نسخه چاپی

كی روش: من از فرگوسن خوشبخت‌ترم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینكه آرزوی‌مان برای رفتن به جام جهانی در دست‌های خودمان است در واكنش به امكان حضور مجیدی و رحمتی در تیم ملی گفت: راجع‌به نفراتی باید حرف بزنیم كه برای تیم ملی اشك می‌ریزند و فریاد می‌زنند باید از این نفرات در صفحه اول روزنامه‌هایتان بنویسید و حرف بزنید. صحبت در مورد سایر نفرات را نیز به سطل زباله‌ها قرار دهید.

به گزارش نما به نقل از فارس، کارلوس کی روش در نشست خبری که امروز برگزار کرد، در ابتدای صحبت‌هایش گفت: شروعی دوباره در خردادماه داریم چهره برخی از افرادی را که اینجا می‌بینم در اولین نشست خبری‌ام در ایران هم دیدم بعد از مدتی که به ایران آمدم و تحقیقات اولیه را از فوتبال ایران انجام دادم، در همان ابتدا به دوستان یادآوری کردم که باید هوشیار باشیم زیرا راه رسیدن به جام جهانی 2014 از سال 2011، 12 و 13 آغاز می‌شود و در این راه باید با روحیه‌ای جنگجویانه کار را ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با همه تجربه بین‌المللی که دارم باید بگویم زمان ارزشمندی را در برخی از قسمت‌ها از دست دادیم در درجه دوم باید بگویم همان‌طور که مطلع هستید در این 3 بازی برای همه چیز یا هیچ چیز می‌جنگیم. در این 3 مسابقه پیش‌رو یا همه چیز بدست می‌آوریم و یا هیچ چیز عایدمان نمی‌شود این بازی‌ها حکم مرگ و زندگی دارد.

کی‌روش تصریح کرد: متاسفانه به خاطر برخی اتفاقات بوجود آمده نتوانستیم از تمام فرصت‌ها استفاده کنیم. این اشتباهات در دو بخش صورت گرفت بخشی در داخل زمین بود که باید بهتر کار می‌کردیم و بخش دیگر خارج از زمین بود که نتوانستیم به خاطر این اشتباهات حسن استفاده را از موقعیت‌های بوجود آمده انجام دهیم به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گویم که من و تمام بازیکنانم از زیر بار مسئولیتی که بر روی دوشمان است فرار نمی‌کنیم.

وی افزود: هیچ شکی نیست اشتباهات داوری بخصوص در 2 بازی اخیر نقش بسیار بزرگی داشت، می‌توانیم در موردش بعدا صحبت کنیم و ادله و مدارکی که داریم را بررسی کنیم. با توجه به تمام این مسائل باید آماده و متحد باشیم و از پس مسئولیتی که داریم بربیاییم. بازی‌های آسانی نخواهد بود. بازی‌های سختی برای فوتبال ایران در پیش است. اما مطمئنا با همدلی می‌توانیم این چالش بزرگ را از پیش‌رو برداریم. باید متحد و همدل باشیم مسئولان، اصحاب رسانه، بازیکنان و تمامی اعضای کادر فنی به صورت همدل باید برای رسیدن به هدف تلاش کنیم. آرزوی‌‌مان همچنان در دستان خودمان است. باید متحد باشیم تا از این چالش موفق خارج شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به بازی‌های مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: برای کسب 4 سهمیه جام جهانی 10 تیم آسیایی در دو گروه می‌جنگند، به غیر از ژاپن که صعودش تقریبا قطعی است، کره، ازبکستان، ایران استرالیا، قطر، عمان، اردن و عراق هنوز شانس صعود دارند باید به کارمان ایمان داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف بزرگ همدل باشیم. چه در داخل میدان و چه در بیرون از میدان متحد باشیم و محکم با ایمان بجنگیم.

وی ادامه داد: به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گویم که ما کاملا آماده‌ایم و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها انجام شده است و منتظریم که روز اول اردو را آغاز کنیم. تک‌تک جزئیات را بررسی کرده‌ایم و از لحاظ آنالیز بازیکنان تجهیزات و تمامی مسائل اردویی آماده‌ایم می‌خواهیم شروع خوبی داشته باشیم و به سمت هدف‌مان حرکت کنیم. خواهش می‌کنم هر سوالی که دارید بپرسید زیرا محدودیت وقت نداریم.

تسنیم هم در بخشی از گزارش خود از این نشست خبری نوشت: کی‌روش دستیار اسبق فرگوسن در منچستر یونایتد در مورد مقایسه شرایط خودش با این مربی اعلام کرد: من از فرگوسن خوشبخت‌تر هستم و شرایط بهتری دارم چون دستیاران بهتری در کنار من هستند. سیموئز سابقه 40 سال مربیگری دارد و نمازی و گاسپار هم تجربه خوبی دارند از این لحاظ هیچ دغدغه‌ای ندارم و شرایطم از فرگوسن بهتر است.

سایر اظهارات مهم کی‌روش در این نشست را به نقل از فارس، تسنیم، مهر و ایسنا در زیر بخوانید:

مجیدی زمانی از طرف من به تیم ملی دعوت شده بود که ناگهان اعلام بازنشستگی خود را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کرد وظیفه من نیست که بخواهم عقیده یک بازیکن را تغییر بدهم و یا او را متقاعد کنم که به تیم ملی بیاید. وظیفه من این است که ضمانت کنم آماده‌ترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کرده‌اند که نسبت به تیم ملی شما متعهد هستند.

با ذهن باز انتقادات مثبت را خواهیم پذیرفت ممکن است برخی از افراد از من خوششان نیاید اما به هرحال وظیفه من این است که به انتقادات مثبت گوش بدهم.

شما باید کمک کنید و واقعیت این است که برای رسیدن به جام جهانی درون زمین و بیرون زمین همه باید به تعهدات خود پایبند باشند و یکدل باشیم. یک سری مطالب خواندم که اعلام شده بود در نیمه دوم بازی در مقابل ازبکستان، اشکان دژاگه خسته بود، 100درصد اینگونه است زیرا او چند روز پیش از این دیدار در یک قاره دیگر بازی کرده و حالا باید در تیم ملی بازی کند.

سؤال شما این است که ما باید دست به دست یکدیگر دهیم تا برای برنامه لیگ ایران و تیم ملی به یک هماهنگی برسیم. ایجاد این هماهنگی بسیار سخت است بهترین راه‌حل برای این هماهنگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ کی‌روش دو سال پیش اعلام کرد باید یک لیگ خوب و یک جام حذفی خوب داشته باشیم و پیشنهادش برای این اتفاق برگزاری لیگ با 16 تیم و برگزاری منظم جام‌حذفی بود اما دیدید که علیه من جنگی به پا شد.

در تصمیم‌گیری‌هایی که گرفته شد و صحبت‌هایی که کردند در نهایت گفتند جام حذفی نباید باشد سپس تغییر نظر دادم و جام حذفی را برگزار کردم. هر کس چیزی می‌گفت و هر اتفاقی که می‌افتاد همه اعلام می‌کردند این مشکلات باعثش کی‌روش است دیدید که در این شرایط جام حذفی انجام شد و چه مشکلاتی در تقویم به وجود آمد. یک تیم 18 روز بازی انجام نمی‌داد و تیمی مثل سپاهان مجبور بود هر سه روز یا چهار ‌روز یک بار به میدان برود.

در اینجا باز هم جنگ علیه کی‌روش به راه افتاد و هر کسی می‌گفت این فشردگی مسابقات به دلیل نظرات کی‌روش است هیچ کس اعلام نکرد که دلیل این اتفاق برگزاری لیگ 18 تیمی است.

تمامی این اتفاقات می‌افتاد و تمامی تقصیرات را به کی‌روش ربط می‌دادند من همین جا به شما اعلام می‌کنم بدون هیچ شکی ایمان دارم حداقل در پلی‌آف حضور خواهیم داشت حتی اعتقاد دارم شانسمان برای صعود مستقیم به جام‌جهانی در اختیار خودمان است و می‌توانیم به این عنوان نیز برسیم. اگر نظر من را می‌خواهید معتقد هستم باید لیگ را با 16 تیم برگزار کنیم و جام حذفی را به صورت منظم کنار آن داشته باشیم.

این نظر مردی است که 33 سال تجربه بین‌المللی دارد و در قاره‌‌های مختلف فعالیت کردم. من چهار بار نیز تجربه حضور در جام جهانی را دارم که یا به صحبت‌هایم توجه می‌کنید و یا اینکه توجه نخواهید کرد.

در مورد مسئله مهدی رحمتی ؛ هنوز نمی‌دانم چرا داریم در این ارتباط بحث می‌کنیم چیزی که من از آن مطلع هستم این است که این بازیکن بازنشستگی خود را از مسابقات ملی اعلام کرده است. همانطور که شما نمی‌خواهید متضرر شوید من نیز نمی‌خواهم روی شایعات حساب کنم و مسئله‌ای را تکرار نمایم وظیفه‌ام این است که به بازیکنانی که تا پایان حاضر هستند برای تیم ملی بجنگند احترام بگذارم تا پایان این کار را انجام خواهم داد.

کی‌روش به عنوان مربی تیم ملی زمانی که تنها است آیا باید به بازیکنانی فکر کند که تا پایان می‌خواهند برای تیم ملی در خط مقدم بجنگند و یا به نفراتی بیندیشد که یک روز حاضر به حضور در تیم ملی هستند و فردا چنین چیزی را نمی‌خواهند. چرا در این ارتباط بحثی می‌کنید راجع‌به نفراتی باید حرف بزنیم که برای تیم ملی اشک می‌ریزند و فریاد می‌زنند باید از این نفرات در صفحه اول روزنامه‌هایتان بنویسید و حرف بزنید. صحبت در مورد سایر نفرات را نیز به سطل زباله‌ها قرار دهید.

اشاره به یک ضرب‌المثل پرتغالی؛ نبودن بازیکن در تمرین مثل این است که شما بدون تخم مرغ املت درست کنید. این پیغام شفاف به همه است که اگر آماده باشیم شانس صعود خواهیم داشت. ولی خواهش می‌کنم در مورد حضور استقلالی‌ها در اردوی پیش رو از من نپرسید. فرهاد مجیدی به تیم ملی دعوت شده بود ولی خداحافظی کرد. این وظیفه من نیست که برای بازیکنی که تغییر عقیده داده تلاش کنم و او را متقاعد کنم که به تیم ملی بازگردد. وظیفه من این است که کسانی را به تیم ملی بیاورم که متعهد و آماده هستند برای کمک و حضور در تیم ملی.

مسئله‌ای که به صورت سفارشی در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد راجع به مرخصی‌های من بود. بعد از 33 سال نیاز نیست که برای اینکه ببینم باد می‌آید به خیابان بروم بلکه با دیدن درختان از پشت پنجره هم می‌توانم متوجه شوم که آیا باد می‌وزد یا خیر. آن برنامه مشخصا برای لطمه به من و تیم ملی مطرح شده بود. حضور دژاگه، داوری و قوچان نژاد در تیم ملی به خاطر همین کارها و فعالیت‌های پشت پرده من است. اشاره می‌کنم به کارهای انجام شده. ما کارها و فعالیت‌هایی را کردیم تا آن‌ها به تیم ملی و ایران آمدند.

۱۳۹۲/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...