نسخه چاپی

"باید شب انتخابات، ایران را تحریم كرد"

برخی گزارش ها نشان دهنده آن است كه فشار اسراییل بر دولت امریكا برای تشدید تحریم ها علیه ایران در آستانه انتخابات 24 خرداد (14 ژوئن) بسیار سنگین شده است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، برخی گزارش ها نشان دهنده آن است که فشار اسراییل بر دولت امریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران در آستانه انتخابات 24 خرداد (14 ژوئن) بسیار سنگین شده است.

برخی تحلیلگران در تهران استفاده پی در پی مقام های اسراییلی از ادبیات حمله یک جانبه علیه ایران را علامتی از آن می دانند که اسراییل مجددا می خواهد با تهدید حمله نظامی امریکا را وادار به تشدید تحریم ها علیه ایران کند.

طی روزهای گذشته تقریبا همه مقام های سطح بالای رژیم صهیونیستی از ادبیات جنگی علیه ایران استفاده کرده اند.

يووال اشتاينيتس، وزير امور استراتژيك و اطلاعاتي و امور بين الملل اسرائيل گفته است: «ايران روند ديپلماتيك براي متوقف كردن برنامه غني سازي اورانيوم را ضايع مي كند و ديگر زمان آن رسيده است كه جامعه بين الملل براي ايران يك ضرب الاجل و يا يك جدول زماني و حتي يك تهديد نظامي مقرر كند. ايران تقريبا در نيمه راه رسيدن به خط قرمزي است كه نتانياهو آن را سپتامبر گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل در موضوع برنامه هسته اي ايران ترسيم كرد. ره گيري كردن يك برنامه هسته اي در مرحله غني سازي اورانيوم آسان تر است از اينكه بمبي

ساخته شود و بعد از آن تصميم گرفته شود كه حال بايد چه كرد.ساخت يك بمب امكان دارد چندين ماه به طول انجامد اما اين كار مي تواند در اتاقي محقر و دربسته انجام گيرد كه رديابي و زير نظر گرفتن آن بسيار دشوار است ايراني ها سرانجام روزي غني سازي را تكميل خواهند كرد آنها در حال حاضر در آستانه ساخت بمب قرار دارند. ما بايد از اتفاقي كه در مور كره شمالي افتاد پند بگيرم نبايد تصور كرد رژيم هاي متعصب اگر سلاح هسته اي هم داشته باشند، رژيم هايي معقول هستند اين تصوري غلط است، اينگونه رژيم ها هرگز مورد اعتماد نيستند. ايرانيها روند ديپلماتيك را ضايع مي كنند تا به هدفشان نزديك تر شوند انها به جاي پايان دادن به برنامه شان گام ديگري برمي دارند،گاهي اوقات گامي كوچك و بعضي اوقات هم گامي بزرگ تر».

به گزارش ایران هسته‌ای، موشه ياآلون، وزير دفاع (جنك ) جديد اسرائيل هم روز پنجشنبه 29 فروردین، در سخناني به مناسبت «روز استقلال» اسرائيل (روز نكبت ) گفته است: «اسرائيل نبايد مبارزه عليه ايران را رهبري كند اين وظيفه آمريكا و غرب است. اسرائيل هدف نخست يك ايران هسته اي خواهد بود و بايد خود را آماده هر احتمالي جهت دفاع از خود با ابزار و امكانات خود كند».

سپهبد بني گانتز رئيس فعلي ستاد مشترك ارتش اسرائيل هم در مراسم روز استقلال در سخناني گفت: «ما توانايي و استعداد برخورد با خطر ايران را داريم و من وارد جزييات عملياتي اين توانمندي نمي شوم. اگر سوال شود که آيا ارتش اسرائيل در صورتي كه گزينه ديگري نداشته باشد، استعداد حمله اي به تنهايي عليه تاسيسات هسته اي ايران را دارد يا نه؟ پاسخ داد: «صراحتا اعلام مي كنم بله».

تحلیلگران می گویند اگرچه بهانه ظاهری این اظهارات شکست مذاکرات آلماتی 2 است، ولی در واقع صهیونیست ها انتخابات ایران را هدف گرفته اند.

کنگره امریکا نیز در این زمینه با اسراییل همراه است.

رابرت منندز و مارک کرک دو ناتور امریکایی اخیرا پیشنهادی را مطرح کرده اند که تحریم های فعلی امریکا را علیه ایران شدیدتر می کند.

اسراییل و کنگره تصور می کنند آسیب پذیری ایران در آستانه انتخابات در مقابل تحریم ها بسیار بیشتر است از زمانی است که انتخابات به پایان رسیده و دولت جدید بر سر کار آمده باشد.

این در حالی است که ظاهرا دولت امریکا با تلاش برای تحریم آشکار ایران در این مقطع چندان موافق نیست، اگرچه نمی توان با قاطعیت گفت قادر به مقاومت در مقابل فشار اسراییل و کنگره خواهد بود یا نه.

جان کری وزیر خارجه امریکا روز روز پنج شنبه 29 فروردین 1391 (18 آوریل 2013) در کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد که کنگره باید صبور باشد تا زمان انتخابات ایران فرا برسد.

۱۳۹۲/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...