نسخه چاپی

توافق میلیاردی آلمان با فروش لئوپارد ۲ به قطر

شركت"كراس مافی وِگمان" آلمان به تازگی قراردادی چندین میلیارد دلاری با قطر به امضا رسانده است كه بر اساس آن، این كشور كوچك حاشیه خلیج فارس، تانك ها و تسلیحات مدرن را از بزرگ ترین اقتصاد اروپا خریداری خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شرکت"کراس مافی وِگمان"، که مقر آن در شهر مونیخ است، در روز 18 آوریل (29 فروردین) اعلام کرد، قرارداد فروش 62 فروند تانک جنگی از نوع «لئوپارد 2» و 24 قبضه خمپاره انداز خودکار 2000 " با این کشور عربی امضاء کرده است.

به گزارش دویچه وله، در روز دوشنبه، یک منبع دفاعی که نخواست نامش فاش شود، گفته است که این شرکت آلمانی، در این قرارداد مناقصه با یک شرکت فرانسوی رقابت می کرد که سرانجام پیروز این مناقصه شد.

احزاب مخالف آلمان به قرارداد فروش تسلیحات به قطر به شدت انتقاد کرده اند و گفته‌اند که این کشور دارای یک دولت استبدادی است که به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد.

"حمدی العیونی"، یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی از دانشگاه برلین، می‌گوید: «با استثنائات بسیار کم، در قطر آزادی بیان وجود ندارد. امیر قطر و خانواده‌اش و همچنین دولت قطر، محدودیت‌های زیادی برای مردم اعمال می‌کنند. قطر ممکن نیست یک دولت پلیسی باشد، ولی همیشه ناظران مخفی وجود دارند که در حال رصد شما هستند.»

"وارنر روف"، یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی در مسائل خاورمیانه نیز گفته است: «این راهی که قطری‌ها در پیش گرفته‌اند در واکنش به قیام بحرین است که در نهایت نیز دامن قطری‌ها را نیز خواهد گرفت.»

وی افزود: «دولت قطر به بحرین تانک می‌ فرستد تا از اقدامات عربستان سعودی حمایت کند و آنها با این حمایت ها قیام مردم بحرین را به خاک و خون کشیده اند.»

روف، همچنین این اقدامات دولت آلمان را "ریاکارانه" خواند و گفت که آلمان با این اقدام، چشمان خود را به سادگی بر روی نقض نظام مند حقوق بشر در قطر و عربستان سعودی بسته است.

وی همچنین "گیدو وستروله"، وزیر امور خارجه آلمان را به علت مشروعیت دادن به دولت‌های خودکامه حاشیه خلیج فارس، به شدت محکوم کرد.

در ماه جولای (تیرماه پارسال)، هفته نامه آلمانی اشپیگل، گزارش داد که قطر خواهان خرید ۲۰۰ تانک لئوپارد به ارزش بیش از دو میلیارد یوروست.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...