نسخه چاپی

ازدواج شیعه-سنی در لبنان رسمیت یافت

اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاكی از آن است كه عصر روز پنج شنبه "مروان شربل" وزیر كشور لبنان دفترچه رسمی عقد داماد "نضال درویش" با عروس "خلود سكریه" كه شیعی و سنی هستند را امضا كرد.

به گزارش نما به نقل از شیعه آنلاین، عروس و داماد آن را یک موفقیت مهم و گامی تاریخی در راستای نزدیک تر کردن پیروان شیعه و سنی به یکدیگر آنهم در کشوری که 18 طایفه و فرقه در آن زندگی می کنند، توصیف کردند.

بدین ترتیب اولین ازدواج شیعی – سنی در لبنان به صورت رسمی ثبت شد تا این اقدام گامی مؤثر در راستای تقریب مذاهب به ویژه تقریب شیعه با سنی باشد.

گفته می شود تا پیش از این ازدواج هایی که میان پیروان مذاهب و ادیان مختلف در لبنان انجام می شد، دولت این کشور آن را به رسمیت نمی شناخت و از همین رو ثبت رسمی نمی شد بلکه خانواده ها به عقد نزد روحانی مذهب یا دین خود، بسنده می کردند.

قابل ذکر است بر اساس "قانون احوال شخصی" لبنان، تا پیش از این ازدواج پیروان مذاهب و ادیان مختلف با یکدیگر اقدامی غیرقانونی به شمار می رفت از همین رو هیچگاه دولت چنین ازدواج هایی را ثبت نمی کرد.

پس از ثبت شدن این عقد، عروس و داماد آن را یک موفقیت مهم و گامی تاریخی در راستای نزدیک تر کردن پیروان شیعه و سنی به یکدیگر آنهم در کشوری که 18 طایفه و فرقه در آن زندگی می کنند، توصیف کردند و آن را یک پیروزی برای دولت مدنی لبنان دانستند که نمونه ای موفق است برای زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر.

شایان ذکر است پس از ثبت شدن این عقد به صورت رسمی، "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان با صدور پیامی رسمی، این ازدواج مبارک را به این زوج جوان تبریک گفت.

۱۳۹۲/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...