نسخه چاپی

طرح قطر برای حذف فلسطین لو رفت

منابع آگاه فاش كردند كه مسئولان قطری برنامه ای تعدیل شده از طرح "صلح عربی" را در دست دارد كه در صورت اجرا به حذف فلسطین منجر می شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، اجلاس سران عرب در سال 2002 ميلادي طرح عبدالله بن عبدالعزيز وليعهد وقت سعودي را تصويب كرد كه به عنوان "طرح صلح عربي" در دستور كار اعراب قرار گرفت. البته رژيم صهيونيستي اين طرح را نپذيرفت و آن را ناهماهنگ و نامناسب با انتظارات خود عنوان كرد و معتقد بود كه امنيتش را تامين نمي كند و خواهان حذف برخي از مفاد آن شد.

در این طرح بدون پرداختن به وظايف هريك از طرف هاي ذيربط بعد از تصويب آن بر موارد زير تاكيد شده است:

الف- عقب نشيني كامل از اراضي اشغالي از جمله بلنديهاي جولان سوريه تا خط چهارم ژنو سال 1967 ميلادي و اراضي اشغالي در جنوب لبنان

ب- دستيابي به يك راه حل عادلانه براي مشكل آوارگان فلسطيني براساس قطعنامه شماره 194 مجمع عمومي سازمان ملل متحد.

ج- پذيرش تاسيس كشور مستقل فلسطيني داراي حاكميت در اراضي اشغال شده فلسطين از چهارم ژوئن سال 1967 در كرانه باختري و نوار غزه به مركزي قدس شرقي.

سپس كشورهاي عربي درگيري اعراب و اسرائيل را تمام شده مي شمارند و توافقنامه صلحي را امضا مي كنند كه امنيت همگان را تامين مي كند و روابطي طبيعي و كامل با اسرائيل يعني عادي سازي فراگير در همه عرصه ها را انجام مي دهند.
اين طرح را رژيم صهيونيستي رد كرد و حاكمان قطر متعهد شدند كه آن را تعديل كنند تا موافقت این رژیم را كسب نمايند و در همين راستا اجلاس اخير در دوحه قطر در سايه شرايط كنوني جهان عرب برگزار شد تا حاكم قطر متن بيانيه پاياني كنفرانس آماده شده از قبل را به حاضران تحميل و تشكيل هیأتی عربي براي اعزام به واشنگتن را به منظور بحث درباره امكان حل و فصل درگيري اعراب و رژیم صهیونیستی به صورتي ويژه تضمين كند و مانعي در آن در خصوص عضویت ترکیه نباشد. این هیأت اکنون در حال عزيمت به واشنگتن است.

طرح صلح عربي تعديل شده براي حذف مسئله فلسطين

در اين راستا، شبكه المنار به نقل از برخي منابع ويژه بسيار آگاه فاش كرد كه حاكم قطر طرح صلح عربي تعديل شده را با خود به همراه دارد به گونه اي كه تعديل اين طرح زير نظارت يك تيم خاص در دوحه صورت گرفت تا به شكل زير درآيد.
الف- حذف بند اول مربوط به عقب نشيني رژیم صهیونیستی از اراضي اشغالي عربي در جولان و لبنان يعني طرحي كه امير قطر به همراه خود دارد به درگيري فلسطيني ها و این رژیم محدود مي شود.

ب- بند دوم متعلق به آوارگان به اين صورت درمي آيد: دستيابي به راه حلي توافقي براي مشكل آوارگان بدون در برداشتن عبارت "عادلانه" و حذف تبصره "براساس قطعنامه 194 مجمع عمومي سازمان ملل". اين بند به اين صورت مي شود "دستيابي به يك راه حل مورد توافق براي مشكل آوارگان فلسطيني".

ج- اين بند مربوط به تاسيس كشور فلسطين و قدس بعد از تعديل آن از طرف قطر به اين صورت در مي آيد: "پذيرش تشكيل كشور فلسطيني عاري از سلاح در اراضي فلسطيني اشغالي از سال 1967 ميلادي همراه با مبادله اراضي". يعني قطر عبارت "مستقل و داراي حاكميت" را حذف مي كند و كلمه "مبادله" را در آن مي گنجاند و همچنين عبارت "به پايتختي قدس شرقي" را حذف مي كند و به جاي آن عبارت "راه حلي راضي كننده دوطرف براي مشكل قدس شرقي و اماكن ديني" را اضافه مي نمايد.

اين منابع افزودند: حكام قطر پيش از اين به واشنگتن و تل آويو و كشورهاي اروپايي تعهد دادند كه اين طرح تعديل شده را براس گفته حكام قطر يعني پول در برابر صلح با اسرائيل به جاي زمين در برابر صلح، تصويب كنند.

اين منابع خاطرنشان كردند كه مسئولان قطری درحال بررسي دعوت براي برگزاري اجلاس فوق العاده جهت تصويب اين طرح تعديل شده در صورت پذيرش آن از سوي صهیونیست ها و حمايت آمريكايي ها از آنها است.

اين منابع معتقدند، اين نقش خطرناك و مشكوك قطر همزمان با تحركات آن براي حذف سازمان آزاديبخش فلسطين است.

۱۳۹۲/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...