نسخه چاپی

واكنش مجلسي ها به كانديداتوري باقري لنكراني؛

هلوی دولت، برای كشورداری نارسیده است

عکس خبري -هلوي دولت، براي کشورداري نارسيده است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم و نهم در خصوص معرفی باقری لنكرانی به عنوان كاندیدای پایداری گفت: باقری لنكرانی كه رئیس جمهور در مناظره او را هلو خوانده بود، حتی در دور دوم كاری رئیس جمهور به عنوان وزیر مورد قبول خود احمدی نژاد قرار نگرفت، اما امروز ادعای ریاست جمهوری می كند.

به گزارش نما حسن تامینی لیچایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی تصریح کرد: اگر به سوابق لنکرانی نگاه کنید، جزو معدود وزرایی بوده که سیاسی انتخاب شد و اینطور نبوده که مراحل انتخاب وزیر را طی کند. علیرغم اینکه احمدی نژاد در تقدیر او گفته بودهلو، اما او برای ریاست جمهوری نارسیده است.
وی با اشاره به اظهارات لنکرانی در زمان انتخابات مجلس که گفته بود خود رادر جایگاه و توانایی یک نماینده مجلس نمی دانم اذعان داشت: لنکرانی تا چند ماه پیش که انتخابات مجلس برگزار شد خود را دارای توانمندی برای نمایندگی مجلس نمی دانست و علیرغم انتخاب سیاسی او، به عنوان وزیر مورد قبول رئیس جمهور قرار نگرفت ، حالا نمی دانیم چطور ادعای ریاست جمهوری می کند.
این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: شرایط حاکم در آن مقطع و حمایت هایی که از باقری لنکرانی برای احراز پست وزارت بهداشت ایجاد شد، شرایطی بسیار متفاوت بود، اما بعدها دیدیم که از کابینه دولت هم کنار رفت.
تامینی گفت: کاندیدای پایداری برای ریاست جمهوری ؛ درحوزه وزارت بهداشت تجربه نداشت وبسیار برای این کار جوان بود، لذا زمان زیادی صرف شد تا جا بیفتد و راه بیفتد. در این مسیر لنکرانی خیلی خرابکاری داشت و مشکلاتی را اذعان می کرد که داشته که بعدا شاید یکسال و نیم بعد توانسته بود کار را یاد بگیرد که زمان او به پایان رسید.
به اعتقاد این نماینده مجلس، پذیرش یک مقام عالی در دولت ، فقط نمی تواند به پشتوانه علم انجام شود. فردی که روزی رئیس بیمارستان بوده ، معاون یا رئیس دانشگاه بوده، بسیار فرق می کند با کسی که فقط یک مدرک تحصیلی داشته است.
این نماینده مجلس اذعان داشت: فردی که در وزارت بهداشت نتوانست موفق باشد، قطعاامروز در ریاست جمهوری شانسی ندارد و باید همان خرابکاری ها را در سطح وسیع تری انجام دهد تا کار یاد بگیرد. بنابراین به اعتقاد ما برای لنکرانی خیلی زود است که وارد عرصه کشورداری شود. او باید تجربیات بیشتری بدست آورد زیرا کشور در شرایطی نیست که افراد ناکارآمد وارد عرصه شوند.
علی خسروی نماینده دیگری از کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص عملکرد باقری لنکرانی گفت: یک رئیس جمهور نیاز به تخصص و مهارت های زیادی دارد.
نماینده مردم سمنان در مجلس نهم همچنین افزود: لنکرانی در زمان وزارت بهداشت هم تخصص کافی را برای مدیریت در این حوزه نداشت و گفته بود که باید از متخصصان و مشاوران بهره بگیرد. اکنون در عرصه ریاست جمهوری بحث بسیار جدی تر است.

۱۳۹۲/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...