نسخه چاپی

نصرالله: قصد اسرائیل برای تصرف سرزمین‌های بیشتر تمسخر تمام جهان عرب است

عکس خبري -نصرالله: قصد اسرائيل براي تصرف سرزمين‌هاي بيشتر تمسخر تمام جهان عرب است

دبیر كل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی به مناسبت تولد حضرت زینب سلام الله علیها گفت كه قصد رژیم صهیونیستی برای تصرف سرزمین‌های بیشتری از كرانه باختری، تمسخر تمام جهان عرب و نشست سران عرب به شمار می‌آید.

به گزارش فارس، "سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر امروز به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و در افتتاحیه مجتمع فرهنگی، مذهبی و ورزسی "حضرت زینب" در منطقه حارة حریک ضاحیه جنوبی سخنرانی کرد.

وی در ابتدای این سخنرانی میلاد حضرت زینب را تبریک گفت و برای حاضرین در سالن آرزوی پیروی از حضرت زینب و ائمه را کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که مکان این مجتمع ورزشی در منطقه حارة حریک در ضاحیه جنوبی قرار دارد که پیشتر از سوی برخی‌ها از این منطقه با عنوان "مربع امنیتی" حزب‌الله لبنان یاد می‌شده است اما امروز این منطقه مربعی امنیتی نیست. در جریان جنگ تابستان با اسرائیل، این منطقه مورد موشک باران و تخریب‌های فراوانی قرار گرفت و اسرائیل در روزهای اول جنگ به صورت متعمدانه این منطقه را که در آنجا بسیاری از منازل متعلق به حزب‌الله نبوده را بمباران و تخریب کرد تا ساکنان این منطقه بهایی سنگین بپردازند.

وی افزود: این اقدامات اسرائیل را با بازسازی پاسخ دادیم و در این مجتمع می‌گوییم که این پاسخ ما و پیام ما است و نام حضرت زینب را برای این مجتمع انتخاب کردیم چون این اسم برای یک شخصیت بزرگ است که با تمسک به وی بر سختی‌ها صبر کنیم و به خداوند امیدوار باشیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به "روز زمین" اشاره کرد و گفت که این روز، از روزهای فلسطین و روزی از روزهای قدس است و بنا بر رسم، برادران فلسطینی چه در داخل فلسطین باشند و چه در خارج از آن، به تظاهرات پرداخته تا همبستگی خود را نشان دهند.

سید حسن نصرالله افزود: اشغالگران و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند از ملت فلسطین و از امت ما می‌خواهند که فلسطین را فراموش کرده و از اولویت‌هایمان و از دایره موضوعات مهم خارج شود تا فراموش گردد و مردم فلسطین تسلیم شوند.

وی گفت: امروز، اسرائیل قصد دارد تا سرزمین‌های جدیدی از کرانه‌باختری را به تصرف در آورد که این موضوع، مسخره کردن تمام جهان عرب و تمام نشست سران عرب است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: به دلایل زیادی نمی‌توانند موضوع فلسطین را از دایره اهمیت خارج کنند و در ابتدای این عوامل، عامل مقاومت قرار دارد که موضوع فلسطین را تا امروز زنده نگه داشته و تمامی تلاش‌ها برای پایان دادن به این موضوع را با وجود صرف شدن صدها میلیارد دلار به شکست منتهی کرده است.

وی گفت: امروز فلسطینی‌ها بر اهمیت موضوع این کشور اصرار دارند چون مهم آن است که فلسطینیان به سرزمینشان تمسک بجویند و در پس آنها تمام امت به این موضوع اهمیت دهد. امروز موضوع فلسطین باید مسئولیت اساسی تمام امت باشد اما با وجود آنکه این امت می‌تواند به راحتی در این موضوع به پیروزی برسد اما این مسئولیت را قبول نمی‌کند. مسلمانان برای باز پس گیری قدس و فلسطین دارای قدرت بزرگی است و می‌تواند به راحتی این موضوع را انجام دهد.

۱۳۹۱/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...