نسخه چاپی

عبدي:

اگر لاریجانی بیاید حمایت می كنیم

یك عضو فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت انتخابات را سه‌قطبی توصیف كرد و گفت: یك قطب انتخابات دولت، قطب دیگر جریان اصلاح‌طلب و قطب سوم جریان اصولگرایی است.

به گزارش نما ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، قطب دولت را جریان معناداری در کشور خواند و گفت: اصلاح‌طلبان نیز که چندین سال است قدرت را رها کرده‌اند، تلاش می‌کنند تا دوباره به قدرت بازگردند. در این بین جریان اصولگرا با وجود این‌که در قدرت قرار دارند ولی تلاش جدی برای کسب کرسی ریاست جمهوری ندارد. چه این‌که اگر بخواهند همین شیوه را ادامه دهند ممکن است کار برایشان سخت شود.

عبدی ادامه داد: این پیش‌بینی را اعضای فراکسیون رهروان دارند و در تلاشند تا با شناسایی نیازها و معیارهای کشور، به جریانی اثرگذار برای تعالی کشور در آینده تبدیل شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که این سه قطب و جریان در شهرها و نقاط مختلف کشور طرفدارانی دارند، گفت: در انتخابات این دوره‌ی ریاست جمهوری برنده بودن هیچ‌کدام از این جریان‌ها قابل پیش‌بینی نیست.

لاریجانی نمی آید!اگر بیاید حمایت می کنیم

وی در مورد نحوه‌ی ورود فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از لاریجانی گفت: آخرین شنیده‌های ما حاکی از این است که آقای لاریجانی در عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا نمی‌کند اما اگر مطالبه‌ی اجتماعی افزایش پیدا کرده و ایشان نیز قصد حضور پیدا کنند قطعا فراکسیون رهروان از آقای لاریجانی حمایت می‌کند.

عبدی ادامه داد: پیش از این اتفاق، فراکسیون رهروان بیشتر به دنبال تعیین ساز و کار برای انتخاب اصلح در انتخابات است. البته باید هرچه سریع‌تر ساز و کارها و مصداق را حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت مشخص کنند؛ چون بعد از این دیگر فرصتی وجود ندارد.

مجلس طبق وظیفه‌ی نظارتی‌اش باید بر انتخابات نظارت کند

وی در واکنش به برخی انتقادها از حمایت فراکسیون‌های مجلس از کاندیدایی خاص گفت: اعتقادم بر این است که مجلس طبق وظیفه‌ی نظارتی‌اش باید بر انتخابات نظارت کند. روح قانون، نمایندگان را ناظر می‌داند. بنابراین آنها نباید به صورت مصداقی از کاندیدایی حمایت کنند منتها فراکسیون رهروان یک جریان است که حمایتش نیز به صورت جریانی انجام می‌شود.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس تاکید کرد: فراکسیون رهروان از اکثریت اصولگرای مجلس تشکیل شده است که ورود جریانی یک فراکسیون به موضوع انتخابات، منافاتی با کارکرد مجلس ندارد، منتها نباید در بحث تبلیغات، نمایندگان و یا فراکسیون ورود پیدا کنند.

عبدی با بیان این‌که نظارت مجلس در موضوع انتخابات تداخلی با وظیفه‌ی شورای نگهبان ندارد، گفت: وظیفه‌ی مجلس نظارت بر کلیه‌ی امور است که در قانون موضوع انتخابات مستثنی نشده است. بر همین اساس نمایندگان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نیز نظارت عام خود را لحاظ کنند.

فراکسیون رهروان هنوز به مصداق نرسیده است

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هم‌چنین در مورد حمایت این فراکسیون از باهنر و ابوترابی دو کاندیدای مطرح در عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری گفت: این فراکسیون هنوز به مصداق نرسیده است. ابتدا باید معیارهایی مشخص شود و بر اساس آن تعیین شود که انتخاب چه فردی به نفع نظام و کشور است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اتحاد درونی و همدلی و هم‌چنین تعامل خوب با کشورهای خارجی بخصوص کشورهای همسایه موضوع مهمی است که باید در انتخاب یک کاندیدا مورد توجه قرار گیرد. البته توجه به موضوعات اقتصادی نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاندیداهای مورد نظر فراکسیون رهروان به شمار می‌آید.

نمایندگان براساس تجربه‌ی شخصی کاندیدا شدند و جریانی پشت آنها نیست

این نماینده اصولگرای مجلس درخصوص علت تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری از بین نمایندگان فعلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس بر اساس تجربه‌ی فردی برای کاندیداتوری وارد عرصه‌ی رقابت انتخاباتی شده‌اند و این عمل آنها بر اساس کار جریانی و گروهی نیست. یعنی تعدادی از نمایندگان با تجربه‌ی فردی خود کاندیدا شده و ممکن است مطالبات مختلفی داشته باشند.

عبدی در عین حال با این اعتقاد که اکثریت این کاندیداها به دنبال سهم‌خواهی در دولت بعدی هستند، گفت: از آن‌جا که این نمایندگان بر اساس تجربه‌ی شخصی وارد شده و جریانی پشت کاندیداتوری آنها نیست نظرشان قابل احترام است.

نمایندگان مجلس ظرفیت رییس‌جمهور شدن را دارند

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس ظرفیت رییس‌جمهور شدن را هم دارند و حتی نسبت به خیلی از نامزدهای انتخاباتی ارجحیت و برتری دارند و می‌توانند عرض اندام کنند. بر همین اساس است که اعتقادمان بر این است که هر فردی مطابق قانون برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرده، کاری مثبت را انجام داده است.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...