نسخه چاپی

سه دهه آزار جنسی دانش‌آموزان در یك مدرسه در امریكا

ماموران آگاهی امریكا از كشف مداركی خبر داده‌اند كه از سه دهه آزار جنسی كودكان در مدرسه هوراس مان در نیویورك سیتی پرده برداشته است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، دفتر دادستانی منطقه برونکس روز جمعه (۲۶ آوریل، شش اردیبهشت) اعلام کرد، مدارکی دال بر سوء استفاده «فراگیر» از دانش آموزان مدرسه «هوراس مان» کشف کرده که در سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۶ صورت گرفته است.

دفتر دادستانی برونکس در عین حال افزود، با توجه به این که این جرایم در گذشته دور اتفاق افتاده است، نمی‌توان در این زمینه پرونده تشکیل داد.

تحقیقات درباره آزار و اذیت جنسی کودکان در این مدرسه معتبر امریکایی بعد از انتشار مقاله‌ای در مجله نیویورک تایمز آغاز شد.

مدرسه هوراس مان که یک مرکز آموزشی برتر پولی در برونکس است و می‌توان با پرداخت شهریه سالانه ۴۰ هزار دلاری در آن تحصیل کرد، خرداد گذشته موضوع تحقیق مجله «نیویورک تایمز» بود که بر مبنای آن جمعی از دانش آموزان سابق هوراس مان فاش کرده بودند، هنگام تحصیل در سال‌های دهه هفتاد، هشتاد و نود میلادی، در معرض تماس و رفتار غیراخلاقی آموزگاران خود قرار گرفته‌اند.

نشریه نیویورک تایمز در مقاله‌اخیر خود برخی از آموزگاران و کارکنان سابق این مدرسه معتبر امریکا را به سوء استفاده، آزار و اذیت جنسی و تجاوز به دانش‌آموزان متهم کرد.

نیروی پلیس و ماموران آگاهی در این زمینه با بیش از بیست دانش‌آموز سابق این مدرسه مصاحبه کردند؛ دانش‌آموزان در گفت‌وگو با ماموران فاش کردند در این مدرسه هدف تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

رابرت جانسون، دادستان منطقه برونکس در بیانیه‌ای اعلام کرد، دست کم دوازده تن از کارکنان سابق مدرسه هارس مان به دخالت در آزار و اذیت جنسی کودکان متهم هستند.

در این بیانیه آمده است، مصاحبه دفتر دادستانی منطقه برونکس و اداره پلیس نیویورک سیتی از «روندی نظام‌مند از سوء استفاده احتمالی، فراتر از آن چه در مقاله اصلی مجله نیویورک تایمز مطرح شده» حکایت دارد.

جانسون تصریح کرد: « دامنه سوء استفاده‌های گزارش شده، برخوردهای نامناسب تا در معرض خطر قرار دادن کودکان، موارد واقعی از تماس جنسی، مقاربت جنسی و اعمال جنایت‌کارانه جنسی را در بر می‌گیرد.»

وی خاطر نشان کرد، بر اساس گزارش‌ها، بیشتر این سوء استفاده‌های جنسی در دهه هفتاد صورت گرفته است و برخی از مسئولان مدرسه از این آزار و اذیت‌ها باخبر بوده‌اند، اما پلیس را مطلع نکرده‌اند.

این درحالی است که دفتر دادستانی با اشاره به این که در ایالت نیویورک محدودیت‌هایی برای رسیدگی قضایی این موضوع وجود دارد، امکان تشکیل پرونده علیه متهمان را منتفی دانسته است.

بر مبنای قوانین ایالتی نیویورک، قربانیان بیشتر پرونده‌های تجاوز و آزار و اذیت جنسی، تنها تا ۲۳ سالگی فرصت دارند علیه تعرض‌کنندگان شکایت کنند.

اوایل سال جاری (۲۰۱۳ میلادی)، رسانه‌های محلی گزارش دادند، مدرسه هوراس مان برای جلوگیری از بیشتر اعضای یک گروه ۳۲ نفره دانش‌آموزان که می‌گفتند هدف تعرض جنسی قرار گرفته‌اند، صدها هزار دلار پرداخت کرده است.

مدرسه هوراس مان که در سال ۱۸۸۷ تاسیس شده و در منطقه «ریور دیل» برونکس نیویورک قرار دارد، با آموزش سخت کلاسیک، سطوح پیش از مدرسه تا دبیرستان را در بر می‌گیرد و یکی از معتبرترین مدارس امریکا به شمار می‌آید که درصد زیادی از دانش آموختگان آن وارد دانشگاه‌های معتبر هاروارد، پرینستون، ییل، و دیگر مراکز اتحادیه «ایوی» می‌شوند.

۱۳۹۲/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...