نسخه چاپی

تظاهرات گسترده در مرزهای سرزمین‌های اشغالی در "روز زمین"

در "روز زمین" فلسطین، مرزهای سرزمین‌های اشغالی در داخل و هم‌چنین در لبنان و اردن شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ فلسطینیان و حامیان مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه خبري الجزيره، امروز (جمعه) كرانه باختري رود اردن، نوار غزه و سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين شاهد برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز فلسطينيان در نقاط مرزي با سرزمين‌هاي اشغالي براي بزرگداشت روز زمين بود.

مناطق بيت حانون در شمال نوار غزه، دير حنا و هرجان در نقب، يافا، كفر كنا و عرابه در داخل سرزمين‌هاي اشغالي و هم‌چنين شهرهاي رام‌الله و بيت لحم در كرانه باختري رود اردن شاهد برگزاري تظاهرات گسترده فلسطينيان در مخالفت با رژيم صهيونيستي بود.

در اين تظاهرات حاميان مساله فلسطين از 82 كشور جهان شركت داشتند و مخالفت خود را با اقدامات رژيم صهيونيستي و اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني اعلام كردند.

همزمان با روز زمين فلسطيني، تظاهراتي گسترده در تعدادي از كشورهاي جهان از جمله لبنان و اردن در مخالفت با رژيم صهيونيستي و تاكيد بر حق كامل فلسطينيان براي بازپس‌گيري سرزمين‌هاي اشغالي برگزار شد كه در اين تظاهرات فعالاني از كشورهاي آمريكا، انگليس، كانادا، اتريش، سوييس، ايران، اندونزي، مالزي، هند، الجزاير، مراكش و آفريقاي جنوبي و هم‌چنين گروه‌ها و سازمان‌هاي يهودي مخالف با صهيونيسم و تشكيل "كشور اسراييل" شركت داشتند.

در همين راستا رژيم صهيونيستي نيروهاي خود را در حالت آماده‌باش كامل قرار داده و مسجدالاقصي را به محاصره كامل خود درآورد.

ارتش رژيم صهيونيستي نيز در حالت آماده‌باش كامل به سر مي‌برد و نيروهاي خود را در مرزهاي لبنان، اردن و سوريه مستقر كرده و هم‌چنين به سربازان دستور داده به سوي افرادي كه قصد ورود به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را دارند، تيراندازي كنند.

هم‌چنين پليس رژيم صهيونيستي نيروهاي خود را در داخل سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، بيت‌المقدس اشغالي، كرانه باختري و اماكني كه احتمال وقوع درگيري در آنها وجود دارد، به حالت آماده‌باش كامل درآورده است.

در پي تظاهرات فلسطينيان در سرزمين‌هاي اشغالي، نيروهاي رژيم صهيونيستي اقدام به شليك گاز اشك‌آور كردند كه بر اثر آن دست كم 10 فلسطيني زخمي شدند. هم‌چنين صهيونيست‌ها تعداد زيادي از فلسطيني‌ها را بازداشت كردند.

"روز زمين " مصادف با 30 مارس هر سال، سالگرد بزرگداشت كشته شدن شش فلسطيني و زخمي شدن تعدادي ديگري در سال 1976 ميلادي به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي است. در آن زمان رژيم صهيونيستي اقدام به مصادره هزاران هكتار از زمين‌هاي شهروندان فلسطيني كرد كه در پي آن فلسطيني‌هاي داخل سرزمين‌هاي اشغالي دست به اعتصاب سراسري زده كه اين مساله از زمان اشغال فلسطين در سال 1948 بي سابقه بود. به دنبال اعتصاب سراسري فلسطيني‌ها و تحصن آنها در زمين‌هاي مصادره شده، نيروهاي پليس و ارتش رژيم صهيونيستي با استفاده از خودروهاي زرهي و تانك، زمين‌ها را دوباره اشغال كرد و با فلسطيني‌ها درگير شد كه بر اثر اين درگيري‌ها چهار شهروند فلسطيني به دست نيروهاي ارتش اين رژيم و دو تن ديگر به دست نيروهاي پليس كشته شدند.

۱۳۹۱/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...