نسخه چاپی

«ملكه» به ارسباران می‌رود

فیلم سینمایی «ملكه» برای نخستین بار بعد از سی‌امین جشنواره فیلم فجر یكشنبه هشت اردیبهشت ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران اكران و نقد می‌شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران، در این نشست پوستر فیلم «ملکه» نیز با حضور عوامل فیلم رونمایی می‌شود.

نشست نقد فیلم بلافاصله بعد از نمایش آن با حضور محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان، سیدحامد حسینی جانشین تهیه‌کننده، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار، میلاد کی‌مرام بازیگر علی رزازیان کار‌شناس مجری و حسین معززی‌نیا منتقد برگزار خواهد شد.

«ملکه» درباره یک دیده‌بان در پالایشگاه نفت آبادان و اتفاقاتی است که در زمان جنگ ایران و عراق می‌افتد.

مصطفی زمانی، میلاد کی‌مرام، همایون ارشادی، مجتبی اسودیان، مالک سراج، مهدی سلطانی، حمید آذرنگ و.. بازیگران این فیلم هستند.

«ملکه» به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد ابوالقاسم حسینی، محصول سال 1390 در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجرموفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی (حسین علیزاده)، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس (عباس بلوندی) و دیپلم افتخاربهترین جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای (حسین ایزدی) شد.

علاقه‌مندان برای حضور درنشست‌ باشگاه فیلم تهران می‌توانند ‌به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند.

اجرای «خانه سربی» در نیمه دوم اردیبهشت

نمایش «خانه سربی» به کارگردانی علی نرگس‌نژاد نیمه دوم اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئا‌تر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی این نمایش، «خانه سربی» قصه خانواده‌ای معمولی در شرایطی غیر معمولی است.

علی نرگس‌نژاد نویسنده و کارگردان «خانه سربی» گفت: «این بار تماشاگر در سالن اصلی تئا‌تر شهر با روایتی دارای رگه‌های طنز از افراد خانواده‌ای کاملا معمولی در شرایطی غیر معمول مواجه می‌شود و تلاشمان بر این است تا با این رویکرد در اجرای نمایش به نیازهای مخاطب پاسخ دهیم و البته به مسائل عمومی تری در خانوادهٔ ایرانی بپردازیم.»

پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک صفری، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، فرزین صابونی و مینا ساداتی در «خانه سربی» بازی می‌کنند. آتوسا قلمفرسایی طراح لباس این نمایش است.


دو شعر ایرانی در تقویم کتابخانه بین‌المللی مونیخ

کتابخانه بین المللی مونیخ که هر سال 52 شعر کودک از سراسر جهان را برای چاپ در تقویم سالانه‌اش انتخاب می‌کند، امسال دو شعر از علی‌اصغر سیدآبادی را نیز در این تقویم منتشر خواهد کرد.

بنا به گزارش روابط عمومی نشر افق، این دو شعر از کتاب «بادکنک به شرط چاقو» سروده سیدآبادی و تصویرگری هدای حدادی انتخاب شده است که نشر افق سال 1386 آن را منتشر کرد.

در این تقویم برای هر هفته یک شعر در نظر گرفته شده که هر سال کار‌شناسان کتابخانه بین المللی مونیخ، آن‌ها را از میان کتاب‌های شعر منتشر شده در سراسر جهان، انتخاب می‌کنند و پس از کسب موافقت ناشر آن را منتشر می‌کنند.

این شعر‌ها تنها از روی کتاب‌های منتشر شده در کشور‌ها انتخاب می‌شود و در انتخاب شعر‌ها کیفیت تصویر‌ها نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا هر یک از این تصویر‌ها یک صفحه از تقویم را می‌آراید.

این تقویم را انتشارات آرکه کلندر که یکی از بزرگ‌ترین ناشران تقویم در آلمان است، به زودی به زبان انگلیسی منتشر و عرضه خواهد کرد.

کتاب «بادکنک به شرط چاقو» مجموعه شعر سپید برای کودکان است و در سال 1387 از سوی شورای کتاب کودک ایران به عنوان کتاب ویژه برگزیده شده است.

۱۳۹۲/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...