نسخه چاپی

زلزله به تهران نزدیك می‌شود/ تصویر ماهواره‌ای

عکس خبري -زلزله به تهران نزديك مي‌شود/ تصوير ماهواره‌اي

زلزله ای به قدرت 4.9 ریشتر ساعت 7:38 صبح چهارشنبه 4 اردیبهشت 92، گلشهر از توابع شهرستان گلپایگان در استان اصفهان را لرزاند.

به گزارش نما، مركز این زمین لرزه در گلشهر، 22 كیلومتری گلپایگان ثبت شده است.

به گزارش نیمروز به نقل از خبرآنلاین، كانون زلزله 4.9 ریشتری گلپایگان در عمق 21 كیلومتری سطح زمین و به فاصله 257 كیلومتری تهران است.

از این زلزله كه تا شعاع 10 كیلومتری زلزله احساس شد، تاكنون خسارت هایی گزارشی مخابره نشده است، اما وحشت از زلزله مردم را به خیابان ها كشید، همچنین مدارس تعطیل شد. البته گزارش های اولیه می گوید خسارتی به مدارس گلپایگان وارد نشده است.

گفتنی تاكنون چهار پس لرزه 2.6، 2.2، 2.3 و 2.5 ریشتری در این منطقه ثبت شده است كه عمقی به مراتب كمتر از زلزله اصلی داشته اند. این پس لرزه ها موجب شایعاتی در شهر شده است كه از زلزله بزرگتری حكایت می كند. این درحالی است كه كارشناسان زمین شناسی تاكید دارند زلزله قابل پیش بینی نیست.

در تصویر زیر مركز زلزله به مختصات جغرافیایی ۳۳.۴۹ شمالی و ۵۰.۵۲ شرقی را می بینید؛
زلزله به تهران نزدیك می‌شود/ تصویر ماهواره‌ایدرباره خسارت های زلزله، مرتضی مرادی‌پور، مدیر كنترل و همانگی سازمان امداد و نجات به فارس گفت: در پی وقوع زمین لرزه 4.9 ریشتری كه صبح امروز گلشهر اصفهان را لرزاند 7 تیم امداد و نجات هلال احمر برای ارزیابی به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: در ابتدا سه تیم برای ارزیابی به منطقه اعزام شدند اما از آنجایی كه این زلزله در 20 آبادی رخ داده برای سرعت بیشتر در ارزیابی نهایتا 4 تیم دیگر نیز برای ارزیابی اضافه شدند.

به گفته مرادی‌پور هنوز بررسی‌های نهایی اعلام نشده اما طبق اعلام ارزیابان تاكنون تنها ترك خوردگی منازل مسكونی در برخی نقاط گزارش شده است.

همچنین محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دراین باره به ایسنا گفت: بر اساس اطلاعات واصله 20 آبادی با 11 هزار و 240 نفر جمعیت در این محدوده زندگی می‌كنند. بر اساس گزارشات اولیه زمین‌لرزه در منطقه گلشهر بدون صدمات جانی بوده است و تنها ترك خوردگی دیوار منازل مسكونی گزارش شده است.

۱۳۹۲/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...