نسخه چاپی

دستگیری آمریكایی اغتشاشگر در ونزوئلا

عکس خبري -دستگيري آمريکايي اغتشاشگر در ونزوئلا

دولت ونزوئلا اعلام كرد یك شهروند آمریكا كه از طرف سازمانی اطلاعاتی در این كشور مأمور ایجاد اغتشاش انتخاباتی بوده را دستگیر كرده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، ونزوئلا یک شهروند آمریکایی که تأمین منابع مالی برای سازماندهی تظاهرات‌های دانشجویی در این کشور پس از انتخابات را به عهده داشته، دستگیر کرده است.

«میگوئل رودریگز»، وزیر کشور ونزوئلا گفته فردی به نام «تیموتی هالت تریسی» از طرف یک سازمان اطلاعاتی آمریکا مأمور ایجاد اغتشاش در این کشور بوده است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما یک فرد آمریکایی را کشف کردیم که برقرای رابطه نزدیک با دانشجویان را آغاز کرده بود. اعمال او به وضوح نشان می دهند که به او به عنوان جاسوس اطلاعاتی آموزش دیده بود؛ در این باره هیچ شکی وجود ندارد. او نحوه رفتار در عملیات‌های مخفی را بلد بود.»

رودریگز گفته تریسی که 35 سال سن دارد و اهل میشیگان است از یک سازمان غیرانتفاعی خارجی منابع مالی دریافت می‌کرده و این پولها را به نهادهای دانشجویی اختصاص می‌داده است.

به گفته وزیر کشور ونزوئلا هدف نهایی وی ایجاد جنگ داخلی در این کشور بوده است.

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که در 14 آوریل برابر با سال جاری با کسب 50.75 آراء در مقابل کاپریلس که 48.97 آرا را به دست آورد، به پیروزی رسید.

نامزد شکت‌خورده انتخابات ونزوئلا، حاشیه اندک پیروزی مادورو را دلیلی بر تقلب در انتخابات دانسته و مردم را به تظاهرات خیابانی فراخواند.

زورآزمایی‌های خیابانی در این کشور که 8 کشته و بیش از 60 زخمی بر جای گذاشت شورای انتخاباتی ونزوئلا را بر آن داشت تا رأی به «بازبینی» آرا بدهد.

«تیبسی لوسنا»، رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا گفت مقامات این کشور پس از بحث‌های طولانی به این نتیجه رسیده‌اند تا آراء انداخته شده در صندوق که قبلاً بررسی نشده‌اند را مورد بازبینی قرار دهند.

بر اساس این تصمیم 54 درصد از صندوق‌های رأی‌گیری که قبلاً مورد بازبینی قرار گرفته بودند بررسی نخواهند شد اما 46 درصد صندوق‌های باقیمانده مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

نیکلاس مادورو در واکنش به این خبر گفت «به طور تمام و کمال» تسلیم تصمیمی خواهد بود که شورای ملی انتخابات اعلام می‌کند.

آقای کاپریلس هم گفت مطمئن است بازبینی آراء نتیجه را به نفع وی تغییر خواهد داد.

کاخ سفید از زمان اعلام نتایج این کشور، آشکارا حمایت خود را از کاپریلس حمایت کرده و همصدا با وی بازشماری آراء در انتخابات را «گامی مهم و ضروری» برای حصول اطمینان از صحت انتخابات ونزوئلا اعلام کرده است.

جان کری، وزیر خارجه این کشور هم گفته است آمریکا در صدد است «مادورو» را به رسمیت نشناسد.

۱۳۹۲/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...