نسخه چاپی

جان باختن دو تن از معترضان بحرینی

'جنبش آزادیبخش بحرین' روز جمعه از كشته شدن دو معترض دیگر بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی استفاده شده توسط نیروهای امنیتی رژیم، خبر داد.

یك سخنگوی این جنبش در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: این دو نفر پس از اینكه با گازهای شیمیایی و اشك آور شلیك شده توسط نیروهای امنیتی مورد اصابت قرار گرفتند، مدتی را بستری بودند ولی به دلیل شدت آلودگی به این گازها در هفته جاری جان باختند.

وی افزود: 'حسین ماجد حسن الماجد' 69 ساله یكی از این جانباختگان بود كه در اوایل ماه جاری منزلش در شهرك 'دمستان' هدف حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت و بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی مصدوم شد. وی سرانجام روز چهارشنبه این هفته جان باخت.

''قربانی دیگر یك جوان 27 ساله به نام 'صابر محفوظ' بود كه در منطقه 'شهراكان' و بر اثر استنشاق گاز شیمیایی مصدوم شد و روز شنبه این هفته درگذشت. این جوان پیشتر نیز مورد اصابت گلوله پلاستیكی پلیس ضدشورش قرار گرفته و مجروح شده بود.''

به گفته سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین، آمار قربانیان انتفاضه مردمی در بحرین از فوریه سال 2011 (بهمن 1389) تاكنون به 81 نفر رسیده است.

این سخنگو با انتقاد از سكوت كشورهای غربی و سازمان های بین المللی در قبال سیاست سركوب رژیم بحرین، گفت: وضعیت در داخل بحرین همچنان شكننده است و اعتراضات روزانه و شبانه در مناطق مختلف آن كشور بدون وقفه برگزار می شود.

'واكنش رژیم نیز به این اعتراضات وحشیانه بوده و گازهای شیمیایی خطرناك به طور گسترده علیه مردم معترض مورد استفاده قرار می گیرد و حتی داخل خانه های مردم از آثار این گازها در امان نیست. در حالی كه اكثر نهادهای بین المللی همچنان ساكت هستند و خود را به ناشنوایی زده اند.'

وی اظهارداشت: تاكنون بیش از 30 نفر از مردم بحرین فقط در نتیجه استنشاق گازهای شیمیایی كشته شده اند.

۱۳۹۱/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...