصمیم‌گیری شود.

اسماعیل‌نیا با اشاره به دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری بوروکراتیک که موجب انزوای کارمندان شده است، تصریح کرد: بدون تحول نظام بانکی و نظام اداری، حماسه سیاسی و اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی درباره نرخ جدید گندم گفت: پیشنهاد ما قیمت 800 تا 900 تومان است که به دلیل نگرانی دولت از گرانی نان، فعلا قیمت 650 تومان برای برداشت گندم در مناطق گرمسیری و به صورت علی‌الحساب تعیین شده که نرخ واقعی آن را به زودی تعیین می‌کنیم.

نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به گرانی مرغ و تخم‌مرغ در ماه رمضان سال گذشته به دغدغه‌ها و نگرانی‌های تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: در حال برگزاری جلسه‌ای هستیم که دغدغه تولیدکنندگان برطرف شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به معاونان رئیس جمهور گفت: خواهش دارم که دستورات رئیس جمهور را رعایت کنید چراکه در جلسه کارگروه زیارت در مشهد، مصوب شد که 0.8 درصد از کل سرانه ملی به این شهر اختصاص یابد که معاون مربوط می‌گوید از این دستورات زیاد است و آن را عملیاتی نمی‌کند./

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...