نسخه چاپی

بروید سراغ كسی كه با پا پس می زند و با دست پیش می كشد

عناصر ضد انقلاب خارج نشین با ناامیدی از خاتمی، درباره «ضرورت چرخش تاكتیكی به سوی هاشمی» سخن می گویند.


سايت گروهك ملي-مذهبي كه در پاريس راه اندازي شده با طرح «ضرورت چرخش تاكتيكي اصلاح طلبان به سوي هاشمي» نوشت: در صورت به رياست جمهوري رسيدن هاشمي، امكانات و فرصت در اختيار نيروهاي رده اصلي اصلاحات و بويژه شخص خاتمي براي ايجاد تشكل فراگير و بده بستان با جامعه مدني ايجاد مي شود تا پروژه ها و برنامه هاي بر زمين مانده نيروهاي اصلاح طلب اندك اندك دوباره جان گيرند و رونقي دوباره را تجربه نمايند.

برخي نويسندگان اين سايت پيش از اين تصريح كرده اند كه اگر به جايي رسيدند اول بايد هاشمي را به خاطر سوابق انقلابي اش مجازات كنند اما اكنون فرصت استفاده از وي براي هزينه سازي و دردسرسازي عليه حاكميت است.

با اين وصف سايت مذكور مي نويسد: هاشمي كه اندكي پيش از اين و در سالهاي نه چندان دور بازي ها را چنان پيچيده و جذاب مي چيد كه هر شطرنج باز حرفه اي سياست را از ابتدا روياي پيروزي از سر برون مي كرد، مدتي است به كناره رينگ راهنمايي شده و بيشتر شايد در ذهن خويش به چينش مهره ها مشغول است، دعوت از خويش را براي ورود به عرصه انتخابات از سوي افراد و گروههاي مختلف با دست پيش مي كشد و با پا پس مي زند با اظهارنظرها و موضعگيريهاي خاص و ويژه خود، وضعيتي را پديد آورده كه بيشتر شبيه فيلمهاي كارآگاهي ريموند چندلري است و تا لحظات آخر گره كار فرو بسته گشوده نمي شود.

نويسنده خاطر نشان مي كند؛ در مورد سيد خندان [خاتمي] مي شود پي برد كه نگراني اساسي و شك ها و دودلي و شايد چنددلي هايش به يك مسئله ساختاري برمي گردد.وي سپس مي نويسد: يكي از بهترين تاكتيك ها اين است كه اصلاح طلبان حداقلي و حداكثري همه به سمت هاشمي برگردند. واقعيت اين است كه درباره دوره رياست هاشمي انتقادات اساسي و گاه حل ناپذيري مطرح است كه موضوع اين نوشتار نيست و اصلاح طلبان نيز با حملات بي امان به هاشمي و حمايت بعدي آنان از وي براي رياست جمهوري، به نوعي با او بي حساب شده اند!

اكنون زمان چرخش به سوي هاشمي است. فايده و فلسفه اين چرخش چيست؟ واقعيت اين است كه در صورت موفقيت هاشمي، نيروهاي تندرو به حاشيه رانده مي شوند و با چانه زني بالا، اصلاح طلبان فرصت ورود به ساختار قدرت را خواهند داشت. اكنون زمان چرخش مناسب به سوي اوست. هاشمي با آن هاشمي دوران سازندگي فرق ها كرده است؛ باورش كنيم و با كمك او گذار را آسان تر نماييم. از خاتمي نيز انتظار مي رود تعارف را كنار بگذارد و ايثارگرانه فرصت را به هاشمي بسپارد.

سايت ضدانقلابي روز آن لاين نيز كه توسط يك زن و شوهر سلطنت طلب اداره مي شود، در تحليلي به قلم يكي از همكاران نشريات زنجيره اي نوشت: خاتمي با آن تجربه 8 ساله به اين فكر است كه اگر بيايد هزينه بي ثمري بر بدنه نحيف اصلاحات تحميل خواهد كرد و سرمايه شكننده اجتماعيش بيش از اين تحليل مي رود. او مي داند رياستش عاجزانه است و او اهل جنگ خياباني نيست.

نويسنده مي افزايد: در اين حال و روز شايد بهتر آن باشد كه از انتخابات ارتفاع گرفت. چه بهتر كه اصلاح طلبان، كسي را بدرقه كرده و به ميدان بفرستند كه شهرتي به اصلاح طلبي ندارد و احيانا بتوان با بودنش، زمين سياست را آيش كرد و فرصتي به اقتصاد و فرهنگ داد، بلكه جاني بگيرد. شايد هاشمي رفسنجاني- كه هنوز نيامدنش را قطعي نكرده- با آمدنش قدري از خطاهايي را كه كرده جبران كند. انتظار از هاشمي رفسنجاني، انتظار از اصلاحات نيست، از هاشمي توقع كياست دارند و زد و بند با قدرت و نهايتا بهبود نسبي امور.

۱۳۹۲/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...