نسخه چاپی

حبيب‌الله عسگراولادي در جمع خبرنگاران:

قاعدتا «هاشمی» و «خاتمی» نباید به میدان بیایند

عکس خبري -  قاعدتا «هاشمي» و «خاتمي» نبايد به ميدان بيايند

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت، درصدد این هستیم كه از مجموع ائتلاف 5 گانه، سه گانه و پایداری به یك ائتلاف 10 گانه و در نهایت به كاندیدایی واحد برسیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حبیب‌الله عسگراولادی در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س) که از سوی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به تنظیم ملاک‌های رییس جمهور از سوی شورای نگهبان بهتر نیست که شورای نگهبان این ملاک‌ها را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهد؟ پاسخ داد: اگر شورای نگهبان در وظایفش تغییری در روش و منش بدهد، اعلام می‌کند.

وی افزود: شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها نمی‌تواند به برخی از ضعف‌ها کاری داشته باشد. فرد مورد نظر باید رجل سیاسی – مذهبی باشد و در این راستا شورای نگهبان تجربه سالیان دور را دارد.

خبرنگاری از عسگراولادی پرسید، اخیرا آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های خود از این صحبت می‌کنند که به من اجازه ندادند این کار و آن کار را انجام دهم، ارزیابی شما از این موضوع چیست؟ که وی در پاسخ به این سوال گفت: چه آقای هاشمی، چه آقای خاتمی و چه آقای احمدی‌نژاد با وجود اینکه دو دوره رییس جمهور بوده‌اند باز هم می‌خواهند در قدرت بمانند. اگر دقت کنیم در دوره آخر آقای هاشمی، عده‌ای این بحث را مطرح کردند که آقای هاشمی چند دوره بماند. در دوره آقای خاتمی هم لایحه دوقلو را تنظیم کردند و به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد هم به دنبال این است که این دوران ریاست جمهوری‌ به نام شخص دیگری ادامه پیدا کند تا پس از شش ماه خودش دوباره وارد عرصه شود.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری با بیان اینکه «مردم می‌خواهند رییس جمهور جدیدی داشته باشند»، خاطرنشان کرد: نباید از جانب مردم تصمیم گرفت.

وی افزود: مثلا به من گفتند که شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری باش، ولی من جواب دادم نه سن و نه جسم من اقتضا می‌کند که در این عرصه باشم. معتقدم کسی که دو دور رییس جمهور بوده باید فضا را برای نسل جوان باز کند.

خبرنگاری پرسید با توجه به این موضوع پس آقای هاشمی و خاتمی هم نباید به عرصه بیایند که عسگراولادی در پاسخ گفت: قاعدتا نباید بیایند.

خبرنگاری پرسید آقای هاشمی گفته‌اند که «صراحتا نمی‌گویم که نمی‌آیم» نظر شما چیست؟ که عسگراولادی، گفت: اگر آمدند، خواستید رای ندهید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جامعتین وارد بحث مصادیق ریاست جمهوری شده است، گفت: جامعتین هنوز مصادیق را روشن نکرده و در حال شور و بحث است.

او همچنین درباره تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: به نظر من از این 45 کاندیدا، 14 تا 15 کاندیدا شرایط احراز صلاحیت دارند.

وی در ادامه ضمن اینکه نظرسنجی در عرصه انتخابات را یک راه معقول دانست، گفت: اگرچه مشروعیت با شورای نگهبان است اما مقبولیت به این معناست که مردم چقدر موافق یک شخص هستند.

عسگراولادی در ادامه درباره بحث هماهنگی بین ائتلاف‌های موجود در بین اصولگرایان گفت: هم‌اکنون درصدد این هستیم که ائتلاف 5 گانه، سه گانه و پایداری به یک ائتلاف 10 گانه برسند تا پس از طی این مسیر به کاندیدای واحد برسیم.

۱۳۹۲/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...