نسخه چاپی

"گاز سارین" بهانه جدید برای جنگ روانی

جنگ روانی جدید غربی‌ها علیه سوریه بر ادعای استفاده از گاز سارین علیه معارضان این كشور تمركز دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده دولت سوریه احتمالاً از سلاح‌های شیمیایی در مقیاسی کوچک استفاده کرده است.

چاک هیگل در نشست خبر با خبرنگاران در ابوظبی گفت: «کاخ سفید ظرف روز گذشته با میزانی از اطمینان که درجه آن متغیر بوده به اعضای کنگره اطلاع داده که رژیم بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی، به خصوص گاز سارین استفاده کرده است.»

وی افزود این اقدام از تمامی قواعد جنگ به دور است.

پیش از این هم روزنامه گاردین ادعا کرده بود بازرسان سازمان ملل نمونه‌های خاکی که آژانس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی در اختیار آنها قرار گذشته و ادعا کرده‌اند مربوط به خاک سوریه است را مورد آزمایش قرار خواهند داد.

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش بخشی از جنگ روانی و رسانه‌ای علیه دولت وی بوده، اما دو روز پیش برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده از گاز مرگبار سارین را مطرح کرد.

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است.

کاخ سفید پیشتر استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی را خط قرمز باراک اوباما برای سوریه خوانده بود. ادعای جدید استفاده از گاز سارین می‌تواند کمک‌های آمریکا به معارضان سوری را علنی کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز در همین خصوص نوشته است در صورتی که پاسخ آزمایش خاک مثبت باشد، فشارها بر باراک اوباما برای مقابله با بشار اسد افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۲/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...