نسخه چاپی

آقای هاشمی، نیامدن شما یعنی انتخاب یك اصولگرای دیگر

آقای هاشمی، نیامدن شما یعنی انتخاب یك رئیس جمهور اصولگرای دیگر و در نتیجه تداوم همه این روال برای 4 سال دیگر. متأسفانه به میدان فرستادن محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری یا دكتر حسن روحانی دردی را در حد انتظار دوا نمی كند.

وب سايت شخصي هاشمي در مطلبي به قلم صادق زيباكلام و با عنوان «آقاي هاشمي حتماً بايد بياييد» نوشت: آقاي هاشمي، نيامدن شما يعني انتخاب يك رئيس جمهور اصولگراي ديگر و در نتيجه تداوم همه اين روال براي 4 سال ديگر. متأسفانه به ميدان فرستادن محمدرضا عارف، اسحاق جهانگيري يا دكتر حسن روحاني دردي را در حد انتظار دوا نمي كند. كم نيستند كساني مرددند كه آمدن آقاي هاشمي ممكن است آنان را در كنار وي قرار دهد.



به گزارش کیهان، زيباكلام ضمن به كار بردن ابيات دفاع از انقلاب كه به وي نمي آيد، مي نويسد: آقاي هاشمي! صد البته كه اصولگرايان از همان روز اول كه شما اعلام كنيد مي خواهيد در انتخابات شركت نماييد خط آتشي در برابر شما ايجاد خواهند كرد اساسي! اي بسا اصولگرايان سنتي و مدرن، جبهه پايداري و همه آنان كه ظرف 8 سال گذشته قدرت را در دست داشته اند اما امروز دچار اختلاف شده اند يكبار ديگر و به واسطه رويارويي با اصلاح طلبان و هاشمي متحد شده و به ميدان بيايند، يقيناً از هر تاكتيك كه بتوانند جلوي پيروزي شما را بگيرند استفاده خواهند كرد.



اما آقاي هاشمي شما آمدنتان را به مردم و به همه آنان كه همچنان پاي انقلاب و نظام ايستاده اند مديونيد. شما آمدنتان را به همه تلاش هايي كه در اين 34 سال براي تداوم انقلاب و نظام صورت گرفته مديونيد. يادتان باشد... در مسلخ عشق جز نكو را نكشند.



همزمان محمدجواد حق شناس از اعضاي حزب اعتماد ملي به «فرارو» گفت: با توجه به كاهش احتمال نامزدي خاتمي در انتخابات بحث حضور هاشمي رفسنجاني نه به عنوان بازي ساز بلكه به عنوان بازيگر افزايش يافته و به گفته وي در اين مقطع مسئله نيامدن هاشمي رفسنجاني در انتخابات به عنوان نامزد، ديگر به اندازه گذشته قطعي نيست و احتمال آمدن ايشان بيش از پيش افزايش يافته است.



وي گفت: در سال هاي اخير هاشمي رفسنجاني ترجيح داده است بيش از بازيگري به بازي سازي و بازيكن سازي بپردازد به خصوص پس از سال 88 هاشمي رفسنجاني نقش اثربخشي و تأثيرگذاري را در بازي سازي و بازيكن سازي ديده است و بر همين اساس ترجيح مي دهد كه در انتخابات رياست جمهوري سال 92 نيز فردي با پشتوانه و حمايت معنوي او در معرض قضاوت افكار عمومي قرار گيرد.



حق شناس ادامه داد: هر چند هنوز هم به نظر مي رسد كه ترجيح هاشمي اين است كه در اين دوره از انتخابات آقاي خاتمي نامزدي خود را اعلام كنند اما به دليل خصوصيت شخصي آقاي خاتمي كه قدرت ريسك پايين و نگراني از راي نياوردن و البته ساير دلايلي كه ايشان مطرح كرده و يا نمي توانند مطرح بكنند اين احتمال كاهش پيدا كرده است.


هاشمي اكنون در آستانه 80 سالگي به سر مي برد. او چند ماه پيش اعلام كرده بود با توجه به سنش توانايي كار اجرايي را ندارد.



يادآور مي شود محمدرضا عارف اخيراً در جمع دانشجويان دانشگاه اميركبير با ابراز تأسف از اينكه اصلاح طلبان نتوانستند به نتيجه قطعي در يك زمان خوب برسند گفت: ما زمان طلايي را از دست داديم، اكنون نزديك به 40 روز تا انتخابات مانده و هنوز جبهه اصلاحات تكليفش مبني بر اينكه نامزد انتخاباتي اش چه كسي است، مشخص نيست. بخشي از اين آفت فرهنگي است؛ چرا كه ما شعار خوب مي دهيم و مي گوييم اجماع را قبول داريم اما اگر به ما ختم شود، اگر به ديگري ختم شود قبول نداريم. بخشي ديگر ناشي از خود بزرگ بيني است و بخشي نيز ناشي از عدم تحمل ديگران است.



صادق زيباكلام نيز به روزنامه اعتماد گفته است: بعيد مي دانم هيچ كدام از اين آقايان (روحاني، عارف و جهانگيري) بتوانند شانس پيروزي داشته باشند. او مي افزايد: به نظر من اين واقعيت تلخ كه هنوز اصلاح طلبان هيچ برنامه مشخصي براي انتخاباتي كه قرار است 48 روز ديگر برگزار شود ندارند را به ضعف رهبري اصلاح طلبان نسبت مي دهم و به هيچ وجه معتقد نيستم كه اصولگرايان يا دولت مسئول تشتتي هستند كه الان گريبان اصلاح طلبان را گرفته است. فكر مي كنم بايد صادقانه اعلام كنم آشفتگي اي كه در وضعيت اصلاح طلبان امروز شاهد هستيم ناشي از خود اصلاح طلبان است و به هيچ وجه به جاي ديگري ربطي ندارد.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...