نسخه چاپی

بازداشت رهبر هكرهای حمله‌كننده به سیا

پلیس استرالیا اعلام كرد فردی كه خود را رهبر یك گروه هكر با نام لولزسك معرفی كرده و مسئول از كار انداختن چند سایت دولتی بوده را دستگیر كرده است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: بنا به گفته مقامات پلیس این فرد 24 ساله که اهل نیوساوت ولز می‌باشد متهم است که اوایل این ماه به سایت‌های دولتی حمله کرده و آنها را از کار انداخته است.گروه هکر لولزسک مسئولیت چندین حمله به سایت‌هایی مانند سونی و سیا را بر عهده گرفته است.

پلیس استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد دستگیر شده یک کارشناس فن‌آوری اطلاعات است که برای دسترسی به اطلاعات حساس مشتریان از جمله سازمان‌های دولتی وارد یک شرکت فن‌آوری اطلاعات شده بود.

اتهام وارده به وی دستکاری اطلاعات و دسترسی به اطلاعات محرمانه بوده است. در صورت اثبات اتهامات وارده ممکن است حداکثر 12 سال زندان نیز در انتظار وی باشد.مدیر جرایم سایبری استرالیا پس از دستگیری این فرد گفت: باید به افرادی که دست به اقدامات خرابکارانه در فضای اینترنت می‌زنند هشدار داد که این اقدام آنها جنبه تفریح نداشته و می‌تواند به برخی سازمان‌ها آسیب وارد کند.

گروه هکر لولزسک پس از حمله به سایت شرکت سونی در سال 2011 شهرت بین‌المللی یافت. این گروه با به دست گرفتن شبکه پلی‌استیشن این شرکت برای چندین هفته به اطلاعات میلیون‌ها کاربر این شرکت دسترسی داشت.

حمله این گروه حدود 100 میلیون دلار برای شرکت سونی هزینه داشت و نهادهایی مانند پلیس فدرال و اداره رسیدگی به جرایم سازمان یافته انگلیس را نیز درگیر این پرونده کرد. اعضای این گروه با حمله به سایت‌هایی که از ترافیک کاربر بالایی برخوردار هستند عملا این سایت‌ها را غیر قابل استفاده می‌کنند.

۱۳۹۲/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...