نسخه چاپی

حالا كه هاشمی و خاتمی نمی آیند، من می آیم!

عضو حزب كارگزاران گفت با توجه به اینكه هاشمی و خاتمی جواب قطعی نداده اند احتمال حضور بنده در انتخابات جدی تر شده است.

کیهان در اخبار ویژه امروز خود نوشت:
اسحاق جهانگيري گفت: گزينه اول اصلاحات خاتمي است و گزينه بعدي آنها هاشمي است اما هيچكدام براي حضور در انتخابات جواب قطعي نداده اند.
وي در حاشيه مراسم ختم پدر علي تاجرنيا، اضافه كرد: بنابراين احتمال حضور بنده در انتخابات جدي تر شده اما هنوز هيچ چيز مشخص نيست.


در همين حال علي محمد نمازي نايب رئيس مجمع نمايندگان ادوار با اشاره به ملاقات اخير اين گروه با هاشمي رفسنجاني گفته است جلسه ديدار اصلاح طلبان با آيت الله هاشمي رفسنجاني را مهم، مثبت و خوب ارزيابي مي كنم.
نمازي درباره اخبار درج شده در مورد اينكه «تا سه روز ديگر تكليف حضور يك نفر از بين خاتمي و هاشمي براي حضور در انتخابات مشخص مي شود» گفت: تاييد نمي كنم كه تا سه روز ديگر حضور آن ها مشخص شود و يا حتي خاتمي و هاشمي بخواهند در عرصه انتخابات ورود پيدا كنند.


در حالي كه برخي محافل رسانه اي از تمايل هاشمي به نامزدي خاتمي خبر مي دهند، برخي ديگر هاشمي را مخالف اين امر مي خوانند. در ديدار ماه گذشته خاتمي و هاشمي تعارفاتي ميان طرفين براي نامزدي ديگري و محذوريت هر يك از آنان مطرح شده بود.



بخش فارسي العربيه اخيرا نوشت: «گزارش هاي رسيده حاكي از آن است كه هاشمي رفسنجاني روز يكشنبه با اعضاي كمپين حمايت از خود تشكيل جلسه خواهد داد و تصميم خود درباره نامزدي در انتخابات رياست جمهوري را اعلام خواهد كرد. او تصميم به حضور در اين جلسه را پس از جلسه شامگاه سه شنبه گذشته با اعضاي شوراي هماهنگي اصلاحات گرفته است. گفته مي شود هاشمي رفسنجاني در اين جلسه، درباره دلايل نامزد شدن خاتمي در انتخابات سخن خواهد گفت».


يادآور مي شود هاشمي در ديدار با گروهي از اصلاح طلبان گفته بود اگر فردي با وجهه داخلي و بين المللي و مشاركت بالاي مردم رئيس جمهور شود مي توان مشكلات را رفع كرد.


در همين حال سيدمحمد خاتمي در ديدار با گروه موسوم به جوانان اصلاح طلب گفته است: در انتخابات دوره قبل گفتم كه دلمان مي خواهد جمع كثيري، بخصوص از جوانان كه گرد هم آمده اند آزادانه دور هم جمع باشند و بحث و گفت وگو كنيم و ساز و كار فعاليت هاي مسئولانه اجتماعي و سياسي را پيدا كنيم، ولي نتيجه كار اين شد كه بسياري از همين بچه ها الان يا در زندان هستند و يا گرفتار مشكلات متعدد!. آقايان كروبي و موسوي و خانم رهنورد همچنان در حصر به سر مي برند؟ بايد همه تلاش ما اين باشد كه شرايط مزبور ادامه پيدا نكند و دوباره تكرار نشود الان قصد ندارم در باب نامزدي خود براي رياست جمهوري اعلام نظر كنم ولي فقط سوال مي كنم كه اگر حاكميت به هر دليل فردي مانند من را نخواهد و به هر قيمتي نگذارد كه علي رغم خواست شما بيايد، آن روز آنان كه اميدوار بودند چه حالي پيدا مي كنند؟ آيا كينه ها و دلخوري ها بيشتر نمي شود؟ بعضي مي گويند بياييد، همه چيز روشن مي شود، آنها جلوي شما مي ايستند و ما هم پشت شما مي ايستيم؛ من ابدا نمي خواهم اين اتفاق بيفتد. اگر چنين وضعي پيش آيد اوضاع از اين هم بدتر مي شود كه كدورت ها بيشتر شود و رويارويي ها افزون گردد و اميدها بار ديگر به يأس مبدل شود و حتي دشمن هم از اين وضع سوءاستفاده كند. آيا مي توان اين انتخابات را تبديل به فضايي كرد كه دشمني ها بيشتر نشود و زمينه ايجاد ديالوگ فراهم آيد و گفت كه اين راهي كه تاكنون انتخاب شده به ناكجا آباد منتهي مي شود. بايد رويه ها عوض شود تا فضاي امنيتي و حصرها و حبس ها برچيده شود. من خودم را كسي يا سرمايه اي نمي دانم، ولي از نظر اجتماعي و بين المللي وجهه و پتانسيل هايي ايجاد شده است. سوزاندن سرمايه هنر نيست، اگر سرمايه اي هست بايد آن را به نحوي به كار برد كه مشكلاتمان را اندك اندك حل كند و اين امر نه راحت طلبي است، نه شانه از زيربار مسئوليت خالي كردن، ولي در هر حال باز هم مي انديشم و اميدوارم همه ما درست بيانديشيم.

۱۳۹۲/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...