نسخه چاپی

منوچهر متكي:

ارائه قرائت‌های مختلف از دین در صلاحیت دولت نیست

یكی از نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارائه قرائت‌های مختلف از دین در صلاحیت دولت نیست و ورود به این بحث، دولت‌ها را از وظائف اصلی خود دور می‌سازد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نخستین نشست انتخاباتی تحت عنوان آگاهی برای حماسه عصر دیروز با همت دانشگاه آزاد اسلامی کرج که قرار است با حضور نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شود، برگزار شد.

منوچهر متکی که نخستین نامزد احتمالی دعوت شده به این نشست بود، طی سخنانی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال‌های مختلف را هر کدام به یک نام مزین فرموده و دهه حاضر را هم تحت عنوان پیشرفت و عدالت نامگذاری فرمودند.

وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه‌ها و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی را با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار داده و آن را در اولویت کارها قرار دهیم، گفت: معظم‌له پیشرفت را مقدم بر عدالت ترسیم فرمودند، به شرط آنکه پیشرفت در کنار عدالت باشد.

عضو ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه به تشریح شرایط سیاسی فعلی کشور و مقایسه آن با سه دهه اخیر پرداخت و گفت: پس از عزل بنی‌صدر انتخابات ریاست جمهوری در کشور برای مدتی به صورت رقابتی برگزار نمی‌شد و از دوره آقای هاشمی و با ورود آقای توکلی به عرصه انتخابات، شاهد برگزاری رقابتی انتخابات بودیم.

متکی افزود: به همین دلیل در ابتدا این دغدغه به وجود آمده بود که اگر انتخابات ریاست جمهوری رقابتی نباشد، ممکن است از سوی رئیس جمهور چالش‌های برای کشور و نظام ایجاد شود، چرا که مردم و سران انقلاب تجربه تلخ بنی‌صدر را داشتند.

وی بیان داشت: خوشبختانه از دور دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی و به طور دقیق‌تر طی 16 سال اخیر انتخابات در کشور به صورت رقابتی برگزار می‌گردد و به احتمال فراوان و با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به همین صورت و با حضور گسترده گروه‌ها، فعالان سیاسی و مردم همراه باشد.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مهم‌ترین وظائف دولت و رئیس جمهور پرداخت و گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت این است که بهترین راهکارها را برای اداره کشور و رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی ارائه داده و برای تحقق این برنامه‌ها تلاش کند.

متکی تأکید کرد: مکتب‌سازی و ورود به ارائه قرائت‌های مختلف از دین نه مسئولیت و وظیفه دولت است و نه باید در این حوزه ورود کند، چرا که در این صورت مشکلات و چالش‌های زیادی برای کشور و نظام ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: من معتقدم که دولت صلاحیت ورود به این بحث‌ها را ندارد و این امر در صلاحیت ولی امر است.

این نامزد احتمالی ریاست جمهوری افزود: اگر دولت وظائف و مسئولیت‌های اصلی خود را زمین گذشته و از آن عدول کند و به ارائه قرائت‌های مختلف از دین بپردازد، نمی‌تواند وظائف خود را به درستی انجام داده و مشکلات کشور لاینحل می‌ماند. متأسفانه ما شاهد بودیم که دولت‌های هفتم و هشتم به این بحث مورد پیدا کرده و در دولت‌های نهم و دهم نیز این رویه تداوم یافت.

متکی بیان داشت: دولت باید تمام توان خود را صرف رفع مشکلات اساسی و اصلی کشور از جمله اشتغال و معیشت مردم کرده و در حوزه بین‌المللی نیز با رویکرد منطقی اهداف انقلاب اسلامی را پیگیری کند.

لازم به توضیح است، در ادامه این دیدار برخی از دانشجویان به بیان پرسش‌های خود از متکی پرداختند که در این بین پرسش‌های طنز‌آمیزی نیز از سوی آنها مطرح می‌شود.

وی در بخشی از پاسخ‌های خود بر این نکته تاکید داشت که در این دوره مردم به منش، شخصیت و گفتمان نامزدها توجه داشته و به این توجه می‌کنند که بین قول و عمل آنها چقدر همخوانی وجود دارد.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...