نسخه چاپی

فيروزآبادي:

هماهنگی با ولایت، بله‌قربان‌گویی نیست

رییس ستادكل نیروهای مسلح گفت: ما از كسانی كه دنبال فتنه و تحریف هستند نمی‌ترسیم و آمادگی داریم جلویشان را بگیریم.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، سرلشکر حسن فیروآبادی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی با ثبات و مستحکم است و انتخابات در زمان خود و به خوبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران استراتژی امام برای امنیت ملی این است که مسیر نظام مشخص است و نخبگان ملت گاهی تحت تاثیر برخی منافع و محورهای سیاسی قرار می‌گیرند و به همین علت جهت دیدشان با جهت نظام و ملت فرق می‌کند و این‌ها به حرکت جامعه آسیب می‌زند. امام به این نکته توجه می‌دهد که مسیر حرکت را با ولایت هماهنگ کنید تا انقلاب شما آسیب نرسد نخبگان باید روی خط مصالح و منافع نظام و خواست ملت حرکت کنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه "دشمنان از همه ابزارهای رسانه‌ای نفوذی و جاسوسی برای تحت تاثیر قرار دادن نخبگان استفاده می‌کنند"، تاکید کرد: نخبگان باید مراقب باشند و از صراط مستقم انقلاب منحرف نشوند. محاسبات نشان می‌دهد که انتخابات پرشور، موفق و با نتیجه بسیار خوب برای ملت ایران رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه "وقتی می‌گوییم رییس‌جمهور باید هماهنگ با ولایت باشد، به این معنی نیست که باید «بله قربان گو» باشد"، تصریح کرد: ولایت شخص نیست بلکه بنای نظام بر آن است بنایی که امام و شهیدان ساخته‌اند. رییس‌جمهور باید کسی باشد که ریل را کج نکند، سیم ترمز را قطع نکند و هماهنگ با نظام ولایی کشور حرکت کند و پیش رود. حاشیه‌ساز و خودخواه و خودمحور نباشد. رییس‌جمهور باید شعارهایی در چارچوب انجام نقش ریاست جمهوری و در چارچوب نظام دهد. نظام جمهوری اسلامی قطاری است که رییس‌جمهور باید در داخل این قطار حرکت کند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما از ملت خاطرجمع هستیم و از کسانی که به دنبال فتنه، تحریف و بدخواهی هستند نمی‌ترسیم و نگرانی نداریم بلکه آماده‌ایم جلویشان را بگیریم.

فیروزآبادی در پاسخ به پرسشی درباره رزمایش‌های آمریکا در کشورهای منطقه و ادعای این کشور مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی اظهار کرد: آمریکا سالهاست که در منطقه حضور دارد و در چهار دوره ریاست جمهوری گذشته، نیروهای مسلح این کشور در منطقه مستقر شده‌اند و حضورشان را به طور دائم توسعه داده‌اند. آمریکا به دنبال دفاع از منافع نظام سرمایه‌داری و رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه "اتهامِ به کار بردن سلاح شیمایی در سوریه، مسخره و ساختگی است"، اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا در مصر اعلام می‌کند که اطلاعات دقیقی درباره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه نداریم و رژیم صهیونیستی می‌گوید که سوریه از سلاح شیمیای استفاده کرده و بعد وزیر خارجه آمریکا در سوریه اعلام می‌کند که کشوری از سلاح شیمیای استفاده کرده است و بعد اوباما هم درباره این مساله می‌گوید اطلاعات تایید شده نیست همه این‌ها به نظر من عملیات روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: تروریست‌های سوریه عناصبر جهل و استکبارند که منافع صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند و طبیعی است که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در عملیات روانی به گونه‌ای عمل کنند که روحیه ارتش سوریه را تضعیف کنند. آمریکا نه قادر است عملیان نظامی انجام دهد و نه انجام خواهد داد. رییس جمهور آمریکا نیز بارها اعلام کرده است مراکز اطلاعاتی امنیتی آمریکا نیز می‌گونید که آمریکا توان آغاز جنگ دیگری را ندارند بلکه آنها تلاش می‌کنند دست و بالشان را از افغانستان هم جمع کنند بدون جنگ هم هزینه‌های اداره ارتش آمریکا کمر بودجه این کشور را می‌شکند اگر جنگ ایجاد کند هزینه‌هایش چندین برابر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی و انگیزه رزمایش‌های آمریکا گفت: رژیم صهیونیستی از وضعیت متزلزل خود می‌ترسد و می‌خواهد در حرف ‌هم که شده آمریکا را با خود داشته باشد. رزمایش‌های آمریکا مثل قصه‌های هزارو یک شب است که تبدیل به جنگ نمی‌شود و واقعیت ندارد.

اگر مردم دور آقای هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هرجا که می‌رفتند جمع می‌شدند، به خاطر این بود که بوی امام خمینی(ره) می‌دادند و منتسب به ایران و انقلاب بودند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: اگر تا قبل از این ملت سوریه از تروریست‌ها شکست می‌خورد اما امروز ملت سوریه آب‌دیده‌تر شده و شکست نخواهد خورد. دشمنان القاعده را مشغول کردن به مسلمان‌کشی تا صدای بیداری اسلامی شنیده نشود خدا کند غربی‌ها تروریست‌های سوریه را تقویت نکنند، چراکه یک روز تروریست‌ها به سمت منافع غربی‌ها سرازیر خواهند شد و خنجر بر پشت آنان خواهند زد.

به گزارش ایسنا، فیروزآبادی همچنین در سخنان خود در جمع اساتید، مربیان و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، بررسی موضوع تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: ما باید پاسداری تربیت کنیم که رنگ و بوی امام، شهدا، شجاعت و شکست‌ناپذیری داشته باشد. اگر مردم دور آقای هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هرجا که می‌رفتند جمع می‌شدند، به خاطر این بود که بوی امام خمینی(ره) می‌دادند و منتسب به ایران و انقلاب بودند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت اظهار کرد: پاسداران مایه استحکام و قوام نظام، قوام دل ملت، قوام اسلام، مجلس، قوه قضاییه و حوزه‌ها هستند کارشان را کوچک نشمارید.

ما مجوز عملیات انتحاری نداریم اما شهادت داریم

رییس ستادکل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به مساله شهادت‌طلبی در تفکر اسلامی گفت: شهادت طلبی به معنای انتحار در اندیشه ما وجود ندارد ما مجوز عملیات انتحاری نداریم اما شهادت داریم.

فیروزآبادی در پایان اظهارات خود با تاکید بر اهمیت تربیت رزمی نیز خطاب به حاضران گفت: رزمایش‌هایی که انجام می‌هید باید منطق بر طرح‌های عملیاتی باشد. جزوه 25 سال پیش ارتش را امروز آموزش دادن، خیانت است؛ البته شاید برخی مسائل ثابت باشد اما ما باید دائما در حال نوآوری باشیم که انقلاب اسلامی انقلاب نوآوری است و سپاه و ارتش باید روزبه روز نو به نو و شکوفا شوند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید و مربیان نمونه دانشگاه امام حسین(ع) تقدیر شد.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...